Jack blijft maar plassen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ambiiee

Jack blijft maar plassen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 20:20

Hoi iedereen,

Als eerst bedankt voor het lezen.

Ik heb nu sinds anderhalf jaar een jack russel reutje. Heeft een niet zo'n heel leuk verleden maar dat gaat met de dag beter. We zijn in het begin op het probleem plassen gestuikt. Als je hem op tilt, plast ie of als ie angstig is. Hoe vrolijk je m soms ook roept, hij laat alles lopen. Dit is echter een periode heel goed gegaan, maar het is nu sinds een week weer terug. Als je hem roept.. Hij komt.. Hij plast en hij gaat weer.. Hoe op te lossen....?!

Liefs,
amber

annebe

Re: Jack blijft maar plassen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:21

Negeren werkt vaak het beste.

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 21:03

Nou dat werkt dus helemaal niet......

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:04

Heel heel herkenbaar.
Mijn hondje is een Fox terrier, of misschien wel een kruising met een Jack weet ik veel.
in ieder geval, hij doet het ook. Dus wanneer je hem aanhaalt, de riem om wilt doen, wanneer je hem roept.
Een hele tijd ben ik bezig geweest met een gedragstherapeut ook voor andere dingen, maar dit is iets wat ik bij hem moet negeren. In het begin was het lastig omdat je moet kunnen inschatten wanneer je hem moet negeren en wanneer je hem kan aanhalen. Kijk naar zijn uitstraling en laat hem naar jou komen in plaats van jij naar hem.
Wij hebben ook eens de tip gekregen om op gelijke hoogte aan te halen en niet boven hem te gaan hangen.. maar dat heeft allemaal geen zin.

Waarom werkt negeren niet?

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 21:21

Nou op het moment dat je het huis binnen komt lopen, en hij is bijv. samen met zn maatje een uurtje alleen geweest, komt ie enthousiast naar me toe. Dan probeer ik m al te negeren, en pas als ie rustig is aan te halen. Hij word zo enthousiast... hij laat het gewoon lopen...

Aanhalen doet ie niet, echt alleen als je m bij je roept. Hoe vrolijk je dat ook doet.. Hij blijft het doen. Met zijn riem deed ie het, maar dat doet ie echt niet meer. Alleen als je m bij je roept.. Kruipt ie ineen ( hoe vrolijk je m ook roept.... ) en laat ie alles lopen. Is met dagen ook wisselend, soms doet ie het wel, en soms ook niet... echt heel vreemd....

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:27

Rot.
Mijn hondje is een echte stuiterbal, hyperactief, hij stuitert 24 uur per dag door.
Als wij thuis komen of een van ons springt hij ook gelijk op. Wij laten zowieso even de voordeur open zodat hij zijn ei even kwijt kan. Daarna ga ik lekker zitten of mijn ding doen.
Als ik mijn hond aanhaal dan zijn er vaak momenten dat hij zijn staart tussen zijn benen doet, wegkruipt en angstig is waardoor hij gaat plassen.
Mijn vriend haalt hem ook vaak aan dat hij ng gaat plassen en het overkomt mij zelf ook nog wel eens. Maar ik kan hem er niet voor straffen, hij is angstig maar waardoor of waarvoor is maar de vraag.
Mijn hondje heeft ook een naar verleden en ik denk dat dat er wel mee te maken heeft.
Wat doe je nu dan als hij geplast heeft?
Straf je hem daarvoor of ga je gelijk met hem lopen ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:45

Ruim je dit plasje op in zijn nabijheid?

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 21:50

Mijn hondje is in huis een echte nep jack.. Hij is totaal niet actief in huis, echt heel lui. Terwijl die buiten wel gewoon op en top jack is... Het is niet als ie eenmaal bij me ligt. Meer als hij ff bij me moet komen oid. Ik straf m dr niet voor, ik doe m gelijk naar buiten, en ruim dan de plas op.. Hij doet het echter niet altijd, hij heeft van die momenten.. Terwijl als je m echt op zn kop geeft als ie stout is geweest, hij totaal n iets doen.. Hij gewoon op zn plaats gaat liggen en dan is er verder niets aan de hand.... Vreemd hondje :D

Chiqa nee, hij gaat nar buiten, en dan ruim ik het op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:38

is het misschien toch niet iets medisch ? zoals bijv suikerziekte?? dieren die dat hebben plassen er vaal

en anders misschien heel snel op pakken en buiten zetten ( als dat makkelijk kan ) of anders even snel op een kattenbak zetten ofzo , en negeren