Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

_Tara_ schreef:Zit je konijn alleen? Dan zou daar 't probleem kunnen zitten. Konijnen horen namelijk met meerdere te zitten.
Heeft 'ie ook wel wat hooi ofzo om te knagen? Een konijn is en blijft toch wel een knaagdier

_Tara_ schreef:Mannetje castreren en dan een vrouwtje erbij zetten?
Als hij dan nog steeds knaagt kan je inderdaad met dan die metalen strookjes gaan werken, dat werkt bij vrienden van mij wel goed.

Diane_ schreef:Bij mijn dierenarts kost een castratie 35 euro.
Maar vooral zou ik ervoor zorgen dat het konijn iets anders heeft om op te knagen. Wilgentakken vinden de meeste konijnen érg lekker, en momenteel liggen ze bij ons in de buurt voor het oprapen.Als hij dan nog steeds knaagt kan je inderdaad met dan die metalen strookjes gaan werken, dat werkt bij vrienden van mij wel goed.
PS. Een konijn is geen knaagdier, maar een haasachtige.
anais96 schreef:_Tara_ schreef:Mannetje castreren en dan een vrouwtje erbij zetten?
Hoeveel kost castreren?
Ik moet het allemaal zelf betalen en ik ga 2 keer per jaar naar de DA voor prikken dat ook iets van 25 euro kost, en als ik er dan 2 heb ben je al gauw 100 euro kwijt in 1 jaar, en aangezien ik geen zakgeld krijg of werk heb ofzo weet ik niet wat ik moet doen. Maar zal er nog wel even over nadenken.

x_Marr schreef:Dan zou ik voor de inentingen een andere goedkopere DA zoeken, ik betaal hier voor myx + vhs 9 euro per konijn, dan wel op speciale konijneninentdagen.
Mijn konijnen hebben het hok ook deels opgevreten, nu laten ze hem redelijk met lus, hij staat iig nogsteeds.
Denk dat het knagen ook iets van eigen maken is

Heel soms wordt er nog aan een stukje geknaagd maar dat is nou niet noemenswaardig.
En hier in de buurt zijn ze allemaal net gesnoeit. Er zijn trouwens meerdere soorten wilgenbomen, maar als je dat wilt weten moet je maar even Googlen ofzo. 
BelgenGek schreef:er zijn hoekprofielen te koop bij gamma ed
die kan je in de hoekjes vastschroeven.
een konijn erbij 'moeten' nemen is onzin
konijn alleen gaat veel vaker goed dan 2 konijnen !
Je kan rondkijken of er iemand in je buurt fruitbomen heeft
dus appel/peer/etc en dan daar wat (dikke) takken
aan stukjes af en toe bijgeven,
knagen ze graag op en is goed voor ze!
Succes

Citaat:Eenzaamheid bij konijnen
Gevolgen van eenzaamheid bij konijnen zijn onderandere: tralieknagen, overmatige vachtverzorging, overmatig krabben in de hoeken van de kooi, aan kooi en tralies likken, knagen aan de kooi, neus langs tralies wrijven, steeds dezelfde rondjes lopen, steeds heen en weer hoppen, kop wiegen, vacht eten, bijten in de waterflesnippel, kauwen zonder materiaal in de mond, apathie, zichzelf overeten met als gevolg overgewicht of juist bijna niets eten met als gevolg ernstig gewichtsverlies. Een konijn alleen heeft de kans vroegtijdig te sterven door eenzaamheid.

chocobroodje schreef:Dat is niet waar belgengek! ex-Mannetje met een voedster gaat heel goed MITS je wel even verdiept in het koppelen. Dat is meer dan 2 konijnen in een hok gooien.
Ts bij entingen geld hoe meer dieren hoe goedkoper het wordt. Heb laatst voor beide + check up(nagels tanden oogjes en oortjes) 38,50 kwijt.