Hond ziek? D.a. weet het niet....ieder jaar komt het terug..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

corinne1981

Hond ziek? D.a. weet het niet....ieder jaar komt het terug..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 11:32

Hallo allemaal,
even een topicje over mijn hond, ieder jaar rond deze tijd van het jaar wordt ze ziek, de verschijnselen zijn als volgt:
- gal braken.
- overmatig speekselen.
- door waarschijnlijk pijn/ongemak gaat ze 'in de lucht rijden'. (lijkt ook ongecontroleerd, achtepoten gaan/schuiven naar achteren, ze kan er zelf niets aan doen lijkt.)

Ze heeft het ieder jaar ongeveer 1 keer. Dit is nu het vierde jaar dat ze het een keer heeft.
Voorgaande jaren naar de d.a. geweest natuurlijk, spuitje tegen ? gehad (weet ik niet meer, kan ook goed antibiotica geweest zijn, of een pijnstiller, ben ik helaas vergeten), dit werkte averechts, het werd alleen maar erger.
Het is niet iets neurologisch (dacht ik eerst ivm die bewegingen), dat hebben ze al getest.
Na een paar dagen is het over en heeft ze nergens geen last meer van.
Ze is lusteloos, drinkt en eet wel (eet iets minder, maar doet ze wel).
Wie herkent dit? Ben al naar 2 verschillende dierenartsen geweest en ze weten het niet...

Pluttersput

Re: Hond ziek? D.a. weet het niet....ieder jaar komt het terug..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:15

En het is dus een teefje? Als het een reu was zou ik denken aan reactie op de loopsheid van de teven. Misschien is dit het ook?

Iig heel raar allemaal.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:16

Misschien een allergie?

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 20:36

Ze is gestreriliseerd, dus dat zou niet moeten kunnen. Haar baarmoeder zit er nog wel in, maar of dat iets uitmaakt?
Bij het Lundehundforum herkenden meer mensen het, inderdaad bij het begin van de loopsheid.
Met Tykka gaat het weer wat beter, het speekselen is over en ze heeft die bewegingen niet meer zo vaak.