update konijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

update konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 01:10

Half januari heb ik een topic aangemaakt over een verwaarloosd oppaskonijn.
Konijn voortanden laten trekken? Wie nog meer.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1231608&hilit=george

We zijn nu 2 maanden verder, na een aantal malen zijn tandjes te hebben geknipt, was hij genoeg aangesterkt voor een operatie. Castratie en de tanden verwijderen. George knaagde namelijk niet en de tanden groeiden maar door.

George is inmiddels gecastreerd, maar zijn voortanden zijn niet verwijderd (de ingreep was afgelopen maandag). Zijn kiezen groeiden in de vorm van een buisje, hij kon hier door niet goed eten (ik kreeg er ook maar geen vlees op), zijn kaken konden niet goed op elkaar en de voortanden hadden ruimte zat om maar te groeien.
De kiesjes zijn helemaal weer in goede vorm gevijld en de voortanden op maat geknipt. Mocht dit niet helpen, dan gaat de da op haar kosten de voortanden verwijderen. Maar wat zie ik vanavond? Hij knaagt!!!!!! Aan de wilgentakken en zelfs aan een knaagstok(verleiding om te gaan knagen dacht ik :D ) Hij eet en drinkt erg goed, hij krijgt Science, hooi en andijvie en af en toe een oud korstje oud brood.
George komt elke dag los en zit graag bij me op de bank.
Over 3 weken krijgt hij een vrouwtje uit mijn oude groep.
Hij doet het super!
Er wordt een nieuwe buitenren voor hen bij gebouwd dit voorjaar.

Black_Z

Re: update konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 01:23

fijn dar het allemaal zo goed gaat :)

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 13:50

Fijn dat hij zo goed gaat nu!!

De tanden slijten alleen niet speciaal van knagen maar van het eten van veel hooi waarbij de voortanden op de stifttandjes (achter de voortanden) terecht komen. Toch wel fijn dat ie nu aan het knagen is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:15

Hooi eet hij ook, maar niet bijster veel. Met een week of 3 krijgt hij een vrouwtje, zij zit nu nog in de buitenren, maar valt een beetje buiten de groep. Ik hoop dat hij haar wat hooi eten betreft wat na doet.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:18

Wat fijn dat het zo goed gaat!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:21

Mindim schreef:
Hooi eet hij ook, maar niet bijster veel. Met een week of 3 krijgt hij een vrouwtje, zij zit nu nog in de buitenren, maar valt een beetje buiten de groep. Ik hoop dat hij haar wat hooi eten betreft wat na doet.

Super, super!!