Pup zindelijk maken..met 2 andere honden erbij..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Pup zindelijk maken..met 2 andere honden erbij..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 13:42

Hoi allemaal..

Ik heb even een vraagje,misschien dat sommige van jullie een oplossing hebben,want wij weten het niet meer.
Mijn vriend heeft een bordeaux pup in huis,hartstikke leuk natuurlijk!
Hij heeft nog 2 andere volwassen honden,en het gaat gelukkig heel goed zo met de 3 musketiers.

De pup is nog niet zindelijk,zijn er wel mee bezig,maar daar is het probleem.
Als de pup uitgelaten is,plast ie soms wel,soms niet.. soms heeft ze geplast,komen we thuis en gaan we bijvoorbeeld weer weg.
Komen daarna thuis,heeft de pup geplast..maar de andere 2 ook! Terwijl die normaal alles op kunnen houden..

Ik weet dat dit een dominantie probleem is,de volwassen honden willen zo laten weten dat zij hier het eerst waren..

Maargoed.. hoe krijgen we dit opgelost??

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:43

dit hoort niet bij itp ;)

heb getemt
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 13-03-10 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Gentlegiant

Re: Pup zindelijk maken..met 2 andere honden erbij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:44

wat wij deden met alle pups en andere honden die binnen plassen

die gooien we naar buiten daar moetten ze plassen niet binne

bij ons duurt het nooit langer als 2 weken.....

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 19:15

Ik zie nu pas dat het verkeerd staat,bedankt voor het temmen!

Maar het probleem is,dat de andere 2 honden normaal NOOIT binnen plassen.. alleen als we weg zijn,of als de pup snachts een ongelukje heeft..dan plassen ze ook binnen..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:51

BB-ITP --> BB

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:06

Dat is vervelend.
De hond van mijn nichtje is een hond die altijd heel rustig is, altijd zijn eigen plekje.
Maar zodra er een pup komt doet die hond alles wat die pup ook doet.
Een omgekeerde wereld zeg maar.
Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien kan je ens contact opnemen met de dierenartspraktijk. Wellicht hebben zij tips voor je!

Succes!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:11

denk dat je er niet te hard aan moet trekken.
Belangrijkste is denk ik om die pup zindelijk te krijgne. Dan zullen die andere honden ook stoppen met binnen plassen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:23

Voorkomen is beter dan genezen.
Optijd naar buiten met deze pup. Niet te lang binnen laten zitten. Als je met je pup naar buiten gaat zeg je 'ga maar een plasje doen' en doet je pup dan buiten een plasje dan zeg je 'Goedzo, plasje!'. Als de honden of de pup alleen geplast heeft, doe de honden dan naar buiten of in de gang zodat jij de plasjes op kunt ruimen. Ze mogen niet zien dat jij de plasjes opruimt, want dit is ook een vorm van aandacht. Zeg ook nooit iets over de plasjes als je die ziet liggen, maar negeer het.
Succes.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:41

Hoe oud is de pup? Het is idd van belang de pup zo vaak mogelijk naar buiten te doen en door te hebben wanneer hij moet. één van mijn honden deed ook af en toe weer een plasje in huis toen we een pup kregen dit was zo'n 3 keer en nu is dat ook weer gestopt. En een heel belangrijk iets is dat je m absoluut niet gaat straffen als de pup het per ongeluk een keertje in huis doet ;)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 19:20

Bedankt voor alle tips.

Straffen is iets wat wij absoluut niet doen.negeren het inderdaad.
Raar maar waar,de pup heeft soms nog ongelukjes,maar de honden lijken de pup niet meer als indringer te zien.heel af en toe plassen ze er overheen nog.maar echt sporadisch.gelukkig maar!

het leed,wat een pup zindelijk maken heet.soms gaat het heel goed.We lijken net een stelletje vrolijke clowns als de pup buiten plast,doen we alsof we de lotto hebben gewonnen..
maar eenmaal binnen.. plast de pup soms net zo vrolijk weer in huis.. klinkt vies,maar we doen net of we het niet zien..laten het even liggen.lokken de pup naar de keuken en ruimen het op..

Komt vast wel goed!

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:23

die van ons was 3 toen die bij ons kwam en die poepte en plaste in de tuin, en straffen hielp niet, toen heeft mijn moeder dr een paar keer door dr eigen poep en plas heen gehaald met dr neus en toen was het over :P klinkt heel zielig maar het hielp wel :P

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 20:41

@t nikkilove :

Met die strategie zijn wij het absoluut niet mee eens.
Ook willen we de honden niet in een bench hebben..
wat dat betreft zijn we heel pietluttig met de beestjes...

Maar zoals ik hierboven al zei.. het gaat al een stuk beter :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:29

nikkilove schreef:
die van ons was 3 toen die bij ons kwam en die poepte en plaste in de tuin, en straffen hielp niet, toen heeft mijn moeder dr een paar keer door dr eigen poep en plas heen gehaald met dr neus en toen was het over :P klinkt heel zielig maar het hielp wel :P

dat is zeker zielig, een hond heeft daar geen benul waarom hem/haar dat wordt aangedaan. De meeste honden zullen hierdoor alleen maar stiekum overal gaan plassen en poepen.

De beste tips zijn al gegeven zorg dat de pup niet lang alleen zit, geen geplas van de pup dan ook niet van de andere honden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 01:32

Fijn dat het beter gaat nu! Volgens mij moet het ook wel goedkomen met zo'n aanpak :j

nikkilove schreef:

Moet je nodig doen, een dier met z'n behoorlijk gevoelige reukorgaan door z'n eigen uitwerpselen halen. Echt een strak plan. Om van andere gevolgen nog maar niet te spreken- zo'n methode is gewoon barbaars en niet meer van nu. Iedereen die zich een beetje heeft verdiept in hoe een hond denkt, begrijpt waarom deze methode niet meer gebruikt wordt- maar mocht je wat uitleg willen, kijk dan bijv eens op http://www.dogweb.nl/gedrag/zindelijk.html .

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 20:27

Blij om te lezen dat meerdere mensen niet van die aanpak zijn :D
Om ons heen adviseren meerdere mensen dit,maar wij zijn het het absoluut niet mee eens :n

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:37

Je hoeft niet zo zeer te straffen, maar als je hem betrapt terwijl hij binnen aan het plassen is, 'nee' zeggen en (soms al plassend=P) naar buiten dragen. Plast ie daar verder, dan is het natuurlijk weer het geweldigste hondje van de wereld!

Als het gedaan is, is het gedaan. Maar als je het hem ziet doen, kun je wel degelijk corrigeren en meteen laten zien wat dan wél de bedoeling is.

En uiteraard op gezette tijden laten plassen, niet wachten tot hij het aangeeft, maar gewoon op tijd.