Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

simodi schreef:Het is volgens de DA geen niesziekte, want dan zou ze echt snot niesen. Ze is ook geent tegen niesziekte (afgelopen najaar).
@Chiqa: wat zijn dat voor neusdruppels, van de DA?
magda_90 schreef:.. wel dat je moet zorgen dat je poes nu geen secundaire infecties op kan lopen, dus probeer die weerstand zo hoog mogelijk te houden.
magda_90 schreef:Hoe is haar algehele conditie? Heeft ze een goed gewicht? Eet ze goed?
Zorg ervoor dat ze dus niet te zwaar/licht is/wordt en dat ze niet op de tocht ligt en voorkom stress. Dan ben je goed op weg. Goed voer is ook erg belangrijk, maar ik neem aan dat wel in orde is.
Voor verdere tips zal ik navraag moeten doen, maar wanneer de basisbehoeften in orde zijn dan is de weerstand vaak ook in orde.
).
magda_90 schreef:Chiqa, dat hoeft niet altijd zo te zijn. Een poes kan het binnen nu eenmaal ook veel fijner vinden dan buiten, ongeacht dat die de gelegenheid krijgt om naar buiten te kunnen.
Chiqa schreef:Een binnekat heeft altijd stres, veel meer dan een buitenkat, ook zal de weerstand niet te vergelijken zijn met die van een buitenkat.
(Heb dit niet van mijzelf maar van een DA waar ik laatst was een van de betere van Nederland (Anyanimal)
, ze is erg tevreden, heel alert, erg op ons gericht en nooit chagarijnig. Ze heeft in al die 8 jaar nog nooit nukkig gedaan of een poot naar ons uitgeslagen. Ook nooit ziek geweest. Dus ik geloof toch dat ze redelijk stressloos is!
Enige 'probleem' is haar gewicht en dat is wel echt een binnenpoes-probleem ... (te weinig beweging omdat ze eten krijgt voorgeschoteld en niet hoeft te jagen).
magda_90 schreef:Overgewicht kan ook bestreden worden door minder te voeren. Bijvoorbeeld: veel mensen hebben gedurende de gehele dag een volle bak voor de poes staan, breng dit langzaam aan terug naar per dag 3 porties. Dan komt het ook goed.
Chiqa schreef:Simodi, ik verlaat dit topic dit is denk ik niet wat jij wilt horen