duitse herderlijnen die niet zo laag in de heupen staan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

duitse herderlijnen die niet zo laag in de heupen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 00:15

De titel zegt het al, vriend en ik zijn dol op herders maar de meeste staan zo laag achter, vind dat niet zo mooi eigenlijk :o bovendien lijkt het me ook niet zo gezond, zeker gezien hd. Zijn er nou geen lijnen waarbij de honden achter wat minder diep zijn?

Laika

Re: duitse herderlijnen die niet zo laag in de heupen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 10:32

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 10:37

Misschien is een Mechelse herder dan iets voor jullie?
Afbeelding

Afbeelding

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 10:39

Wij hebben een herder die ook niet zo laag in de heupen is. Ze is niet een hele grote herder maar echt goed gebouwd, compact. Wij hebben haar weg bij de kennel beuszen van elsgraben in Wierden.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:04

Ik heb twee DH's van Beuszen von elsgraben 9 www.beuszenvonelsgraben.nl ) en mijn reu is ook keurig mooi recht en een langhaar.
Ze hebben van hem 2 zusjes waarmee ze fokken en een halfbroer die ter dekking staat.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:05

Overigens moet je niet naar foto's kijken want daar staan alle honden schuin omdat dat zo hoort als ze in stand gezet worden. Je kan van een foto niet beoordelen hoe schuin een hond is.

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:07

Duitse herders uit werklijnen hebben dit niet zo sterk. Ik zou daar eens op gaan zoeken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:08

Mar wel vaker last van HD.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 11:18

En werklijntje lijkt me niet zooo heel handig voor het doel waar wij hem voor zouden aanschaffen (waak/erf/huishond). Vriendje wil wel met de hond gaan werken, maar showlijntje zal beter zijn denk ik.

Mechelaren of een Oudduitse herder gaat hem niet worden, ik vind mechelaren niet zo en mijn vriend vind oudduits niet mooi. Wil echt een korthaar. Dus als mensen nog meer ideeën hebben, vnl korthaar, dan zie en hoor ik het graag hier!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:26

Misschien een Hollandse?
Afbeelding

Deze heb je in lang en korthaar.
Mijn broer heeft er 1 (werkt bij de politie) en dit is echt een reus. Zelfde kleur als hierboven maar echt een stuk groter dan de Mechelaar.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:27

kjoetie schreef:
En werklijntje lijkt me niet zooo heel handig voor het doel waar wij hem voor zouden aanschaffen (waak/erf/huishond). Vriendje wil wel met de hond gaan werken, maar showlijntje zal beter zijn denk ik.

Mechelaren of een Oudduitse herder gaat hem niet worden, ik vind mechelaren niet zo en mijn vriend vind oudduits niet mooi. Wil echt een korthaar. Dus als mensen nog meer ideeën hebben, vnl korthaar, dan zie en hoor ik het graag hier!

Kan je dan echt bovengenoemde kennel aanraden. Mijn hond was toeval dat hij een langhaar was. Komt af en toe voor. Verder zijn de karakters absoluut oké en geschikt voor het werk.

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:32

Wilawander schreef:
Ik heb twee DH's van Beuszen von elsgraben 9 http://www.beuszenvonelsgraben.nl ) en mijn reu is ook keurig mooi recht en een langhaar.
Ze hebben van hem 2 zusjes waarmee ze fokken en een halfbroer die ter dekking staat.

Wat leuk om te lezen dat jullie ook herders van Beuszen von elsgraben hebben. Wij zijn er ook heel erg tevreden over, ook haar karakter is fantastisch.
Laatst bijgewerkt door Nat1503 op 13-03-10 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:33

www.duitseherder-heukske.nl
Kennel van het Heuske heeft mooie Duitse herders uit werklijnen.
Wij hebben er hier al verschillende van gehad die een redelijk "normaal" herder model hadden ipv een glijbaan :D

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:34

Hahahah je zoekt sirieus een herder uit met een niet aflopende lijn? Waarom zoek je niet gewoon op een leuk karakter ? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:35

Waarschijnlijk omdat ze gezondheid en belastbaarheid ook belangrijk vindt....

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:36

Lia_ schreef:
Waarschijnlijk omdat ze gezondheid en belastbaarheid ook belangrijk vindt....

Hoeveel belast je een werk/waak/huishond nou? Wij hebben ook een herder met een aflopende lijn, geen problemen mee.
Als je gewoon naar een goede fokker gaat :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:39

Ik belast mijn honden behoorlijk en wil absoluut geen glijbanen in de kennel.
Zo'n bouw is gewoon niet handig en geeft extra slijtage en belasting over het hele skelet.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:40

Wat is haar verdere optie dan? Geen werklijn, geen Mechelse, geen Oud Duitse? De Hollandse dan misschien als ze die wel 'mooi' vind :) .

Nieuwsgierig vraagje, op welke manier belast jij je honden dan :) ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:46

Die van mij hebben gewoon een fulltime baan :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:59

Weet iemand eigenlijk waar die bizarre voorkeur voor die aflopende rug vandaan komt? Lelijk en niet fysiologisch.
Aan de TS, ik zou zonder aarzelen voor een werklijn gaan, en niet alleen om die showconformatie te mijden.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:04

bij ons op de hondenclub fokt ook iemand met mooie zwarte herders. Heeft al vele shows gelopen met de honden onlangs ook in amerika. Vorige week zag ik hem op de agility hindernissen. Viel me op dat ie met de achterhand twee keer zowat van de catwalk viel en bij het springen sprong ie met de voorhand en gooide ie met de achterhand de stangetjes eraf.. Was me nooit zo opgevallen dus ik zei dat tegen een van de intructriese dat die hond niet goed is. Commentaar.... herdershond wat wil je die worden zo gefokt;-(

Leuke honden voor erf daarentegen vind ik hovawarts. Die heb je in allerlei kleuren en zijn superlief.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:19

Nat1503 schreef:
Wilawander schreef:
Ik heb twee DH's van Beuszen von elsgraben 9 http://www.beuszenvonelsgraben.nl ) en mijn reu is ook keurig mooi recht en een langhaar.

Wat leuk om te lezen dat jullie ook herders van Beuszen von elsgraben hebben. Wij zijn er ook heel erg tevreden over, ook haar karakter is fantastisch.

Jazeker leuk. Uit welke lijnen komt jullie hond? altijd leuk om familie te zien. Ik kom er veel, ben de huisfotograaf en doe de website. Altijd leuk om te zien hoe ze zijn uitgegroeid.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:22

Ook schuin aflopende glijbanen zoals de hond van mijn man kunnen goed werken. Zij is echt zo'n showtype die op clubmatches vooraan loopt. Maar laat een super pakwerk zien, is zondag nog met 93 punten in het pakwerk van het veld gekomen terwijl ze nog maar de helft ziet van een normale hond Wil altijd werken. Springt over de meter haag en de 1,80 schutting. Geen probleem voor deze glijbaan. :D

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:07

Bij een herdershondenclub waar ik een prufung wou doen legde mij een man een rede van die schuinlopende lijn uit. Hij trainde de honden ook zo dat ie zich liet voortrekken door de hond om de spieren sterker te maken zodat hij tijdens shows mooi kon draven. Het is een soort beeld wat ze willen zien hoe de herdershonden moeten lopen. Ben door omstandigheden lid van de duitse herdershondenclub. Staat een mooi plaatje in van zo'n schuine herder. een fokker maakt reclame de site is http://www.huehnegrab.de en dan op pasco huehnegrab drukken

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:15

Zoals je ziet is Pasco 2 jaar oud. heeft Schutzhund 2 dus ook goed belastbaar, hij is aangekeurd dus ook geröntgend en dus voor goed bevonden.