Vakantie, hond pension/ hotel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Vakantie, hond pension/ hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 21:00

Hoi,

Ik hoopte dat ik hier niet eens over na hoefde te denken. Maar het komt allemaal wel steeds dichterbij nu.
Eind april gaan we op vakantie, normaal kan onze hond dan bij mijn ouders.... maar wij gaan juist met mijn ouders.
Mijn zus bood aan dat hij wel bij hun thuis kon... maar kreeg laatst te horen dat ook zij die periode op vakantie gaan.
Mijn broer en schoonzusje zitten ver in de zwangerschap dus dat gaat helaas ook niet.
En de familie van mijn vriend heeft niet eens honden of dieren, dat gaat hem ook niet worden.

Nu ben ik huiverig voor pensions, zeker omdat ik daar gewerkt heb.
Mijn hondje is een opgefokte stuiterbal en stuitert ook 24 uur per dag door.
Zodra hij niet bij bekenden is blijft hij blaffen en janken... jawel.. 24 uur per dag door.
Hij heeft vrijheid/ ruimte nodig om zijn energie kwijt te kunnen, daarnaast is het een hondje met gebruiksaanwijzing.
Je kan bepaalde dingen niet bij hem doen of moet je anders bij hem doen, hij is snel bang. Wij weten dat en wij houden er rekening mee.

De buren kwamen met een hondenhotel, maar bij navraag is dit enkel een dagopvang en niet in het weekend. Dat is jammer, want hier schijnt hun hond het enorm leuk te hebben. Hij rent de hele dag met andere honden en ze hebben ieder hun eigen rustplek.
Nu ben ik verder aan het kijken en zie ik kennels/ pensions waarbij hij de hele dag in een hok zit en er 3 keer per dag uitkomt. Daar wil ik hem absoluut niet in dumpen, ik kan niet lekker op vakantie zitten als ik weet dat mijn hond het niet naar zijn zin heeft en wie weet wat hem word aangedaan omdat hij loopt te janken of blaffen.

hebben jullie eerder in zo'n situatie gezeten? En toch naar een kennel gebracht?
Hoe is dit uiteindelijk gegaan?

Mars

Re: Vakantie, hond pension/ hotel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:09

Wij hebben onze hond eens bij een hondenoppas gebracht, die man paste op honden voor zijn werk, gewoon bij hem thuis. Eerst een paar keer geweest om kennis te maken en toen is hij er drie weken daar geweest. het is ons goed bevallen, maar het was wel erg duur.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 22:05

Onze vorige hond is een keer een weekendje naar het pension geweest, juist omdat het niet vertrouwd was om hem bij andere mensen onder te brengen.

In het pension hebben we verteld over zijn gedrag en verteld wat wel en niet kon. Het is heel goed gegaan. In dit pension kwamen de honden veel buiten in ruime speelweides, hij zat samen met andere honden.

Ik heb ook wel eens gehoord over hondenoppassen, die honden in huis nemen. Dat kan een goede optie zijn. Misschien wel wat duurder dan een pension, maar dan kan je misschien met een gerust hart weg. Met een pension moet je het treffen denk ik.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 22:07

Onze hond is 2 keer in een pension geweest en dat is beide keren heel goed bevallen. Ik ben wel eerst alle pensions in de buurt af gegaan en toen diegene gekozen waar ik een goed gevoel bij had.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 22:11

Onze hond gaat elke vakantie naar een hondenkennel :) Al járen!
Bevalt ons erg goed en ze hebben er enorm veel kennis van honden.
Die van ons kan niet met andere dus die wordt apart buiten gelaten :) krijgt zijn eigen voer e.d.
Zelfs nu mijn vriend verhuist is, blijven we hem naar die kennel brengen, is iets meer dan 100km rijden vanaf ons huis :)
Is een kennel in Liempde

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 22:11

Alle pensions en dierenhotels zijn anders, ik denk dat het best is dat je een pension zoekt dat bij jou behoefte past, ieder mens denkt ook anders over hoe een hond moet behandelt worden zo dus ook in dieren pensions maar er zal zeker wel een pension zijn dat jou bevalt.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 00:59

Ik vond het ook niets om mijn honden naar een pension te brengen. Maar toen ik ging trouwen kon ik niet anders, iedereen aan wie ik mijn teefje toe vertrouw waren de hele dag op de bruiloft (mijn reutje is erg makkelijk).
Ik ben op zoek gegaan naar een pension waar ik een goed gevoel bij had, met mooie ruime speelweides. Hier zijn ze 4 dagen heen gegaan en het is super verlopen. De honden hebben het prima naar hun zin gehad. Mijn teefje is erg angstig, maar na een dag was ze prima gewend.
Ik zou ze hier nu ook voor een langere tijd heen brengen.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:42

Onze hond ging eerst altijd naar het pension hier in de buurt, maar na de laatste vakantie was ze ontzettend mager (je zag haar ribben, haar rugwervel en heupbotjes) Ze was er maar een weekje geweest, maar we denken dat het teveel stress voor haar was omdat het pension verder uitgebreid is en er veeel meer honden dan normaal zijn. Toen hoorden we van vrienden over een vrouw die ook een hondenpension had maar de honden niet in hokken had zitten. Er was een grote schuur (met manden) met daaraan vast een grote wei waar de honden de hele dag konden spelen en rennen in de wei. Ze konden zelf beslissen of ze binnen rustig wouden liggen of buiten wouden rennen en spelen. Wij vonden dat wel wat maar in de zomervakantie zit ze al vol. Toen hoorde we dat een man in de buurt (die had een hondenschool) ook wel een paar honden in de vakantie deed opvangen. Dus wij daarheen gebeld en ons hondje laten kennismaken met de 2 newfoundlanders van de man. Ze is goedgekeurd en mag gezellig deze zomervakantie bij hem thuis doorbrengen. Ik zeg niet dat dierenpensions slecht zijn, het is jaren goed gegaan bij dit pension maar na de uitbreiding merkte we dat het voor ons hondje teveel stress was en zijn we dus opzoek gegaan naar iets anders, waar ze niet de hele tijd in een hok zit en 3 keer per dag een half uurtje wordt losgelaten in de speelwei. Dus ik zou gewoon wat pensions afgaan in de buurt en dan kijken waar jij het beste gevoel bij hebt, misschien kun je op marktplaats een oproepje doen of mensen misschien eens in de vakantie jou hond willen laten logeren? Misschien is dat ook nog een optie.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:48

Heeft de fokker geen plaats voor die periode dat jullie met vakantie gaan? Onze hond gaat altijd naar mijn schoonouders, maar we kunnen altijd terugvallen op de fokker. Kost wel wat, maar die mensen vinden het geweldig om hun fokproduct terug te zien en ze kan daar ook heerlijk spelen met de andere honden.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 15:32

Bedankt voor alle reacties.
Zowieso wil ik wel pensions en kennels afgaan om te kijken hoe het er daar aan toe gaat.
Maar toch blijft het een naar idee vind ik.

Er is geen fokker

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 16:45

Een heel bekend probleem voor ons helaas. Onze oude kruising kan totaal neit alleen zijn, in een kennel blaft hij net zo lang tot zijn keel kapot is. Totaal in de stress en zichzelf verwonden van de paniek. Tot nu toe kon hij naar mijn ouders of anders ex stalhouder of andere bekenden die met hem om konden gaan. En dat alleen als hij echt niet mee kon met vakantie wat maar zelden nodig was.

We hebben 2 keer een andere optie geprobeert. De eerste was idd een soort hotel/huis met een groot terrein erbij met huiskamers en veel toezicht/aandacht. Ondanks dat het vrij goed was gegaan is hij nog weken van slag geweest vanwege waarschijnlijk toch teveel honden.

De 2e keer is wel goed gegaan dat was bij een hondenuitlaatservice die heel beperkt ook logees voor langere tijd kan plaatsen. Hier kon hij eventueel op de slaapkamer zelfs. Lekker mee met de honden uitlaten, mee helpen in de tuin/keuken enz. Ondanks zijn flinke gebruiksaanwijzing en bult medicijnen is hij hier erg rustig vandaan gekomen.

Alleen moet de hond sociaal zijn en zindelijk. En dat is voor onze andere 2 het grote probleem helaas. maar voor hem was dat een goede optie. gelukkig vinden de andere een kennel niet erg. ZIj gaan heel af en toe naar het asiel waar de meeste honden van ons vandaan komen. Ze hebben 4 pensionkennels en zijn erg handig in het omgaan met asociale en niet ongevaarlijke honden.