Waar moet je opletten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LYSANNO

Waar moet je opletten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 20:31

Hallo
Mijn kat is een maand geleden op controle geweest voor Suikerziekte, omdat ie abnormaal veel drinkt.
Er was wel wat suiker te zien, bij het bloedprikken, maar in de urine niet.
De dierenarts zij dat er nog niks hoeft te gebeuren, aangezien het ook door stress bij de dierenarts kon komen dat er suiker in het bloed zat met bloedprikken. Maar dan denk ik:
Ik snap het niet, want suiker is suiker. En het is wel gezien in het bloed, oke niet in de urine, maar wel in het bloed. Dat is toch ook erg? We houden het sowiezo in de gaten met het urine. (gaan vaak even testje weer doen)
En heeft iemand enig idee waar je op moet letten als je kat wél suikerziekte heeft.
Hij is soms ook behoorlijk sloom, en daarna weer behoorlijk onrustig. En met onrustig ook echt onrustig, springen, grommen, trap op en neer.
thinx. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 00:40

Is het bloed ook gecheckt op nierfalen?

LYSANNO schreef:
Ik snap het niet, want suiker is suiker

Nee wel degelijk niet het suikergehalte kan ook drastisch tijdelijk omhoogschieten door een DA bezoek (Stres)

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 00:47

je hebt altijd een bloedsuiker spiegel.... bij een gezonde kat ligt ie tussen de 4 en 5,5 geloof ik..... als de kat suiker ziekte heeft wordt het niet afgebroken en uiteindelijk ook uitgescheiden in de urine..... bij stress kan de bloedsuiker spiegel inderdaad omhoog gaan het is dan aan te raden bij twijfel om bloed af te nemen en een uitgebreid bloedonderzoek te doen waar ook fructosamines bepaald worden... dat geeft een beter totaal beeld.... ik zou toch ook zeker aan raden om de nieren te laten checken...

LYSANNO

Re: Waar moet je opletten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 13:55

Alles is gechect. Want hij dronk zoveel, het kon ook aan de schildklieren liggen. En er was ook bloed in z'n plas. Alles kwam dr goed uit, hij heeft alleen nog last van blaasontsteking (waar ie nu medicijnen voor krijgt uiteraard)

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:48

okay! is ze ook gecheckt op blaasgruis? neem aan van wel toch? maar goed blaasontsteking valt dus eigenlijk hardstikke mee even goed heel vervelend natuurlijk maar minder ingrijpend als suiker, nierfalen of schildklier problemen!

LYSANNO

Re: Waar moet je opletten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 20:45

Ja.
Alleen wat kan dat veel drinken nog zijn dan, dat komt niet door dat ie blaasontsteking heeft..?