Bijna examen EG A

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Bijna examen EG A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 14:20

Nog 3 weken en dan gaan Lety en ik ons eerste examen afleggen voor EG A.

Ik heb Lety nu alweer ruim 2 jaar en het begin is niet zonder slag of stoot gegaan. Lety was erg angstig voor zowel hond als mens als omgeving. Ik ben toen naar een hondenschool hier in de buurt gegaan, maar dat was een groot fiasco helaas. De instructrice had geen ervaring met zulke angstige honden en wist niet hoe ze hier mee om moest gaan, helaas vertelde ze me dit niet en liet me gewoon mee lopen in de groep (met niet zo goed luisterende honden erin).
Aan het einde van de les werden alle honden los gegooid, wat resulteerde in een horde honden die achter een panische Lety aan jaagden.
Ik ben hierna nog 2 keer geweest, gelukkig werden de honden toen niet meer los gelaten (nadat ik dat gevraagd had). Maar Lety wass zo extreem bang geworden dat ze liep te piesen als ze daar het terrein op moest. Dus heb ik besloten om daar te stoppen.

Ik ben toen met behulp van privelessen zelf met haar aan de slag gegaan, en na enige tijd kwam daar een vrolijk ontdeugend maar vooral leergierig hondje tevoorschijn. Lety vond het helemaal geweldig als we samen gingen trainen en oefenen, en langzaam aan begon het bij mij te kriebelen om toch weer een cursus te gaan volgen. Het lijkt me erg leuk om behendigheid met haar te gaan doen, maar daarvoor moet ze toch eerst de gehoorzaamheid doorlopen.
Ik was alleen erg bang dat ze weer enorm zou gaan stressen tussen de andere honden op het trainingsterrein.

Uiteindelijk heb ik toch de knoop door gehakt en ben ik op zoek gegaan naar een andere hondenschool. Die heb ik gelukkig gevonden en ik heb me opgegeven. In januari zijn we gestart met de cursus en Lety doet het boven verwachting! Ze vind het enorm leuk, ze gedraagt zich neutraal tegen de andere honden en ze loopt gewoon te dansen naast me met de training.
Ze is enorm op mij gericht en luisterde gelijk bij les 1 al super bij het voor komen (had ik al wel stiekem geoefend met de wandelingen). Ze mocht als eerste helemaal los.
Alleen de oefening sta vind ze nog erg moeilijk, dan gaat ze de clown uithangen, maar dat mag tijdens het examen ook nog met hulp. En 30 sec af liggen is erg lang als je zo enthousiast ben

We hebben nu over 3 weken examen, dus we hebben nog tijd om lekker door te gaan met oefenen. Ik verwacht er niet zo veel van omdat ik altijd erg zenuwachtig ben met examens (erge faalangst) En Lety voelt mij heel erg aan.
Maar ik ben nu al zo trots op mijn meisje. En we hebben er allebei zoveel lol in dat we zowiezo door gaan, of we nu slagen of niet.

Als we nu trouwens langs het oude trainingsterrein lopen, schiet ze nog steeds in de stress. En voor deze training moeten we een half uur met de bus, en dat doet ze maar gewoon. (ik heb geen auto)
Vanavond weer naar de training

Anoniem

Re: Bijna examen EG A

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:24

Wat goed joh!

Heel goed ook dat je zo naar je hond kijkt, zo hoort het :j