Blaffende honden en de buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

clarence

Blaffende honden en de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 23:18

Vraagje.

Als jullie de hond uitlaten en je loopt langs een huis met honden en die honden blaffen en lopen de hele lengte van het hek mee en blijven blaffen, ga je dan naar ze staan schreeuwen van minder dan een meter afstand?
Dat gebeurde dus net.
Dus ik ging er naar toe en riep (want ik had geen idee of ik met gajes of gewone mensen te doen had) dat ze moesten stoppen met het uitdagen van m'n honden. Toen begonnen ze te schreeuwen en riepen dat het abnormaal gedrag was en dat ze de politie zouden bellen.
Ben ik nou zo lang uit Nederland geweest dat de regels dusdanig veranderd zijn dat je hond niet meer vanuit z'n tuin naar een andere hond te blaffen?
Dit gaat dus totaal niet over geluidsoverlast, maar alleen over het blaffen naar andere honden.

Bedankt.

NZ92

Re: Blaffende honden en de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:19

Ik zou gewoon zeggen negeren en doorlopen,
sommige mensen kunnen hier hun behoorlijk aan irriteren misschien kunje met ze gaan praten? of er eens op letten wat jou honden aan het blaffen maakt?

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 23:24

Ja, dat zou ik ook zeggen. Dat deed ik ook altijd in Amerika. Daarom snap ik er dus ook niets van.
Aangezien ik geen idee was wie er van zo dicht op het hek tegen m'n honden aan het schreeuwen was, heb ik niet m'n vriendelijkste stem gebruikt bij m'n waarschuwing. Ik denk dan ook niet dat ze voor een gezellig praatje in zijn.
Ze blaffen omdat ze iedere andere hond van hun terrein weg willen houden. Heel irritant, maar ik ken eigenlijk geen hond die dat niet doet.
Trouwens, als politie in opleiding zou jij hier dus geen proces-verbaal voor opmaken?

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:31

Hmm heel herkenbaar!
Onze honden lopen in de tuin, daartussen zit een sloot en dan een grote weg waar heel veel honden met hun baasjes wandelen. Onze honden reageren wel op andere honden die daar lopen en sommige eigenaren gaan dan echt schreeuwen van: ROThond hou je kop eens!

En dan denk ik maar... Ze zitten in hun eigen tuin... :')
Wat zou de politie hieraan doen dan? De honden zorgen dan alleen voor geluidsoverlast? Ze komen toch niet door het hek heen?

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:33

Hoe herkenbaar, verstandigste is natuurlijk gewoon doorlopen.
Mensen moeten zich altijd met alles bemoeien en denken vaak altijd alles beter te weten. Net alsof jou honden naar vreemde mensen zouden gaan luisteren... :n
Maar, het kan altijd nog erger. Ik heb een keer het zelfde mee gemaakt met mijn honden (ook langs ons hek) maar toen vonden die mensen het gelijk nodig om stenen te gaan gooien! Die waren echt ziek.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:34

Hier doen ze 't ook regelmatig, onze honden uitdagen. Ik loop dan altijd naar het hek toe en roep: "Ooooh je wilt kennismaken? Wacht even, dan doe ik 't hek even open!" *morrelt aan hek.

Je wilt niet weten hoe snel ze dan weg zijn. :')

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:40

tja in hun eigen tuin en dus waaks en ja op zich logisch dat ze blaffen
nou woon ik in een grote flats bij een rij grote flats...en heb je dus honden die vanaf het balkon blaffen
maar ik zeg eerlijk, ik vind het hinderlijk als de pest!
dan denk ik ook, goh zeg haal je hond dan binnen!
mijn honden kunnen ook wel eens gaan blaffen als ze een hond op straat zien lopen,maar van mij krijgen ze wel het commando dat ze hun waffel moeten houden, en anders mogen ze weer even terug naar binnen......
ik wil namelijk niet dat andere mensen overlast hebben van mijn dieren.......

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 23:41

Fijn om te horen. Ik ben helemaal niet zo confronterend hoor en ik denk dat ik normaal gesproken (als ik had gezien dat het oudjes 65+ waren) gewoon vriendelijk had gevraagd om uitleg. Maar die vrouw was zo boos dat haar stem klonk als in The Exorcist. Ik dacht dus ook echt dat er een gek m'n honden zou aanvallen.
Ben nog steeds wakker, dus dat zegt genoeg (over m'n boosheid o.a.), want ik moet al lang in bed liggen. Morgen er vroeg uit namelijk.
Tot morgen en bedankt.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:41

Ik heb een schurfthekel aan blaffende honden, die van mij mogen het niet. Ik heb gewoon huishonden en die hebben hun waffel te houden. Andermans honden bemoei ik me niet mee maar ik erger me wel aan hoe snel sommige honden de hele buurt bij elkaar blaffen.

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 23:42

IDMW,

Helemaal gelijk in. Doe ik ook. Daarom ging ik ook naar buiten, omdat ze maar bleven blaffen. En toen hoorde ik dus The Exorcist.
Verder geven ze tot nog toe geen geluidsoverlast.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:48

Ik vind het ook bijzonder vervelend... Niet alleen de geluidsoverlast, maar bij ons heb je langs een vrij drukke weg een paar grote tuinen met honden erin. Zodra je langsloopt, fietst of te paard bent, blaffen ze. Nu is dit niet eens het ergste, ze komen half door het hek heen. Mijn voeten en een fiets blijven nog wel braaf op het pad, maar de paarden willen nog wel eens richting weg vliegen. Het zou zo ontzettend simpel opgelost kunnen worden door even een extra hekje in de tuin te zetten (de tuin is enkel grasveld, en loopt in een soort van L vorm, met de korte zijde bij de weg), zodat de hond niet meer bij de weg kan komen. Dan is alles opgelost, hond loopt nog vrolijk los in de tuin, en de paarden schrikken zich niet meer het lamlazerus.

Vlakbij stal zitten ook een stel waakhonden. Helaas slaan die al aan zodra ze een vlieg voorbij zien vliegen. Dat is echt wel heel vervelend, omdat mijn honden loslopen op stal, en om bij het stro te komen moeten we langs die honden. Als die aanslaan, dagen mijn honden uit. Dit mogen ze niet van me, maar ja, ze lopen er ook wel eens als ik aan de andere kant ben. Dat geblaf blijft dan doorgaan.

Dus ja, het is jouw tuin, jouw honden zitten erin, maar de meeste honden blaffen en komen half over het hek heen. Als ze dit niet doen en direct weer stil zijn bij passeren, zie ik het probleem niet. Als ze dit wel doen, is er geen mogelijkheid tot de honden iets bij het pad weg te houden?

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:21

LZP --> BB