kat komt thuis met duiven, muizen enz.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sunny_l0ve

kat komt thuis met duiven, muizen enz.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 21:44

Hallo,

Mijn kat houdt er heel erg van om muizen en duiven mee naar huis te nemen. Ze leven niet meer, ze zijn dan al dood. Zo laatst ook weer een duif zonder hoofd, heel erg smakelijk.
Aan de ene kant wil ik zijn natuurlijke instinct niet ontzeggen, maar het is niet erg fijn. Wat zou ik kunnen doen om het te stoppen?
Boos worden helpt niet, hij legt het ook niet neer als cadeau maar meer voor zichzelf. Zijn grote schat legt hij in de tuin om te bewaren...
Wie heeft een idee?

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:47

Tja, daar is vrij weinig aan te doen. Onze katten lopen ook altijd met muizen en vogeltjes, het is nu eenmaal de natuur. Denk maar zo; een gezond vogeltje wordt niet zomaar gevangen.
Dus ik denk dat het enigste wat er op zit is om ze gewoon weg te gooien als je ze in de tuin vind..

marije85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:49

Een halsbandje met een belletje, misschien helpt dat?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:49

Daar hebben ze nou kattenbelletjes voor uitgevonden ;-)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 21:49

Ja, er beland regelmatig een dier in de groene bak. Daar heb je ook wel weer gelijk in, maar mijn ouders vinden het niet echt smakelijk... persoonlijk heb ik ook zoiets van het is de natuur, maar mocht er toch een oplossing voor zijn zou het mooi zijn. Helaas pindakaas, dan ruimt hij de zwakke en zieke dieren wel op. Alleen jammer dat hij de dieren niet opeet, zou toch mooi zijn als ze hun troep achter hun kont opruimen haha.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:50

Nou, zelfs onze kat met belletje neemt nog duiven en muizen mee naar binnen... Ding doet het erg goed!@

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 21:50

kattenbelletje heeft hij al aan zijn halsband.... hij heeft zelfs een reflecterend halsbandje aangezien hij zwart is.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:51

Wij hebben ook een kat die van alles vangt.
Maar hij neemt alles ook mee naar binnen via het kattenluikje.
Erg onsmakelijk als je 's ochtends naar beneden gaat en een lijk aantreft.

Een halsbandje met belletje doen we niet, want de katten doen ze zelf af, maar we zijn ook bang dat ze zich zelf er mee ophangen, door er bijvoorbeeld mee achter een tak te blijven haken.

xMelissaa

komt me bekend voor
ik zou voor een halsbandje met belletje gaan

Tamadine

Nou gewoon de dieren weer weg gooien.

Je moet hier echt niets aan doen hoor. Dat is nou eenmaal de natuur en je kat heeft het blijkbaar nodig. Hier doet 1 kat het wel en de ander niet. Heel soms is het beessie noglevend en kijk ik in wat voor staat het beessie is. Loopt ie nog lekker dan haal ik mijn kat weg en zet ik het beessie buiten. Als ie ten dode is opgeschreven dan sla ik m dood met een klomp, want anders lijd dat beessie teveel.

Het is nu eenmaal zo...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:52

Tja je kan er weinig aan doen. Mijn poes had zelfs met halsbandje nog een heel nestje eendjes (7 eendenkuikens) 3 jaar geleden tijdens de lente te pakken gehad. nu is het bijna niets meer, maar dat is ook mede dankzij dat ze een zenuwbeschadeging heeft sinds 2 jaar :+ Wel komt ze nog eens met muizen, ratten etc

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:52

nu lees ik net dat die die al heeft...

MRIIIS

Re: kat komt thuis met duiven, muizen enz.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:55

Die van ons heeft welgeteld 3 bellen om & als ze met iets aankomt laten we duidelijk merken dat we het niet waarderen. Misschien niet eerlijk, maar vroeger kwam ze met ongeveer twintig vogels/muisjes/kuikentjes per dag en dat kan echt niet. Nu heeft ze al heel lang niets meer gevangen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 21:58

ja, de kat heeft al een belletje om, dat helpt dus helemaal niet. Hij lijkt er ook echt veel plezier van te hebben, om zo'n dier te vangen.
Hij is een tijd terug zelfs met een halve meerkoet thuisgekomen.
Gelukkig hebben wij geen kattenluik, zou nog erger zijn geweest. Waarschijnlijk had 1 van de honden het dan wel opgegeten.
Daarnet had hij dus weer een dode duif, maar we stonden bij de deur te kijken of die nog leefde dat was niet het geval. Toen smeerde de kat hem heel snel om zijn prooi mee te nemen.
Tja, jammer voor ons, dan laten we hem gewoon zijn gang gaan. Ik ben in ieder geval blij dat het ijs weer een beetje weg is, hij ging altijd op het ijs achter de vogels en eenden aan jagen. Een paar dagen terug is hij ook door het ijs gezakt, maar gelukkig kwam hij er zelf weer uit.
Hopelijk leert hij van zijn fouten.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:58

melizz13 schreef:
komt me bekend voor
ik zou voor een halsbandje met belletje gaan

Lezen is moeilijk!

sunny_l0ve schreef:
kattenbelletje heeft hij al aan zijn halsband

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 21:59

mriiis: Wij hebben ook meerdere keren laten merken dat we het er niet mee eens waren, maar helaas helpt dat niks. Hij trekt zich er gewoon niks van aan, kleine brutale kat.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:00

sunny_l0ve schreef:
ja, de kat heeft al een belletje om, dat helpt dus helemaal niet.

Misschien meer belletjes? Dat het net iets meer geluid maakt ofzo? :)

sunny_l0ve

Re: kat komt thuis met duiven, muizen enz.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 22:04

haha, die hele kat vol met belletjes! sorry, maar ik wil liever geen kat die eruit ziet als een kerstboom. Ik vind 1 belletje meer dan genoeg en hij maakt lawaai zat.
Anders hang ik wel zo'n grote koeienbel aan zijn nek!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:06

Wat ben ik blij dat mijn ene kat die altijd buiten loopt altijd levende beesten meeneemt en ze weer vrijlaat als die bij je is geweest haha.

De andere kat van ons is een ander verhaal, geen duiven en vogels maar padden etc pakt zij als zij buiten komt. De laatste keer dat ze wat gevangen had waren het twee padden, deze heeft ze dus blijkbaar in haar bekje mee genomen naar boven, ze deed al erg raar proberen te mauwen toen enzo haha en 's nachts heeft ze ze tevoorschijn gehaald en ermee gespeeld en leeggezogen. Ik dacht dat ik een stel kinderen horen krijsen zo hard kunnen die beesten gillen. Man stond echt in de nacht heel de buurt bij elkaar te gillen. Mijn pa helemaal boos me kammer binnen, ben je bang voor een spin of een muis stel je niet aan, tot die leeggezogen padden zag.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:06

Vangt hij ze snachts of overdag? Of beide? Je zou eventueel een hondenhalsband kunnen halen waarvan die lichtjes opzitten die de heletijd aan/uit gaan. Hierdoor valt ie nog meer op. Hopen dat het dan minder word.

merensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:07

Had ook zo'n kat. Geen bel hielp, ze sleepte konijnen mee naar huis die groter waren dan zijzelf...
Wel een tip: heel goed ontwormen als ze zoveel "wild" eten. Mijn kat heeft daar veel problemen mee gehad.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:08

Het is de natuur. Ik heb hier ook twee killers. Ik had een kat (Grolsch) die bracht ze levend voor me mee. Dus als ik op de bank of mijn bed zat gaf hij ze altijd levend aan me. Was ik niet zo blij mee. Als ik ze kon redden deed ik dat, anders draaide ik ze zelf wel de nek om. Een andere kat (Baileys) heeft bij beide kids een vogel gebracht toen ze geboren waren. Ik kon hem beide keren nog net tegen houden voordat hij met dode vogel en al in de wieg sprong. Vond het wel lief van beide dat ze mij en mijn kids eten wilden geven. Borrel en Melk brengen ook beide hun buit naar huis. Dus elke ochtend ligt er wel een muis of twee op de deurmat. Het enige dat je dan kan zeggen is dank je wel. En daarna gooi je het in de kliko.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:09

Ja,onze ene stalkat is ook zo'n enorme jager. Hij vangt ook alles tot konijnen aan toe... Je kunt er weinig aan doen maar het blijft een naar gezicht als je ergens in de zadelkamer een paar konijnen oortjes of staartje vindt. Die laat hij liggen...lust hij niet :n

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:11

sunny_l0ve schreef:
haha, die hele kat vol met belletjes! sorry, maar ik wil liever geen kat die eruit ziet als een kerstboom. Ik vind 1 belletje meer dan genoeg en hij maakt lawaai zat.

Goed idee :+

Ik heb eens gelezen dat ze die beestjes voor jou als cadeautje brengen...mijn moeders kat had er ook een handje van.
Kan je misschien informatie vragen op het kattenforum? Daar zit heel veel kennis!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:13

laetitia schreef:
sunny_l0ve schreef:

Goed idee :+

Ik heb eens gelezen dat ze die beestjes voor jou als cadeautje brengen...mijn moeders kat had er ook een handje van.
Kan je misschien informatie vragen op het kattenforum? Daar zit heel veel kennis!

Zie mijn post. Ik zeg altijd dank je wel voor het eten.............