Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
)Equidea schreef:Is je vriendin wat beter op de hoogte van de hoe of watjes betreft dit ras?
Ik heb zelf geen ervaring met de husky, maar door husky in te typen in google kwam ik al verder.
Husky's hebben inderdaad een stamboom, en je hebt een rasclub voor husky's die bemiddeld in pups met stamboom.
Via de wikipedia kun je daar meer over vinden bij links. *klik*
Ikzelf wel, we hebben ze vroeger ook gehad dus van het hoe of wat wat betreft de hond ben ik wel op de hoogte.
Slechts niet van hoe ik aan een goede kom, maar dat lampje ging pas branden nadat mijn vriendin zulke problemen had met de hondjes die zij uitzocht. Intussen heeft ze nu bij de 3e poging een leuke labradorpup die het goed doet
Laika schreef:Ik zou inderdaad eens kijken bij de rasvereniging. Kijk dan naar hun fokreglement. Staat dat je aan, dan uitsluitend een pup kopen bij een fokker aangesloten bij de rasvereniging.
Kijk wel goed naar het fokreglement! Er zijn voldoende rasverenigingen die het daar niet zo nauw mee nemen. Voorbeeld: gewoon fokken met honden die HD-c hebben (vind ik dus not-done) Ik heb trouwens geen idee welke aanverwante aandoeningen er bij het Husky ras gelden.
Ik heb wel op fokkerspagina's bij een aantal dekreuen zien staan dat ze getest waren op oogafwijkingen en HD-A (?) maar verder niets over tests gezien