Katje valt voeten aan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suuszels

Katje valt voeten aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 09:41

Hoi,

Bij mijn vriend is er (tijdelijk?) een katje. Hiervoor was ze er ook al 2 maanden, toen is het katje weer naar huis gegaan voor ongeveer 2 maanden.
Nu is het zo dat ze je voeten aanvalt, gewoon als we tv zitten te kijken etc (dus onze voeten stil hebben). Ik denk trouwens dat het meer spelen is, ze springt erop en rolt eromheen. In de eerste periode dat ze hier was deed ze dit niet! We kunnen op het moment niet aan de eigenaaresse vragen of er iets is gebeurd waardoor ze dit doet.
Meestal duw ik haar dan weg met mijn voet en verhef mijn stem, want ik wil dit niet.
Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen en wat we hier het beste tegen kunnen doen?
(ze doet het niet altijd, maar soms opeens)

Alvast bedankt :)

Nanne

Re: Katje valt voeten aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:44

Dit is gewoon speels hoor. ;)

Daar kan je niks aan doen en houd ook niet in dat er iets gebeurt is met het katje..

De reden waarom ze het nu doet kan komen doordat ze zich nu echt op haar gemak voelt bij jullie en graag met jullie wil spelen.

Heb je wat speeltjes voor haar in het huis liggen?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:46

Tja, zoiets zal als spelen begonnen zijn, om wiebelende tenen "aan te vallen" en als een kitten dat doet is het vast schattig.
Als nu een grotere poes het doet met langere nagels en een mooi gebitje is het minder feestelijk.
Wij hebben een enkele keer in de opvang ook monsters die dit doen.
Als stem verheffen en de kamer in sturen met een ander speeltje na een week niet helpt, heeft iedereen in de woonkamer bij ons gedurende 1 avond een vliegenmepper in de hand.
Het hoeft poezebeest maar 1 of 2 keer bij verschillende personen te gebeuren dat de actie boleend wordt met een (helemaal niet harde) tik met een vliegenmepper. Ergens op de flank, niet op de kop, geeft (net als een springzweepje met een flap) meer klap en schrik effect dan een pijnlijk effect en is zeer effectief.

Deze methode passen wij dus pas toe nadat stemverheffing, eventueel in nekvel pakken en weg sturen met een ander speeltje niet geholpen heeft...

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:47

Mijn oudere jeweetwelkater probeer het ook, is inderdaad gewoon spelen. Als hij mijn voeten of schoenen niet met rust kan laten gooi ik even een speelgoedmuis weg en dan gaat hij daar achteraan.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:47

Plantenspuit wil ook wel helpen.. Ze hebben namelijk een vreselijke hekel aan water over het algemeen! :j

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:49

Die van mij hing elke ochtend met nagels en al in me voeten. Deed grote enge sloffen aan en nu doet ze het niet meer.
Plantenspuit gebruikte ik idd als ze aan de bank wilde krabbben.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 09:52

Okee mooi :D
We hebben behoorlijk wat spullen van haar thuis liggen en ook zelf wat speeltjes (muisjes, touwtjes, dozen, krabpaal, balletjes e.d. )
Wij spelen best vaak met haar, bij haar thuis waren er minder vaak mensen thuis en werd er ook amper met dr gespeeld.

Maar we zullen de plantenspuit ook even proberen, en daarna eventueel de vliegenmepper.
Ze is nu trouwens 2,5 maar wel klein en kan ook echt als een kitten kijken :+ .

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:58

Tja, hoe tijdelijk heb je het katje?
Misschien vinden de eigenaren het wel heel erg leuk dat het katje je voeten pakt. Als ze er toch maar tijdelijk is, zou ik het gewoon laten gaan en het aan de eigenaren laten het wel of niet af te leren.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 10:04

Dat is voor onbepaalde periode, mogelijk zelfs voor altijd. Eigenaaresse kan momenteel niet thuis wonen en het is nog onzeker of dit ooit weer (volledig) het geval zal zijn. (voor meer info PB)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:02

Onze poes deed het ook, helemaal aangeleerd door mijn vriend :n
Poezebeest liet het wel uit haar hoofd het ook bij mij te doen want ze wist dat ze dan straf kreeg. Ondertussen is ze het helemaal afgeleerd hoor en mag mijn vriend haar dat soort dingen ook nie tmeer aanleren :+

Bij ons was stemverheffen en of even in het nekvel voldoende :j

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:33

is idd gewoon spelen.......onze Bowie deed wat anders, in de tuin (we hadden alleen een voortuin van bijna een halve hectare) dook hij uit zijn hinderlaag achter de bosjes sprong dan tegen je aan en zoef verdween weer :D ....was ook nog eens een heel grote kater dus dat was vooral voor mensen die hem nog niet kende behoorlijk schrikken. :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:34

Dat doet die van ons ook, die gaat ook steeds in een hinderlaag in de kamer liggen :') Vooral te voorschijn springen als je door een deur komt is favoriet hier :D En dan idd heel hard wegrennen. Bij mij doet ze het niet zo erg als bij mijn vriend trouwens en bij mij rent ze ook niet weg, maar gaat schijnheilig om mijn benen kroelen :+ Wel vervelend want we struikelen nog al eens over haar :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:39

Zorgen dat er genoeg te spelen is in huis. Als het niet tijdelijk bijkt te zijn misschien een speelkameraadje erbij.

En ook een kat kun je prima dingen afleren. Beste remedie is toch we de oude vertrouwde plantenspuit. Maar zodra je daarvoor kiest moet je wel zeker zijn dat het katje genoeg andacht krijgt, want het is speels gedrag.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:35

Trouwens wij spelen heel erg veel met de kat hoor :j Elke avond zomaar een uur ander half :j Eigenlijk net zo lang tot ze er zelf zat van is en ergens gaat liggen slapen.

Voeten doet je ze dus niet meer, maar even met je hand over de rand van de bank bengelen kan nog weleens gevaarlijk zijn. maar dat heeft mijn vriend haar allemaal aangeleerd en ook dat doet durft ze niet bij mij te doen, maar wel bij mijn vriend en dat is puur omdat ze weet dat ze van mij op haar flikker krijgt :o

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:50

SAKKIA schreef:
Dat doet die van ons ook, die gaat ook steeds in een hinderlaag in de kamer liggen :') Vooral te voorschijn springen als je door een deur komt is favoriet hier :D En dan idd heel hard wegrennen. Bij mij doet ze het niet zo erg als bij mijn vriend trouwens en bij mij rent ze ook niet weg, maar gaat schijnheilig om mijn benen kroelen :+ Wel vervelend want we struikelen nog al eens over haar :D

:))...en je blijft schrikken, elke keer weer. ik toen teminste wel.:D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:56

Ja hahahaha, vooral 's morgens met een slaaphoofd schrik ik me het apezuur :D Ze krijgt dan altijd vlees van me en ze staat soms nog net niet zo

Afbeelding

voor me om mij de gek aan te steken :+

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:21

hahaha geweldig.......bij mij was het het ergst schrikken als het donker was en ik kwam thuis, loop door de tuin, meestal toch wel weer nietsvermoedend want meneer zat ook, ondanks dat hij liever buiten was, wel eens binnen..... ritsel, wam!! zoef....soms tot 2 keer toe een hartverzakking voordat ik bij de voordeur was. :P

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:25

Wat ik trouwens wel heel erg vervelend vind :+
Dat ik haad nauwelijks kan pakken als we 's avonds naar bed gaan :+ Ze gaan dan ook vliegen en rennen door het huis en ze kan echt niet in de woonkamer blijven :n
Wij hebben alles gelijksvloers en de deur vande slaapkamer komt uit in de woonkamer, ze zit dan de hele nacht te krabben aan de slaapkamer deur en de miauwen e.d.
Ze moet dus echt in haar eigen ruimte in de nacht, maar ik kan haar echt maar met moeite pakken :+ Snoepjes e.d. lust ze allemaal niet, dus meestal laat ik haar bakje met brokjes leeg en krijgt ze pas weer als we naar bed gaan, maar dan is het soms nog een drama :+

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 14:06

Nee zij wilt ook niet opgepakt worden, dan probeert ze op alle mogelijke manieren te ontsnappen. Op je schoot komt ze niet liggen maar wel op een boekje dat je aan het lezen bent :+

Ze doet het eigenlijk alleen als we stilstaan of stilzitten.