Poes zomaar een nachtje van huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fantast

Poes zomaar een nachtje van huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 19:11

Vrijdag avond was onze poes Sihay niet zichzelf, ze kwam niet terwijl wij al lang en breed thuis waren (ze zat boven) en zaterdag dronk ze haar melk niet helemaal op ook is ze sinds zaterdag in hongerstaking. De hele zondag heeft ze ook geen brokjes gehad en haar melk liet ze ook staan, zelf en stukje boterhamworst sloeg ze af. Maandag meteen de DA maar gebeld en we konden daar 's avonds terecht, na haar tempratuur te hebben gemeten en andere onderzoekjes kwamen ze tot de conclusie dat ze geen koorts oid had. Ze moest dus blijven, zodat ze bloedonderzoek konden doen. 's Avonds belden ze dat ook haar bloedwaardes goed waren. Vanochtend gebeld en Sihay had nog steeds geen hap gegeten en zolang ze niet zou eten mocht ze ook niet naar huis. Vanmiddag weer gebeld en toen hadden ze haar een infuus toegediend, na het infuus knapte ze zichtbaar op en ze at zelfs haar vlees op. Toen kreeg ik telefoon dat ik haar weer op mocht halen, ik meteen naar de DA en wat denk je ze hebben gewoon niets kunnen vinden. Thuis werd ze vriendelijk begroet door onze hond, maar Sihay had geen intresse en liep meteen naar de deur om vervolgens luidkeels te gaan miauwen ik heb wat melk gepakt en dit heeft ze lekker opgedronken, ook heeft ze thuis al een klein beetje gegeten. Donderdag gaan we weer op controle, hopelijk blijft ze eten.

Iris82

Re: Poes zomaar een nachtje van huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:13

Jeetje wat raar zeg!
Gelukkig hebben ze niets ernstigs gevonden, maar het blijft raar... :=

Fantast

Re: Poes zomaar een nachtje van huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 20:00

Het klinkt mischien vreemd maar ik had liever gehad dat ze iets hadden gevonden, nu weten we nog niets. We hopen dat het over is en dat ze vanaf nu weer blijft eten.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:30

Beetje herkenbaar.

Mijn kat heeft zo nu en dan ook wel eens van dit soort kuren, veel slapen, niet lekker eruit zien omdat ze de vacht een beetje opzet, niet eten (geen brok en natvoer).

Dan heeft ze geen verhoging/ondertemperatuur, bekje/keel/buik/longen/hart = mooi & goed. Meestal gaat er dan na de anamnese een prik Primperid of andersoorts in om misselijkheid tegen te gaan, en soms een pijnstillertje.

Hier is het volgens mij gewoon een soort van 'tegenstaan van eten'. Dat ze even niet lekker zijn (muis verkeerd gevallen ofzo), dan niet eten, en dat het 'beginnen met eten' dan een soort van misselijkheid geeft, zit het er eenmaal in, prima, niks aan het handje..

Heb het nu 2 keer meegemaakt. Blijf het maf vinden..