tuig voor hond gezocht met wensen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

tuig voor hond gezocht met wensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 18:44

Nou ik weet wat ik wil hebben maar kan het niet vinden. ERG frustrerend dus!

Ik wil gaag voor onze hond (boxer van 7 maandjes) een tuig. Het is de bedoeling dat ze daarmee in de auto kan worden vastgezet (ik heb een aparte vastklik gordel ervoor). Ik heb nu ook een echte hondenautogordel-tuig maar vind die niet prettig om zo mee te wandelen.

Ik zoek een tuig waarvoor ik geen pootjes hoef op te tillen of hond in moet stappen. Dus een dubbel klik systeem bij haar borstkast. Er moet genoeg speling zijn achter haar voorpootjes (liefst verstelbaar). En dan het moeilijkste deel blijkbaar... Ik wil geen standaard nylon tuig.... Mag wel van nylon zijn maar dan graag het stiksel in het fluoriserend wit. Ik heb het tuig wel gevonden wat ik graag zou willen hebben maar die was geheel fluoriserend oranje :+ beetje te dus.

K9 tuig heb ik aan gedacht, lijkt me ideaal voor de winter maar in de zomer misschien te warm? en ik vind de voorkant soms wat te hoog zitten.

Dus wie weet een merk, site of wat dan ook met het tuig wat ik zoek?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 00:46

Nikka

Re: tuig voor hond gezocht met wensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 00:51

Dat eerste tuig van Ferplast is werkelijk super. Heel makkelijk om te doen, lekker zacht (neopreen) Het is wel een prijzig tuig.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 09:43

Nou jullie komen (gelukkig) op andere sites uit dan waar ik op kom.

Annepaardepoes. Tuig 1 ziet er netjes uit tuig 2 ben ik eerder bang dat ze met loslopen met de lus op de rug in takken terechts komt? Die van natteneuzen ziet er ook goed uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:48

Ik ben een groot fan van de K9 tuigen en gebruik dit ook voor mijn werkhonden, het zit echt mooi aangesloten en comfortabel.
Heb nooit gemerkt dat het in de zomer te warm zou zijn.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 09:57

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:58

de eerste foto van annepaardoes is het tuig dat wij hebben voor ons hondje
Heel makkelijk om te doen, heel degelijk en zit heel netjes.
Vooral voor in de auto erg prettig omdat het helemaal niet snijdt.
Door de sluitingen is het ook heel makkelijk aantrekken en verstellen, je kunt heel snel bepalen hoe strak je het wilt hebben.
Echt een aanrader!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:45

Het tuig dat jij beschrijft heb ik nu al twee jaar voor mijn hond. Wolters maakt dit soort tuigen.
Volgens mij is het merk in NL niet makkelijk verkrijgbaar. De mijne heb ik in Duitsland aangeschaft.
Ik zit nu op mijn werk en heb net snel gegoogled, maar kan zo snel geen foto vinden. Vanavond thuis zal ik nog even rustig zoeken.

Mijn tuig is in ieder geval zwart van kleur met witte, reflecterende naden, heeft een dubbele sluiting, is op vier punten verstelbaar, gemaakt van nylon en gevoerd met neopreen. Dat neopreen zit er echt in. Het tuig is dus niet van boven nylon en van onder neopreen. Zelf heb ik er ook een bijpassende riem bij.

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:34

Ik heb er ook een van wolters, super fijn tuig, op de rug kan je m met twee clips vastmaken.
Gekocht bij Diebo in nieuwegein, maar voor jou een behoorlijk eind rijden ben ik bang.

Dit is het tuig Afbeelding

En op deze site is hij eventueel te bestellen

Ik vind het een heel fijn tuig, en dat voor die prijs.

http://www.hundeleinen.de/catalog/-c-70_136.html

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:09

Oeps topic helemaal vergeten en ik heb dus niet meer verder gezocht naar een afbeelding.
Ik heb het tuig dat hierboven staat afgebeeld, maar dan in het zwart met een witte reflecterende maat.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 14:16

Mikkie dat was idd wat ik zocht qua kleur dan zeg maar.

Ik heb ondertussen bij furkaworkingdog een tuig besteld. Gaat een beetje op maat gemaakt worden zodat hij ook nog blijft passen als mevrouw uitgegroeid is. Had van een andere bokker terug gekregen dat ze nog erg tevreden was met het tuig.

Als ik het tuig binnen heb zal ik een foto maken en aangeven hoe het aanvoelt/zit.

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:16

Mikkie schreef:
Oeps topic helemaal vergeten en ik heb dus niet meer verder gezocht naar een afbeelding.
Ik heb het tuig dat hierboven staat afgebeeld, maar dan in het zwart met een witte reflecterende maat.

Ja ik heb m ook in het zwart, vind het echt een fijn tuig.
Gaat ook niet constant scheef trekken enzo....

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 18:53

Nou vrijdag gebeld, zaterdag hebben ze teruggebeld voor het goed opnemen van de maten en vandaag al in huis! Super snel.

Kijk hoe zielig Do kan kijken
Afbeelding

Afbeelding

baal er alleen van dat als ik de flits van fototoestel afneem dat ik dan allemaal wazige foto's krijg.

Tuig zit netjes, voelt stevig aan. Nu nog uitproberen met wandelen.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:59

Dat is inderdaad een nette service. Mag ik vragen wat je hebt betaald voor dit tuig?
Op de foto ziet het inderdaad uit als goed stevig. Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen als je het in gebruik hebt.
En heb je hier nu ook een fluoriserende naad op, of ging dat niet?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 09:37

Dit tuig was 38 euro (excl. verzendkosten). Op de site staan de prijzen erbij dus afhankelijk van de maat hoe duur het is. Tevens ook afhankelijk of je twee gespen of 1 gesp wilt, welk type tuig enz enz enz. Tevens hebben ze binnenkort ook korting.

Heb het eigenlijk niet gevraagd of de naden fluoriserend konden. Maar goed ik had zoiets ik moet een keuze gaan maken wat voor mij belangrijker is. Ze hebben wel hele tuigen die fluoriserend zijn dus dat had ook nog gekund.

Gisteren met wandelen bleef het netjes op de plek, maar zal wel over een weekje nog eens terugkoppelen als ze het wat vaker gedragen heeft.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 14:53

Nou ondertussen een aantal keren gewandeld met tuig en ging goed. Blijft netjes op zijn plaats zitten. Aandoen is lekker makkelijk en ik ben er heel blij mee.