Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

maureen_85 schreef:Hallo,
Wij hebben thuis een jack Russel en een jonge Rottweiler. Twee fantastische beestjes. Alleen is er een probleempje en ik weet niet goed hoe ik dat kan oplossen / voorkomen.
De Rottweiler kruipt namelijk 's nachts en als wij weg zijn op de bank. Als we thuis zijn doet hij het NOOIT. We kunnen hem dus niet betrappen en daarom ook niet afstraffen. Hij krapt dan ook eerst even lekker als een gek in de bank en likt hem ook helemaal af. De vorige bank (van stof) heeft hij geruineerd. Momenteel staat er een tijdelijke bank maar we hebben van het weekend een nieuwe leren bank besteld. Die wordt over 3 maand geleverd en voor die tijd wil ik hem dit graag afgeleerd hebben.
Iemand tips?
Een lekker kussen er bij, voer staander en klaar is kees! Iris82 schreef:Interessant topic, ik had laatst ook iemand die dat aan me vroeg. Hoop dat er bruikbare tips langskomen. Ga iig de aluminiumfolie eens doorgeven.
edit: onze hond gaat ook niet op de bank, want ze weet dat ze dat niet mag.
Maar degeen die het aan me vroeg heeft een herplaatsertje en dan weet je nooit wat die van vroeger uit gewend zijn.
daffodil schreef:Ik heb huisdieren dús geen dure spullen in de kamer......van mij mogen ze op de bank, op de stoelen en tot op heden levert dat weinig schade op hoor. Ik hou er alleen wel rekening mee als ik iets nieuws koop dat het redelijk huisdierproof is.
Ik moet er toch niet aan denken om de honden aan de ketting te leggen......

PattyOosten schreef:Mijn vriendin heeft een matje wat een soort alarmsignaal geeft als er gewicht op komt, de hond laat het dan wel uit zijn koppie om erop te gaan liggen. Dat heeft ze bij de dierenspeciaalzaak gekocht.
daffodil schreef:Nou ik heb ook geen gratis banken hoor, vergis je niet, heb superluxe bank staan maar heb rekening met de stof gehouden en dat gaat dus gewoon goed.
Maar huisdieren hebben houdt bijvoorbeeld in mijn ogen in dat je huis daardoor butsen en krassen oploopt, denk aan je vloer, stoelen, tafel, bankstel etc. Dat hoort er in mijn beleving bij. De kat is zo dement als een deur en trekt zich met zijn nagels op aan de zijkant van de stoel, jammer dan, moet ik m dan maar in de keuken opsluiten???

daffodil schreef:Ik heb huisdieren dús geen dure spullen in de kamer......van mij mogen ze op de bank, op de stoelen en tot op heden levert dat weinig schade op hoor. Ik hou er alleen wel rekening mee als ik iets nieuws koop dat het redelijk huisdierproof is.
Ik moet er toch niet aan denken om de honden aan de ketting te leggen......
Daar is vriend lief niet van gediend
Bench vind hij niks! hebben we wel gehad maar had hij een gruwelijke hekel aan! Aan de ketting heeft hij ook meer ruimt en zijn voer en water kan er gewoon bij blijven wat in een bench vaak lastig is.
zie hem al kijken. En voor inbrekers heb ik die niet nodig want die komen toch niet in de buurt met zo'n hond