Tips om hond 's nacht van de bank te houden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maureen_85

Tips om hond 's nacht van de bank te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 10:30

Hallo,

Wij hebben thuis een jack Russel en een jonge Rottweiler. Twee fantastische beestjes. Alleen is er een probleempje en ik weet niet goed hoe ik dat kan oplossen / voorkomen.

De Rottweiler kruipt namelijk 's nachts en als wij weg zijn op de bank. Als we thuis zijn doet hij het NOOIT. We kunnen hem dus niet betrappen en daarom ook niet afstraffen. Hij krapt dan ook eerst even lekker als een gek in de bank en likt hem ook helemaal af. De vorige bank (van stof) heeft hij geruineerd. Momenteel staat er een tijdelijke bank maar we hebben van het weekend een nieuwe leren bank besteld. Die wordt over 3 maand geleverd en voor die tijd wil ik hem dit graag afgeleerd hebben.

Iemand tips?

Air

Re: Tips om hond 's nacht van de bank te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:34

Tsja het is uitvogelen wat bij je honden werkt, bij de 1 werkt aluminiumfolie bijv.
Onze hond lag dus ook telkens stiekem op de bank, onze bank heeft 4 grote kussens en 2 daarvan leggen we dan op het zitvlak.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:37

Of gewoon stoelen op de kop erop zetten, dat zou mijn eerste gedachte zijn. Iets erop zodat hij er niet meer bij kan!!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:38

hem uit de huiskamer houden?
Ik heb een bullmastiff en een jack, beide hebben een eigen leren bank in de gang
Maar desondanks vinden ze mijn leren bankstel in de huiskamer toch het lekkerst...
De bull waagt zich er niet aan om straf te krijgen dus die doet het niet..
Maar de jack heeft net als jouw rottweiller gewoon maling...
Zij mag dus niet in de huiskamer als ik er niet ben

Anders kan je proberen dingen op je bank te zetten die hem in de weg staan om te kunnen liggen.....
Maargoed dat blijf je dus elke dag met spullen slepen....

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:41

Haha, precies mijn gedachte IDMW :)
Mijn hond heeft ook gewoon een eigen hok (stal in zijn geval).
Mijn hond zal trouwens nooit uit eigen initiatief op de bank gaan....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:41

Interessant topic, ik had laatst ook iemand die dat aan me vroeg. Hoop dat er bruikbare tips langskomen. Ga iig de aluminiumfolie eens doorgeven.

edit: onze hond gaat ook niet op de bank, want ze weet dat ze dat niet mag.
Maar degeen die het aan me vroeg heeft een herplaatsertje en dan weet je nooit wat die van vroeger uit gewend zijn.

tinkerkatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:43

Wij hebben plankjes op de bank. Twee plankjes met een pianoscharnier ertussen. Deze wordt overeind gehouden door een aluminium stripje dat ik achter een spijkertje haak. Zo staat er een driehoek op de bank, waar de hond niet op kan. Overdag liggen deze plankjes onder de bank (opgevouwen) en als we er niet zijn liggen de driehoeken op de bank.
ik heb ook al eens de kussens omhooggezet, maar het hondje van mijn schoonmoeder kroop er dan gewoon onder. Deze gaf het slechte voorbeeld voor mijn eigen hond die dat daarna dus ook deed.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:46

tinkerkatie schreef:
Wij hebben plankjes op de bank. Twee plankjes met een pianoscharnier ertussen.

Zou je daar misschien eens een foto van kunnen maken, want ik kan me er zo weinig bij voorstellen. :')

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:46

maureen_85 schreef:
Hallo,

Wij hebben thuis een jack Russel en een jonge Rottweiler. Twee fantastische beestjes. Alleen is er een probleempje en ik weet niet goed hoe ik dat kan oplossen / voorkomen.

De Rottweiler kruipt namelijk 's nachts en als wij weg zijn op de bank. Als we thuis zijn doet hij het NOOIT. We kunnen hem dus niet betrappen en daarom ook niet afstraffen. Hij krapt dan ook eerst even lekker als een gek in de bank en likt hem ook helemaal af. De vorige bank (van stof) heeft hij geruineerd. Momenteel staat er een tijdelijke bank maar we hebben van het weekend een nieuwe leren bank besteld. Die wordt over 3 maand geleverd en voor die tijd wil ik hem dit graag afgeleerd hebben.

Iemand tips?

Onze hond doet het zelfde :D
Wij hebben hem aan een ketting vast liggen. Hij is niet lomp dis hij ligt aan de verwarming :o Een lekker kussen er bij, voer staander en klaar is kees!
Bevalt prima! Wel even aan wennen om hem vast te leggen...
Was bij onze hond niet af te leren dat hij dit niet mag. Stoelen e.d. hebben wij ook geprobeerd. Geeft een rommelig zicht, kost veel tijd en werkt niet meer zodra je de stoelen weer van de bank haalt.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:47

Iris82 schreef:
Interessant topic, ik had laatst ook iemand die dat aan me vroeg. Hoop dat er bruikbare tips langskomen. Ga iig de aluminiumfolie eens doorgeven.

edit: onze hond gaat ook niet op de bank, want ze weet dat ze dat niet mag.
Maar degeen die het aan me vroeg heeft een herplaatsertje en dan weet je nooit wat die van vroeger uit gewend zijn.

Bij onze hond hielp het niet :+

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:48

Onze rotjedweil deed dat ook en wij legden dan inderdaad de eetkamer stoelen op de bank.
Dan kon zij er iig niet meer bij.
Het werkte dus prima.

eroslover

Wij hebben een bench in de woonkamer staan , omdat onze hond sloopt als wij er niet zijn. Of in ieder geval de prullenbak leeghaalt en op de bank gaat liggen. Maar aangezien jullie twee honden hebben zou ik ook kiezen om iets op de bank te leggen. Bij onze vorige hond legde we altijd de stoelen of krukjes op de bank.

Corelli

Hond uit de kamer als jullie er niet zijn? Of in de kamer in een bench ? :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:49

Ik heb huisdieren dús geen dure spullen in de kamer......van mij mogen ze op de bank, op de stoelen en tot op heden levert dat weinig schade op hoor. Ik hou er alleen wel rekening mee als ik iets nieuws koop dat het redelijk huisdierproof is.

Ik moet er toch niet aan denken om de honden aan de ketting te leggen......

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:52

daffodil schreef:
Ik heb huisdieren dús geen dure spullen in de kamer......van mij mogen ze op de bank, op de stoelen en tot op heden levert dat weinig schade op hoor. Ik hou er alleen wel rekening mee als ik iets nieuws koop dat het redelijk huisdierproof is.

maar niet iedereen wil dat..... ;)
ik had ook altijd gratis bankie's , heel simpel waar ze op mochten
maar nu heb ik een bankenset van 2400 euro kado gekregen van moeders,nou nu hebben de doggie's toch mooi pech :Y)
ja ze hebben hun eigen oude bank in de gang :P

kruimeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:53

Tja het beste is natuurlijk om hem in een aparte ruimte te doen voor de nacht of wanneer je weg bent maar die mogelijkheid zal er wel niet zijn denk ik?
Een van mijn honden zal nooit proberen op onze bank te komen wanneer wij thuis zijn, boos kijken is al genoeg, maar wanneer wij weg zijn of s'nachts gaat zij zich zeker op de bank nestelen.
Nu hebben we een aparte keuken waar ze slapen maar toen we dat nog niet hadden legde we de bank vol met spullen waardoor ze niet makkelijk op de bank kon.
Heb ooit gehoord dat iemand muizenvallen met daarover een kleed op de bank plaatste. Die hond zou het nooit meer gedaan hebben na zijn ontmoeting met de muizenvallen. Heb het zelf niet gerobeerd hoor. Het afleren is niet te doen wanneer je ze niet kunt betrappen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:54

Mijn vriendin heeft een matje wat een soort alarmsignaal geeft als er gewicht op komt, de hond laat het dan wel uit zijn koppie om erop te gaan liggen. Dat heeft ze bij de dierenspeciaalzaak gekocht.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:55

Nou ik heb ook geen gratis banken hoor, vergis je niet, heb superluxe bank staan maar heb rekening met de stof gehouden en dat gaat dus gewoon goed.

Maar huisdieren hebben houdt bijvoorbeeld in mijn ogen in dat je huis daardoor butsen en krassen oploopt, denk aan je vloer, stoelen, tafel, bankstel etc. Dat hoort er in mijn beleving bij. De kat is zo dement als een deur en trekt zich met zijn nagels op aan de zijkant van de stoel, jammer dan, moet ik m dan maar in de keuken opsluiten???

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:55

mijn zus heeft een piepmat die je op de bank kan leggen die keihard begint te piepen als er iets op komt. ik dacht bij de kijkshop vandaan, geen idee of en waar ze nog te krijgen zijn, ik wil er zelf ook nog een keer naar op zoek :)
hij is wel bijzonder effectief :D

edit:
PattyOosten schreef:
Mijn vriendin heeft een matje wat een soort alarmsignaal geeft als er gewicht op komt, de hond laat het dan wel uit zijn koppie om erop te gaan liggen. Dat heeft ze bij de dierenspeciaalzaak gekocht.

die dus ja :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:57

daffodil schreef:
Nou ik heb ook geen gratis banken hoor, vergis je niet, heb superluxe bank staan maar heb rekening met de stof gehouden en dat gaat dus gewoon goed.

Maar huisdieren hebben houdt bijvoorbeeld in mijn ogen in dat je huis daardoor butsen en krassen oploopt, denk aan je vloer, stoelen, tafel, bankstel etc. Dat hoort er in mijn beleving bij. De kat is zo dement als een deur en trekt zich met zijn nagels op aan de zijkant van de stoel, jammer dan, moet ik m dan maar in de keuken opsluiten???

dat is een keuze die ieder voor zich maakt......maar mijn kat kan het met de nagels op mijn bank toch echt wel vergeten hoor :j
en ik sluit d'r ook niet op ;)

en ja de honden wel,als ik weg ben (4 uurtjes per dag) maar hebben dan alsnog 35M2 tot beschikking :P

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:57

PattyOosten schreef:

dat is idd wel een geweldige oplossing zeg~!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:59

daffodil schreef:

Onze hond moet dus wel aan de ketting.
Hij maakt zo de deuren open. ALs het niet lukt blijft hij het gewoon proberen met dus overal beschadigingen van zijn nagels. Of hij gaat naar boven en gaat lekker in bed liggen :P Daar is vriend lief niet van gediend :Y)
Hij ligt ook alleen vast als wij er niet zijn of als we naar bed gaan.

Hij vind het ook niet erg, het is gewoon zijn plek daar. Hij ligt er altijd, ook als hij niet vast ligt :D Bench vind hij niks! hebben we wel gehad maar had hij een gruwelijke hekel aan! Aan de ketting heeft hij ook meer ruimt en zijn voer en water kan er gewoon bij blijven wat in een bench vaak lastig is.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:01

PattyOosten schreef:

Dat is handig!
Kan je vast ook onder je deurmat leggen tegen inbrekers :D

maureen_85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 11:02

hahah die piepmat lijkt me wel wat ;-) zie hem al kijken. En voor inbrekers heb ik die niet nodig want die komen toch niet in de buurt met zo'n hond :D

Ja ik weet dat ik de hond kan oplsuiten in bijvoorbeeld de gang, maar die is niet zo groot. Ik wil mijn dieren niet opsluiten of vastbinden. Ik weet dat ik goed voor ze zorg maar het blijven wel dieren en sommige dingen mogen ze gewoon niet. Natuurlijk weet ik ook dat als je huisdieren hebt er gewoon spullen kapot gaan, dat is ook vaak genoeg gebeurd maar er zijn natuurlijk grenzen. En ik weet dat je het ze gewoon kunt leren dus dat wil ik nu, het is alleen lastig dat hij het alleen doet als we er niet zijn. Maar de nieuwe bank is geen koopje en deze wil ik graag netjes houden.

Dus als er nog meer goede tips zijn hoor ik ze graag

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:54

Ik zou zeggen grandfoulard eroverheen......ik snap best dat je dingen netjes wil houden, dat wil ik ook, maar wat hier gesuggereerd wordt gaat best ver. Aan de ketting leggen? Je wil niet weten hoe dat fout kan gaan en je als je thuis komt je gewurgde hond vindt.....

En als iemand dé tip heeft om onze bejaarde demente kat met zijn nagels overal vanaf te houden, hoor ik m graag hoor!