Het ging over de koeien, die melk geven.
Een jongen die ik ken is een hele strenge vegetariër. Hij eet geen vlees, geen kaas(ivm met stremsel), geen eieren, maar drinkt wel melk. Hij eet geen eieren omdat hij de omstandigheden van de kippen slecht vind. Ook biologische eieren eet hij niet. Zijn argument was iets met kuikentjes enzo. Maar melk drinkt hij dus wel. Dit vond ik hypocriet want, een kip ligt toch elke dag een ei. Of er nou een kuiken in zit ofniet. Dat ei is een soort van 'maandelijkse periode' waar de kip niets aan kan doen. Een koe moet echter eerst een kalfje krijgen voordat ze melk gaat geven. Het kalfje krijgt de biest, maar voor de rest moet het aan de kunstmelk ofwhat, en word de melk voor consumptie gebruikt worden.
Dit brengt ons tot het discussiepunt van mijn moeder en mij.
Waar we allebei het antwoord dus niet zeker op weten.
Ik zeg: Een koe geeft melk nadat zij een kalfje heeft gekregen. De melk productie blijft doorgaan zolang er gemolken word, maar zal op den duur wel minder worden. Dan word de koe op rust gezet voor een tijd, krijgt opnieuw een kalf en kan weer gemolken worden.
Mijn moeder zegt: Een koe krijgt 1x een kalfje, en daarna blijft de melkproductie constant doorgaan.
Dus, wie van de twee heeft hier gelijk? Mijn mama, of ik?
Koeienkenners, alvast bedankt
geen discussies over vegetarisme nu AUB, dit is alleen een soort van inleiding