Dierenbescherming bellen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xJolien

Dierenbescherming bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 13:29

Pas reed ik met m'n verzorgpaard over de weg, en zag ik een hond lopen met een ongelofelijk gezwel in z'n balzak (dacht ik).. Het zaakje sleepte gewoon bijna over de grond.. De hond was me wel eens eerder opgevallen, want hij loopt altijd gewoon los over de weg etc.. Maar ik had er nooit echt bij stilgestaan dat het gewoon ongelofelijk zielig is, en dat het vreselijk vervelend voor hem moet zijn..

De hond, ik denk een Jack Russel, maar weet het niet zeker, is van de opa van een vriendin van me.. Daarom twijfel ik ook heel erg of ik de dierenbescherming zal bellen.
Ik weet hoe die mensen zijn, en vind het oneerlijk voor die hond.
Ik heb hen echt nog nooit met de hond zien wandelen.. (het is een boerendorp, met veel weilanden etc, en het huis staat aan de doorgaande weg, waar ik overheen rij als ik ga buitenrijden)

Mijn vraag is nu, zal ik de dierenbescherming bellen? Ik weet niet wat voor hond het is, of er een dierenarts naar heeft gekeken en of het wel terecht is als ik bel.. Ook weet ik niet het adres, dus kan ik pas vrijdag, als ik er langs kom, even het nummer opschrijven..

Wat zouden jullie doen?
Ik vind het zo zielig voor die hond, er bungelt al zo lang een ongelofelijk gezwel tussen z'n benen...
Maar nu ik er over na denk, weet ik gewoon dat het echt zielig is.. Eerder had ik het ook al gezien, maar niet overna gedacht..

Groetjes!

NZ92

Re: Dierenbescherming bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:32

Ik zou anders eens met die mensen gaan praten dat het heel zielig is en waarom ze er niets aandoen? en anders je vriendin eens vragen? en als ze toegeven dat ze er niets aan willen doen kunje atlijd nog de dierenbescherming bellen! succes

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:32

Ik zou het aan je vriendin vragen, die weet vast wel of haar opa al met de hond langs de DA is geweest.
Misschien is het gezwel wel niet meer te verwijderen en krijgt de hond pijnstillers?
Onze hond had ook een gezwel wat ze niet hebben verwijderd en heeft nog 2 jaar geleefd op pijnstillers.. en controles van DA toen het echt niet meer ging hebben we in overleg in laten slapen..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:44

Ga eerst info vragen voor je gaat bellen.
Miss.is het hondje al oud?oudere honden krijgen vaak een gezwel en opereren kan niet meer omdat ze dat niet overleven.
Mijn hond [een X Groenendaeler] heeft ook een groot gezwel onder haar buik hangen.Ze heeft er geen last van of pijn aan,ze eet en drinkt goed en is nog altijd vrolijk.Ze is 11 jaar en een operatie overleeft ze niet meer.Zolang het dier er geen hinder of pijn aan heeft en nog plezier heeft in zijn leven,houden zo.
Vraag gewoon zoveel mogelijk info aan je vriendin.
Wel fijn dat je om de hond geeft hoor.

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:46

Euh lijkt me toch heel logisch dat je eerst gaat praten met de eigenaar? Zeker als je al weet wie dat is....
beetje raar dat je eerst de db wil bellen terwijl je ook gewoon kan vragen wat er met de hond is en wat de dierenarts gezegd heeft...

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 13:57

Britt20099 schreef:
Euh lijkt me toch heel logisch dat je eerst gaat praten met de eigenaar? Zeker als je al weet wie dat is....
beetje raar dat je eerst de db wil bellen terwijl je ook gewoon kan vragen wat er met de hond is en wat de dierenarts gezegd heeft...

Ik ken die mensen niet, ik weet alleen dat het de opa en oma zijn van een meisje uit m'n klas.
Eerlijk gezegd zie ik mezelf ook niet zomaar even naar hun toe gaan, omdat ze 1. mij niet kennen, en 2. weinig geven om dieren (dat weet ik, omdat de ouders van m'n vriendin precies hetzelfde zijn. ook hebben ze een keer het hek opengezet van de wei waar m'n andere verzorgpaard in staat, omdat het hek 's nachts geluid maakte door de wind. daardoor liepen opeens de paarden over de weg..)
Dat hoort natuurlijk niet uit te maken, maar ik zie het niet zitten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:01

Ik vind eerlijk gezegd overdreven om de dierenbescherming te bellen voor zoiets. Onze York zit ook onder de gezwelletjes en bultjes. Ze heeft nergens last van en weg laten halen doe ik niet meer, ze is ook al op leeftijd en die operaties zijn ook niet risico vrij. Zolang ze nergens last van heeft, niets aan de hand.

Hoe weet jij dat die hond zielig is? Dat er een dierenarts er naar moet kijken?

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 16:46

Ik weet niet of die hond zielig ís, maar ik weet wel dat ik het zielig vínd. ;)

Omdat ik niet weet of ik hiervoor de dierenbescherming moet bellen, heb ik een topic geopend.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:49

Het wordt voor de dierenbescherming wel lastig als je geen adres weet...
mischien kan je het aan je klasgenootje vragen, hoe het nu precies met de hond is?

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 16:57

Juut schreef:
Het wordt voor de dierenbescherming wel lastig als je geen adres weet...
mischien kan je het aan je klasgenootje vragen, hoe het nu precies met de hond is?

Het adres kan ik wel achter komen. Moet ik een keer even er langs fietsen.
En ik ga het morgen wel even vragen aan haar..

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:39

Succes ermee! en als je meer weet, zou ik toch de dierenbescherming bellen misschien heeft het beestje veel pijn. en ben jij de gene die het beter voor hem kan maken! laat je het nog weten? succes!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 22:38

Ik laat het zeker weten ja! Ik ga morgen eens m'n vriendin vragen.. (of als ik haar nog op msn spreek) :)

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:43

Gewoon de DB bellen, als het beestje onder behandeling van een dierenarts is, is er niets aan de hand en als hij verwaarloost is kunnen zij er gelijk werk van maken.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:05

Blingh schreef:
Ik vind eerlijk gezegd overdreven om de dierenbescherming te bellen voor zoiets. Onze York zit ook onder de gezwelletjes en bultjes. Ze heeft nergens last van en weg laten halen doe ik niet meer, ze is ook al op leeftijd en die operaties zijn ook niet risico vrij. Zolang ze nergens last van heeft, niets aan de hand.

Hoe weet jij dat die hond zielig is? Dat er een dierenarts er naar moet kijken?

Nou ja dat is natuurlijk niet zo moeilijk hè? :(
Hoe zou jij het vinden om rond te moeten sjouwen met een tumor die zo groot is dat ie bijna op de grond hangt??
Dat is zeker HEEL zielig!!!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 20:42

Vandaag vriendin geinformeerd.. Ik zei iets van; Jeeee, wat heeft die hond van je opa? Er hangt een enorm gezwel onder hem! Maar toen antwoorde ze iets in de richting van; jaa, jaa, ik weet het...
Dus daar schiet ik niks mee op.. :\

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:50

Nou dan is het toch klaar......belllen!!!!!!!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 22:17

Maar kijk, als ik nu bel.. Dan komt m'n vriendin dat via haar opa ook wel te weten, en aangezien ik haar vandaag erover heb gevraagd.. dan weet ze waarschijnlijk dat ik degene ben die heeft gebeld..
Tuurlijk kan het anoniem, maar ik denk dat zij die link wel legt ;)