Knaagdierencentrum Aa&Hunze in Hart van Nederland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Knaagdierencentrum Aa&Hunze in Hart van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 23:45

Laatst bijgewerkt door Air op 06-03-10 23:56, in het totaal 2 keer bewerkt

chocobroodje

Re: Stage zo in Hart van Nederland(Knaagdierencentrum Aa&Hunze)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:47

Euh ik begrijp ook je titel niet helemaal, wat bedoel je met stage zo in hart van nederland?

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:48

ik denk dat ze bedoeld dat haar stage zo op de tv komt, bij hart van nederland.....

Marlyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:48

Is het net geweest? Je bent er wel een klein beetje laat mee. :P

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 23:49

Uh ik neem aan dat je weet wat Hart van Nederland is? :P
Het is nu ook al geweest, zal even kijken of het filmpje al op de site van sbs staat.

Ja het is net geweest, maar als het goed is komt het ook op de site :)

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:51

Ach jee, het zou toch heel naar zijn als al die beesten een spuitje moeten krijgen... Ik hoop dat er een oplossing komt!
Was jij dat blonde meisje?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 23:55

Hier het filmpje:
http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... renopvang/

Nee ik was (gelukkig) iemand op de achtergrond.

Het is gewoon echt belachelijk dat de gemeente niet wil helpen, in principe zijn ze verplicht om zwerfdieren in ieder geval 2 weken op te vangen en te verzorgen, maar helaas rekenen hun daar dus alleen honden en katten onder. :\

mhollander

Re: Knaagdierencentrum Aa&Hunze in Hart van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:06

jeetje wat erg! Mijn dochter riep direkt we hebben nog wel ruimte voor de cavia's. (Ze zitten bij ons in een paardenbox van 3x3). Hoop toch niet dat ze ingeslapen worden.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:12

Eerlijk gezegd was ik hier al een beetje bang voor toen ze gingen verhuizen.
Ze hadden het beter kleinschalig kunnen houden.
Helaas kan je niet meer terug in de tijd en komt er een oplossing voor al zou het wel verstandig zijn een opnamestop in te lassen, ook richting de dierenambulance laat ze maar eens merken hoeveel werk en geld het kost om een aantal konijnen en cavia's te huisvesten.

Ik hoop wel dat het niet naar andere opvangen beleid veranderd is.
Toen ik jaren geleden wilde helpen wilden ze niet omdat ze dieren niet naar andere opvangen wilden plaatsen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:21

Waarom zou je niet overplaatsen naar een andere opvang als die wel plek heeft en eventueel ook dieren kan plaatsen?

Vanuit onze opvang plaatsen wij zeer regelmatig konijnen en cavia's door naar andere opvangen als zij ze wel kunnen plaatsen of andersom nemen wij er van hen over. En voor ratten bijvoorbeeld hebben wij geen goede huisvesting, dus die gaan door naar een andere opvang en wij nemen weer iets over wat bij hun eigenlijk in de weg zit.
Juist door die samenwerking komt een dier denk ik het snelst op een goede plek terecht in plaats van dat 1 persoon of 1 opvang alles verzameld en er eigenlijk te weinig plaats, tijd of geld voor heeft, dan zorg je zelf een beetje voor problemen.
Met samenwerking zouden zo veel meer opvangen zo veel beter kunnen werken, maar veel mensen zitten op hun eigen eilandje vind ik en vinden dat hun manieren om met opvang om te gaan de beste manieren zijn, willen daarom niks met anderen te maken hebben, en kunnen vervolgens in aardige problemen komen als er vanalles tegen zit...

Ik hoop vooral voor de dieren dat er snel verbetering in de situatie komt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:23

Ja ik weet het ook niet wij hadden toen een rattenopvang en hebben aangeboden ratten over te nemen.
Helemaal omdat ze daar veel te klein zaten en ze eigenlijk niet zo veel verstand hadden van ratten.
Er is zelfs aangeboden betere (lees grotere) kooien te geven maar daar hadden ze geen ruimte voor.
Vond het erg jammer want het belang van de dieren moet ten alle tijden voorop staan.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:26

Hopelijk wordt er snel een plekje voor de dieren gevonden.
Op het hamster forum wordt gellukig al flink gezocht naar baasjes voor de hamsters.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 00:28

Voor zover ik weet zijn ze nu zeker bereid om dieren naar andere opvangen te doen, met andere opvangen hebben ze ook contact maar die zitten helaas ook vol.
Het hoe en wat daarover verder weet ik ook niet en ga ik dus ook niet hier over discussieren, aangezien ik het niet weet.

Ik geloof trouwens niet dat als een opvang de dieren die binnenkomen bij de dierenambulance niet aanneemt de dierenambulance er zelf voor gaat zorgen, helaas..

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:29

ik vind het wel erg hard gezegt .. als dat de consequenties zijn, zijn dat de consequenties :(

ik hoop dat jullie een ander plekje kunnen vinden .. of dat jullie iemand kunnen vinden die de boel willen sponseren !!!!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:32

Sorry hoor, maar je weet toch van te voren dat als je in dat pand gaat dat je iedere maand 1000 euro moet betalen...?

Vind het sneu voor de dieren, hoop dat ze snel een nieuw plekje hebben gevonden!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:41

pubelia schreef:
Sorry hoor, maar je weet toch van te voren dat als je in dat pand gaat dat je iedere maand 1000 euro moet betalen...?

Vind het sneu voor de dieren, hoop dat ze snel een nieuw plekje hebben gevonden!

Dat kwam dus ook al in mij op...
Heel sneu hoor, daar niet van maar ik vind niet dat je die gok kan nemen.
Alhoewel ik hoop dat er heel snel wat word gevonden voor de dieren, alles zomaar laten inslapen is te gek voor woorden.
Dat er niemand voor die dieren opkomt vanuit de gemeente o.i.d. is belachelijk.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 00:55

pubelia schreef:

Ja maar aangezien de gemeente een verplichting heeft om voor alle zwerfdieren opvang te regelen en er voor te zorgen die in de gemeente binnen komen maar de gemeente zich daar dus niet aan houdt, DAT kun je niet verwachten.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:41

Jammer voor de opvang, te veel willen en daardoor niets meer kunnen. Hoe goed bedoeld ook, maar het is het gevolg van foutief beleid. Ik vind de gemeente niet verantwoordelijk voor de opvang van deze dieren. Dan kan de gemeente wel voor alles gaan zorgen (inclusief bv paarden die ongewenst/overbodig zijn) en moeten wij, als belastingbetalende burger, opkomen voor het falen van anderen - de mensen die ondoordacht een dier aanchaffen en de verantwoordelijkheid niet willen nemen -. Ik betaal vrijwillig mee aan instanties zoals de dierenbescherming, dié moeten maar inspringen.

Ik vraag me trouwens af in hoeverre de gemeente verantwoordelijk is om deze dieren definitief op te vangen. Tijdelijk, ja, maar daarna moet een definitieve oplossing komen en dat mag van mij, bij het niet vinden van een ander thuis, ook inslapen zijn.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:46

Wel even voor de duidelijkheid organisaties als de LID en Dierenambulance betalen helemaal niks als ze dieren naar asielen/opvangen brengen.
Bepaalde asielen krijgen subsidie waardoor dat geen probleem is maar een kleinere opvang kan hierdoor enorm in de problemen komen.
Ik vind het belachelijk dat als mensen netjes afstandsgeld betalen om hun dier bij een asiel/opvang te brengen de dierenambulance denkt dat dat niet hoeft.

Ik heb eenmalig toen ik nog opvang was een bijdrage gehad van 100 euro en een zak voer waar ik niks mee kon.
Maar heb zeker 50 dieren opgevangen die via hun zijn binnengebracht als daar normaal afstandsgeld voor was betaald kom ik uit op 350 euro.
De dieren die ze brengen moeten wel onderhouden worden en mogen minimaal de eerste 2 weken niet herplaatst worden i.v.m. een eigenaar die zich eventueel nog mag melden.

Wel vind ik het naief om te denken dat de gemeente nu ineens wel de verantwoordelijkheid zou nemen terwijl ze dat daarvoor (voor de verhuizing) ook niet deden.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 13:19

kanniet schreef:
Jammer voor de opvang, te veel willen en daardoor niets meer kunnen. Hoe goed bedoeld ook, maar het is het gevolg van foutief beleid. Ik vind de gemeente niet verantwoordelijk voor de opvang van deze dieren. Dan kan de gemeente wel voor alles gaan zorgen (inclusief bv paarden die ongewenst/overbodig zijn) en moeten wij, als belastingbetalende burger, opkomen voor het falen van anderen - de mensen die ondoordacht een dier aanchaffen en de verantwoordelijkheid niet willen nemen -. Ik betaal vrijwillig mee aan instanties zoals de dierenbescherming, dié moeten maar inspringen.

Ik vraag me trouwens af in hoeverre de gemeente verantwoordelijk is om deze dieren definitief op te vangen. Tijdelijk, ja, maar daarna moet een definitieve oplossing komen en dat mag van mij, bij het niet vinden van een ander thuis, ook inslapen zijn.

Dat kan je vinden maar de gemeente IS er voor verantwoordelijk maar neemt zijn verantwoordelijkheid niet.
Paarden die ze op straat vinden en waar ze de eigenaar niet van kunnen vinden vallen ook onder zwerfdieren, maar dat komt natuurlijk niet vaak voor, of nooit zelfs.
En voor die verantwoordelijkheid betaal je al als belastingbetaler.

De mensen die onsoordacht een dier kopen zitten zeker fout, maar die mensen hebben alleen die mogelijkheid omdt dierenwinkels dieren verkopen voor weinig geld. En daarbij geen beleid hebben, bijv. papieren die ondertekend moeten worden door de koper dat hij/zij de correcte zorg gaat dragen of iets dergelijks. Dat maakt het kopen van een dier al een grotere verantwoordelijkheid.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:48

Ik heb inmiddels begrepen dat voor de ratten een oplossing is gevonden en er een ander pand is aangeboden.
Heel fijn al hoop ik van harte dat er eens gekeken wordt naar het beleid en daar aanpassingen in gedaan worden.