kwijlende kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jitske

kwijlende kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 13:28

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon niet direct vinden wat ik zocht. Dus toch maar een topic geopend ;).

Ik heb 2 katten, broer en zus van bijna 11 maanden oud. In goede gezondheid, lekker energiek, niet te dik niet te dun, eten en drinken goed, spelen en rennen zoveel als ze kunnen. Kortom, niks op aan te merken.

Nu zag ik gisterochtend ineens dat de poes verschrikkelijk kwijlt als ze slaapt. Dit heeft ze niet eerder gedaan, dus daarom viel het ook wel op. Ze lag gewoon op het bed te slapen en er hing een druppel aan haar mond. Nouja niks bijzonders dacht ik, katten kwijlen wel vaker als ze ontspannen liggen te slapen :).
Maar 's avonds lag ze op schoot en had ik een flinke natte plek op beide broekspijpen (dus niet een klein kwijlplekje, maar echt een flinke plek, en goed nat). En later lag ze op de tv te slapen, liepen er gewoon straaltjes kwijl over het beeld heen!
Toen toch wel een beetje ongerust heb ik een vriendin opgebeld die diergeneeskunde studeert, en die kwam met de standaardvragen, die ik allemaal negatief kon beantwoorden.
Niets verkeerds gegeten, geen ander voer, niet net ontwormd oid, niet aan schoonmaakmiddel gezet of aan planten, niet suf/slap, geen gedragsverandering. Er is dus echt helemaal niks veranderd, behalve dat ze zo kwijlt...

Vanmorgen had ze gewoon weer een droge mond, dus de paniek is wel een beetje gezakt.
Natuurlijk dacht ik meteen aan een DA, en die gaan we maandag dan ook even bellen. Onze praktijk heeft in het weekend niet standaard dienst, en het is denk ik niet zo levensbedreigend dat ik nú een DA moet bellen, dus dat kan wel tot maandag wachten ;).

Heeft iemand ervaring met zo'n situatie?

Wilawander

Re: kwijlende kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 13:34

Tandsteen?, Onstoken kies? abces in de bek?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 13:34

Even mee naar de DA gaan!
Laatst las ik hier op bokt iets soortgelijks, kan duiden op een vergiftiging...

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 13:36

Kat van mijn vriend doet dat ook, maar die is een paar tanden kwijt.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 13:37

Wilawander schreef:
Tandsteen?, Onstoken kies? abces in de bek?

Wisselen van tanden? Ze zijn nog jong, maar weet niet tot welke leeftijd dat precies is trouwens.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 13:37

hebben ze vlooiendruppels gehad in hun nek?

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 13:39

haar gebit ziet er op het eerste gezicht goed uit. natuurlijk ben ik geen tandarts, maar zover ik kan zien ziet het er goed uit.

abces was me denk ik wel opgevallen, mijn vorige kat heeft een tumor in de keel gehad dus ken dat verhaal..

wisselen had ik idd ook aan gedacht, maar op internet stond dat dat rond de 6 maanden gebeurd.

vergiftiging zou ik dus niet weten waarvan! er staat hier nergens iets wat er niet al 100 jaar staat en waar ze dus nog aan kan gaan snuffelen/eten.
en bovendien zijn het flinke kotsers. als ze iets binnenkrijgen wat ze niet kennen komt het er zo weer uit :')

vlooiendruppels zijn alweer een maand ofzo geleden, dus daar komt het vast niet van..

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:16

Hoe is het ondertussen met de poezel?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:18

Ik zou denken aan een tandvlees/keelontsteking. Dat heeft mijn kat ook een paar keer gehad en op het eerste gezicht was mij dat niet opgevallen (toen ik het wist nog niet trouwens :+ )
Zou er toch even een ritje naar de DA aan wagen, mocht je dat nog niet gedaan hebben en het probleem zich nog steeds voordoet.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 19:19

poezel is gestopt met kwijlen. zaterdag was het al een stuk minder, en zondag was het helemaal weg. dus 2 daagjes.

uiteindelijk heb ik niet meer de DA gebeld, ik ga er van uit dat ze aan iets heeft lopen likken wat ze niet zo lekker vond (misschien in de badkamer gesnuffeld, of iets van het aanrecht ofzo). ze is nog even gezond en fit als altijd (al ligt ze nu lekker naast me te tukken), dus ik maak me geen zorgen meer :)

maar bedankt! :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:40

Nou gelukkig maar! :)