.Ik heb 2 katten, broer en zus van bijna 11 maanden oud. In goede gezondheid, lekker energiek, niet te dik niet te dun, eten en drinken goed, spelen en rennen zoveel als ze kunnen. Kortom, niks op aan te merken.
Nu zag ik gisterochtend ineens dat de poes verschrikkelijk kwijlt als ze slaapt. Dit heeft ze niet eerder gedaan, dus daarom viel het ook wel op. Ze lag gewoon op het bed te slapen en er hing een druppel aan haar mond. Nouja niks bijzonders dacht ik, katten kwijlen wel vaker als ze ontspannen liggen te slapen
.Maar 's avonds lag ze op schoot en had ik een flinke natte plek op beide broekspijpen (dus niet een klein kwijlplekje, maar echt een flinke plek, en goed nat). En later lag ze op de tv te slapen, liepen er gewoon straaltjes kwijl over het beeld heen!
Toen toch wel een beetje ongerust heb ik een vriendin opgebeld die diergeneeskunde studeert, en die kwam met de standaardvragen, die ik allemaal negatief kon beantwoorden.
Niets verkeerds gegeten, geen ander voer, niet net ontwormd oid, niet aan schoonmaakmiddel gezet of aan planten, niet suf/slap, geen gedragsverandering. Er is dus echt helemaal niks veranderd, behalve dat ze zo kwijlt...
Vanmorgen had ze gewoon weer een droge mond, dus de paniek is wel een beetje gezakt.
Natuurlijk dacht ik meteen aan een DA, en die gaan we maandag dan ook even bellen. Onze praktijk heeft in het weekend niet standaard dienst, en het is denk ik niet zo levensbedreigend dat ik nú een DA moet bellen, dus dat kan wel tot maandag wachten
.Heeft iemand ervaring met zo'n situatie?

)