Prijs inslapen knaagdier?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Prijs inslapen knaagdier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:11

Ik had ook helemaal niet het idee dat jij iemand was die dat 'zomaar even' zou doen hoor. Ik heb het zelf ook gedaan dus ik weet hoe het is.

Wachtff
Berichten: 1049
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:51

Barmat schreef:
Met het risico dat ik nu heel bokt over me heen krijg.... ik doe het zelf.

Hoe? met Ether.

Het is niet zo dat ik geen geld over heb voor een DA, maar het is mij door de DA zelf aanbevolen, al jaaaaaren terug. Ik heb zelf ooit een kleinschalige gerbilfokkerij gehad, en ik kwam dus regelmatig met een gerbil aan die ingeslapen moest worden, kostte aardig wat knaken. De DA heeft mij toen geadviseerd om altijd Ether in huis te hebben. Het is heel humaan en gaat net zo snel en goed. De dieren slapen super vredig in en je kunt op je gemak en in eigen omgeving afscheid nemen, zonder de stress van het meenemen naar de DA.

Ik wil geen mensen op ideetjes brengen om van hun dieren op een goedkope manier af te komen :P en daarom zeg ik ook niet waar je het kunt halen en hoe de methode is. Mensen die dit ECHT willen weten, kunnen een PB sturen.


Ik heb 1x mijn pa hetzelfde laten doen met mijn goudhamster, die had een gebroken ruggetje en veel pijn. Door hem even boven de ether te houden is hij ingeslapen (binnen 1 minuut was hij al weg). Ik vindt het in zo'n geval (veel pijn, rug gebroken) humaner om dit zo te doen dan s'nachts helemaal naar de DA te moeten en dat beesie nog zeker een uur te laten lijden.

Reden rug gebroken: 4 meter gevallen door een gat van de kamer... moeders had eten gegeven en het hokje vergeten dicht te doen, heel sneu maar mijn moeder heeft nog weken met een rotgevoel gezeten (ik was echt gek op dat beesie) :+ Vond het dan ook veel sneu-er voor mijn moeder _O- (ik was 18 jaar ofzo)

xJolien

Berichten: 4552
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Re: Prijs inslapen knaagdier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:09

Ik vind de prijzen die hier worden genoemd allemaal nog best wel meevallen..
Bij m'n konijn was het 60 euro.. Maarja, een konijn is natuurlijk ook wel een stukje groter dan een hamster :Y)

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Prijs inslapen knaagdier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:13

@Missblondie
Dat is best prijzig.
Ik heb voor een
kat: 27,50
cavia: 7,50
betaald.

xJolien

Berichten: 4552
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:16

Brainless schreef:
@Missblondie
Dat is best prijzig.
Ik heb voor een
kat: 27,50
cavia: 7,50
betaald.


Dat vond ik ook ja.. Maar als je daar met een konijn staat die helemaal suf is, en echt niet meer beter wordt, zeg je ook niet snel; nee, doe toch maar niet. ;)

Moon

Berichten: 3925
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:25

Wij hebben hier twee dierenartsen.
1 grote kliniek, en 1 vrouwtje die haar praktijk ergens achter in een woonwijk heeft.
Vroeger, toen ik nog klein en schattig was, hadden we thuis altijd hamsters.
Meerdere malen hebben we er 1tje in moeten laten slapen.
De kliniek rekent al gauw 12,50 euro. Maar bij het vrouwtje hebben we nooit wat hoeven te betalen.
Ze vond het al verschrikkelijk genoeg voor de klanten dat ze afscheid moesten nemen dus die vraagt alleen een gift in de giften pot.
Ik weer niet of dit ook voor grotere dieren geld, maar ik vind dit echt super service +:)+
Ik vind prijzen als 45 euro echt tè duur!
Afscheid nemen van je dier is al moeilijk genoeg, en als je er dan ook nog tientallen euro's voor neer moet leggen, dan vind ik het helemaal onmenselijk.

Juut

Berichten: 6907
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:45

Voor mijn eigen cavia's zal het ong 15 euro geweest zijn (per caaf he ;) )
Op mijn werk laat collega kleine dieren inderdaad ook inslapen met ether. Eerlijk gezegt vind ik ether wat 'prettiger' ogen, als een spuitje

mooney1

Berichten: 1434
Geregistreerd: 20-10-08
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:52

Barmat schreef:
Met het risico dat ik nu heel bokt over me heen krijg.... ik doe het zelf.

Hoe? met Ether.

Het is niet zo dat ik geen geld over heb voor een DA, maar het is mij door de DA zelf aanbevolen, al jaaaaaren terug. Ik heb zelf ooit een kleinschalige gerbilfokkerij gehad, en ik kwam dus regelmatig met een gerbil aan die ingeslapen moest worden, kostte aardig wat knaken. De DA heeft mij toen geadviseerd om altijd Ether in huis te hebben. Het is heel humaan en gaat net zo snel en goed. De dieren slapen super vredig in en je kunt op je gemak en in eigen omgeving afscheid nemen, zonder de stress van het meenemen naar de DA.

Ik wil geen mensen op ideetjes brengen om van hun dieren op een goedkope manier af te komen :P en daarom zeg ik ook niet waar je het kunt halen en hoe de methode is. Mensen die dit ECHT willen weten, kunnen een PB sturen.


Bij mijn oma vroeger ( ik praat nu over misschien 50 jaar geleden ofzo) gebeurde dit ook regelmatig met ether.
Veel mensen uit haar dorp gingen toendertijd met pasgeboren kittens naar haar toe om ze dmv ether in te laten slapen!
Gaat erg snel en diertjes merken er niets van. En kostte ook niet veel.