Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Snel ontwormen zou ik zeggen! Succes. 
Jolo schreef:die van ons doen het ook vaak als er een haarbal in de weg zit. Die moet er dan wel op korte termijn ook uitkomen.
Is ze ook een beetje chagarijnig of duf, schor of minder miauwen?
Onze poes zit op moment aan de antibiotica. Had precies hetzelfde, maar kwam deze keer steeds geen haarbal (en na 3 dagen antihaarbal pasta geven werd het ook niet minder); nu een paar dagen aan de antibiotica voor keelontsteking en het is weer helemaal weg.
Irritatie door keelontsteking kan hetzelfde veroorzaken. Als er na een dag of 3 geen haarbal is en het met de haarbal pasta geven ook niet weg gaat, zou ik even de dierenarts na laten kijken op keelontsteking en even naar de longen laten luisteren.
(Eet ze wel en is de ontlasting goed? zo, niet, zou ik wat sneller langs de DA gaan)
SRG schreef:Mijn kat doet dit ook... ze heeft een ligte astma.
Als je op kat-astma googled kan je daar veel info over vinden (ook een filmje hoe het eruit ziet).
Ik heb samen met de DA besloten dat ze geen meds hoeft, omdat ze een hele milde versie heeft. Ze is ongeveer 1x in de week ff benauwd, zit dan 10 sec. te hoesten... daarna gedraagd ze zich weer als normaal.
Chiqa schreef:Hoesten kan duiden op hartfalen (Vocht achter de longen) zou dr wel naar laten kijken als ik jou was, een bokker kan dat niet beoordelen achter de PC.

Chubby schreef:Over het algemeen hoest een kat (of hond) met hartfalen met enige regelmaat en zéker na inspanning, dat gaat gepaard met kortademigheid. Een kat (of hond) met hartfalen die inmiddels zo ver is dat deze hoest, heeft vaak ook andere symptomen. Later geeft TS ook nog aan dat longen en hart recentelijk nog nagekeken zijn door een dierenarts.