Ik ben zo kwaad-> konijn gedumpt.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RoosIris

Ik ben zo kwaad-> konijn gedumpt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 10:02

Ik ben zo kwaad, zo ongelooflijk kwaad.

Ik ben ziek, flink ziek en hoor eigenlijk op bed te liggen.

Maar ja, dan wordt je om 7.45 door een vriendin gebeld of je kunt komen er moet een konijn gevangen worden.....

Ik met mijn slaaphoofd: wat moet er gevangen worden?

Vriendin van mij woont op een landgoed, en gisteravond liep er een konijn die daar overduidelijk niet hoort. En zoals het eruit zag had hij gebroken poot. Ze moest zelf naar stage.

Maar ja, alleen een konijn vangen lukt ook niet echt, dus ze heeft me meteen opgehaald zodat we hem samen konden vangen.

Duidelijk was meteen dat beestje een gebroken poot had, en hij miste een flink stuk uit zijn oor... Maar ja, een gebroken pootje kunnen we nog wel herstellen...mits beetje gunstig gebroken.

Vriendin vangt konijn en tilt hem op, ik zei meteen: sla maar dood, dit wordt helemaal niks want zijn bot steekt eruit.

Daar valt niks meer aan te redden.

We waren allebei flink kwaad, echt kwaad.

We hebben foto's van het konijn gemaakt en van zijn beenbreuk. En dat zetten we vanavond op marktplaats(zal de foto's hier ook plaatsen).

Hardstikke mooi goed doorvoed konijntje, echt zo'n rasloos welkoopkonijntje. Wit met bruine stipjes en hele mooie grote bruine ogen.
Duidelijk een konijn wat zich nooit zou kunnen redden in het wild, en zeker niet met een gebroken poot.

Ik ben jaren vrijwilliger geweest op een dierenweide/hertenkamp. Waar ook regelmatig beesten over het hek gegooid worden. Maar ja, daar komt elke dag iemand, kunnen geen honden of andere beesten bij komen enz.

Dit beestje was duidelijk gedumpt om een langzame pijnlijke dood te sterven.

Bramasole

Re: Ik ben zo kwaad-> konijn gedumpt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:06

Goed van je dat je hem zelf hebt afgemaakt, even er vanuit gaande dat dit ook gebeurt is.
Toch zou ik niet met die foto's gaan leuren op marktplaats. Je weet niet hoe het is gegaan. Voor hetzelfde geld is het konijn ontsnapt en onder een auto gekomen. En hoe groot is de kans dat de eigenaren het lezen. Ik begrijp je frustratie "mensen kunnen dieren als wegwerp artikelen beschouwen" maar ik zou kijken naar een andere oplossing om die groep te bereiken.

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:07

vreselijk!!! snap echt niet hoe mensen dat kunnen doen.
Laatst bijgewerkt door maaike2800 op 03-03-10 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:08

arm diertje.
kan me daar altijd zo kwaad over maken dat soort ongein.
heb zelf ook een vondeling (konijn) in de schuur zitten. 5 jaar geleden gevonden in het bos. aan het begin van de herfst vakantie. overal als gevonden op gegeven maar goed je weet zelf ook begin van de vakantie. zal wel niemand om komen en idd er kwam niemand om. hij mag hier zijn leven uit doen. eerder doe ik hem niet weg. beestje heeft er niet om gevraagd om gedumpt te worden.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:09

goed dat je het konijn opgevangen hebt!
maar heb je het wel gemeld bij amivedi?
ik heb zlef afgelopen zomer ook een konijn gevonden die was gedumpd die leid nu een heerlijk leven in zn buitenhok hier in de tuin

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:10

misschien is ie ook wel ontsnapt en te prooi geraakt aan een kat ofzo? Ik zou het idd niet op mp gaan zetten.
Wat wil je er mee bereiken.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 10:17

Wow wat een snelle reacties!

We hebben het konijn inderdaad uit zijn lijden verlost. Vriendin heeft hem klap achter de oren gegeven.

Vriendin woont ongeveer 2 km vanavond het dichtsbijzijnde dorp.....dus ontsnapt nee..... dan waren we hem eerder tegen gekomen.

Konijntje zat constant rond dezelfde plek.

De botbreuk was niet van vandaag, het kapotte oor ook niet. Bloed was allemaal droog. Wond rond het bot ook.

We zetten het wel op marktplaats, misschien mist iemand een konijn en weet degene zo wat er mee gebeurd is.

Amevedi zal ik zo bellen...

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:20

ben je van te voren niet eens langs een da geweest om te vragen of het nog te redden viel?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 10:25

Bedankt voor de tip, heb een hele bak pleur over mij heen gekregen.

Vriendin is zelf dierenartsassistent, die weet echt wel wanneer een konijn te redden is.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:26

smokey17 schreef:

wat bedoel je hiermee?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 10:27

MiSz_SaNdY schreef:
smokey17 schreef:

wat bedoel je hiermee?

Heb net met DB gebelt, kon zo snel geen nummer vinden van amevedi, dacht weten ze bij DB wel. Hun nr. staat in mijn tel.

Nou mens ging me toch tekeer tegen mij, heb de tel erop gekwakt.

Denk je het beste te doen voor zo'n beestje die overduidelijk al een tijdje lijdt en absoluut niet meer te redden is..krijg je dit.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:30

Goed dat je het arme konijntje uit zijn lijden hebt verlost.
Dat arme beest zat er dus al even (aangezien het droge bloed enz).
Die vrouw van de amivedi ging zo uit der plaat tegen jou???? SCHANDALIG!!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 10:32

laura1987 schreef:
Goed dat je het arme konijntje uit zijn lijden hebt verlost.
Dat arme beest zat er dus al even (aangezien het droge bloed enz).
Die vrouw van de amivedi ging zo uit der plaat tegen jou???? SCHANDALIG!!

Was vrouw van DB.

Hij zat pas gister bij vriendin......maar die botbreuk en zijn andere verwondingen waren absoluut niet van gister. Heb ik ook duidelijk tegen die vrouw gezegd...

Als het beestje te redden was geweest, dan hadden we dat echt wel gedaan.....maar dat was onmogelijk.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:36

Je hebt er prima aangedaan. Ik ben geen da-assistente. Maar als ik zo'n gewond dier had gezien, had ik 'm ook even uit zijn leiden geholpen.