Jack russels en een fret?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rider01

Jack russels en een fret?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 18:33

Hoi bokkers,

Wij zijn opzoek naar een nieuw 'klein' huisdier en ik wil al jarenlang een fret.
Nou is het 'probleem' dat wij ook twee jack russels hebben.
De honden hebben vroeger met hamsters en konijnen geleefd en dat ging altijd goed.

Zouden jack russels en een fret een goede combinatie zijn?
(meningen, ervaringen...)

Daantjee12

Re: Jack russels en een fret?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:36

Nou onze hond vind onze fret helemaal geweldig. daarom doe ik ze nooit bij elkaar los. Fret gaat in de douche of in mijn kamer. En evt. als onze hond er niet is in de woonkamer. Het ligt er maar net aan hoe je fretten en hond op elkaar reageren, bij de ene zal het wel gaan en bij de andere niet.
( houd er wel rekening mee dat een fret veel onderhoud en aandacht nodig heeft. en een maatje om mee te spelen :) )

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 18:37

Daantjee12 schreef:
Nou onze hond vind onze fret helemaal geweldig. daarom doe ik ze nooit bij elkaar los. Fret gaat in de douche of in mijn kamer. En evt. als onze hond er niet is in de woonkamer. Het ligt er maar net aan hoe je fretten en hond op elkaar reageren, bij de ene zal het wel gaan en bij de andere niet.
( houd er wel rekening mee dat een fret veel onderhoud en aandacht nodig heeft. en een maatje om mee te spelen :) )

Ja, ik was vergeten te vermelden dat er ook een speelmaatje komt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:28

Mijn Jack zou volgensmij compleet door het lint gaan, maar dat zal echt per hond (en per opvoeding) verschillen.

gelukzoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:36

Ik heb 2 fretjes, en twee katten. Dit gaat niet samen.
Ik heb ze met 1 jarige leeftijd gekregen en waren daarvoor niet bekent met katten.. Voor hun zijn dat lopende vleesboompjes en zullen der graag een hapje van willen proeven :9 . Dit is al eens gebeurt omdat het mij erg leuk leek als ze samen konden spelen..
Heb vreselijk gelachen, ik was er gelukkig bij! De fret had een grote plak haar rijker en mijn kat een pluk haar armer! :D

Mijn advies, lees je eerst goed in voordat je aan fretten begint! Het is een studie opzich.. heel leuk maar ik begin er niet nog een keer aan!
Ik hou ze tot ze dood gaan, en hou ook veel van ze, maar het kost zo veel tijd en werk!

Als je het daadwerkelijk toch wilt, koop dat een jonge pup(baby fret) het liefst 2 wat 1 mag officieell niet! Deze bijten nog vaak wel, maar je kunt het dan gelijk bij je hondje laten om er aan te wennen.. Fretten die volwassen zijn, zijn vaak veels te gevaarlijk om op die leeftijd nog los te laten met een ander dier.. Ze zien het als prooi en zullen vaak aanvallen..

Heb je meer vragen ik beantwoord ze graag.. Ik weet ondertussen een hoop van Frettekus

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:39

Als jij je fretten heel jong koop, en denkt dat de honden er normaal mee omgaan dan gaat het wel, maar denk eerlijk gezegd aangezien het jack russels zijn dat dat het niet gaat worden! Vergeet niet fretten moeten minimaal 2 uur per dag los lopen, wij doen dan ochtend een uurtje en avond staat de kooi de hele avond open. Wij hebben ook 2 katten en dat is ook niet zo'n succes, de katten moeten vaak snel wegspringen anders hebben ze ook een pluk haar minder!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:46

Ik heb jaren geleden 2 fretjes gehad en dat ging perfect samen met de kat én de toenmalige hond, een Landseer.
Wel had één van de 2 fretten de nare gewoonte om de kat op een zeer gemene manier te grazen te nemen. Die beet de kat in zijn kin en wentelde zich dan al vasthoudend rond. Ik heb nog nooit een kat zo hard horen schreeuwen, en zie dan je fret maar eens los te krijgen.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:48

fretten kunnen samen met honden maar de jack russel staat ervoor bekend om dit beter niet te doen.
ik heb een halve jack en die speelt erg mooi met de fretten maar die heb ik ook meteen als pup ertussen gezet dus voor hem is het de normaalste zaak van de wereld.

Voor een volwassen jack dat het niet kent gaat het moeilijker/gevaarlijker gaan.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 19:52

tessyke schreef:
fretten kunnen samen met honden maar de jack russel staat ervoor bekend om dit beter niet te doen.
ik heb een halve jack en die speelt erg mooi met de fretten maar die heb ik ook meteen als pup ertussen gezet dus voor hem is het de normaalste zaak van de wereld.

Voor een volwassen jack dat het niet kent gaat het moeilijker/gevaarlijker gaan.

Mijn jacks zijn gewend aan konijnen en hamsters dus vandaar dat ik mij afvraag of een fret ook goed zou gaan..
Met de knaagdieren liepen de honden gewoon los in de tuin, ze keken er niet eens naar om. Alleen in het begin maar toen had ik een behoorlijk chagerijnig konijn en dat hebben ze geweten :Y) sindsdien respecteren ze de knaagdieren.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:03

een fret is geen knaagdier en heeft nogal de neiging om andere dieren te gaan treiteren.
in de pootjes enzo bijten.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 20:12

Ik weet dat een fret geen knaagdier is, ik zeg alleen dat mijn honden wel aan knaagdieren gewend zijn..

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:31

Ja dat kan misschien wel iets schelen! Maar een fret is ook super nieuwsgierig en wil overal heen en alles zien, wat dus inhoud dat je je huis ook nog eens fretproef moet maken! Alle kiertjes dicht, planken onder de bank want ze slopen de onderkant en gaan erin zitten. Kunnen niet los buiten want ze zijn zo nieuwsgierig dat ze maar door en door gaan wat dus inhoud dat ze niet meer thuis komen dan!

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 20:36

Eciara schreef:
Ja dat kan misschien wel iets schelen! Maar een fret is ook super nieuwsgierig en wil overal heen en alles zien, wat dus inhoud dat je je huis ook nog eens fretproef moet maken! Alle kiertjes dicht, planken onder de bank want ze slopen de onderkant en gaan erin zitten. Kunnen niet los buiten want ze zijn zo nieuwsgierig dat ze maar door en door gaan wat dus inhoud dat ze niet meer thuis komen dan!

Dat geldt volgens mij niet alleen voor fretten, onze hamster vonden we ook altijd terug in de kast ;)

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:26

Rider01 schreef:
Eciara schreef:

Dat geldt volgens mij niet alleen voor fretten, onze hamster vonden we ook altijd terug in de kast ;)

Hahaha ja die verstoppen zich ook overal!