Hond vertoont appart gedrag, buikpijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Hond vertoont appart gedrag, buikpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 16:54

Hallo Bokkers,

aller eerst, ik maak van de week een afspraak bij mn DA.
Taffy is een 9 jaar oude kruising teef, geholpen op wat latere leeftijd.

De laatst 1.5 week hoor ik haar buik vaak knorren. Ook eet ze geregeld gras, maar dit deed ze hiervoor ook.
Taffy is een zenuwelijertje. Ze fokt zich snel op waardoor ze altijd wel wat gestresst rond loopt.

Vandaag heb ik haar wat meer in de gaten gehouden. Het valt me op dat ze veel aandacht zoekt, haar oren wat meer naar achter staan (pijn?) en ze niet graag wil liggen. Of iniedergeval, niet op commando (normaal gesproken is dit geen probleem). Als ze eenmaal ligt (de normale 'af' houding (4-kant) gaat ze redelijk snel weer zitten.
Wel ligt ze graag op een zacht kussen, waar ze wat langer op kan liggen.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat er met haar aan de hand is? Op haar buik zelf voel ik niks bijzonders. Wel spant ze haar buikspieren aan als je aan haar buik komt.

Ook verstopt ze zich momenteel erg graag in kleine hoekjes, normaal doet ze dit als ze moet braken. Dit gebeurd echter niet.

Iemand toevallig een idee wat het zou kunnen zijn? Of dat ik haar iets kan geven wat er voor zorgt dat ze minder last heeft van haar buik?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:57

ik zou er mee naar de dierenarts gaan.
je kunt niet voelen wat er allemaal in de maag zit.
misschien zit er wat vast in de darmen ,heeft ze een virus te pakken of zit er anders wat in de maag wat er niet thuishoort...
ze is de jongste niet meer he?
ze kunnen eventueel met rontgen of echo kijken als dat nodig is.

is weinig wat je nu kunt doen omdat je dus niet weet of het probleem wel in de darmen zit he.

Nikki__

Re: Hond vertoont appart gedrag, buikpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 18:13

Bellen morgen even de Dierenarts, voor een afspraak voor maandag avond! Vind het maar vreemd!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:03

Hou vandaag en morgen goed in de gaten of ze goed eet en drinkt, en hoevaak en hoeveel van beide. Als ze níet eet, wil ze wel eten maar kan ze niet, of heeft ze echt geen interesse in het voer?
Bij uitlaten opletten of de urine normaal van kleur is, of ze normaal urineert (vaker dan normaal, minder vaak, kleinere of grotere hoeveel heden) En of ze vaker of minder vaak moet poepen. Ook even kijken of ze langer doet over het poepen zelf zegmaar, trekt ze de buik er echt bij aan of niet, loopt ze kleine stukjes voor er wat komt etc.
Dat zijn namelijk dingen die de DA moet weten, en als ze er ff extra op let, kan dat de DA veel nuttige informatie geven.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:21

Spant ze altijd haar buik aan als je er aan zit? Als dit niet zo is, kan het heel goed een teken van buikpijn zijn. Succes en beterschap voor je hondje!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 22:23

Vanmiddag met wandellen haar goed in de gaten gehouden. Ze was nog vrij onrustig maar heeft wel goed gepoept en geplast. Heb haar poep nog onderzocht maar deze was gewoon van goede structuur en niet te hard/zacht. In de poep zelf zat ook niks bijzonders!
Ze voelt zich al wer iets fitter en krijgt al wat meer praatjes. Alsnog gaan we morgen even langs de DA.
Ze heeft prima gegeten vanavond.

@ pollywoppy: Normaal spant ze niet. Dan voel je haar buikspieren niet eens. Nu zijn ze echt duidelijk aanwezig!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:26

Is waarschijnlijk toch een teken dat ze last heeft van haar buik :j

Goed dat morgen naar de dierenarts gaat. Wel een geruststelling dat ze goed poept en plast en iets fitter lijkt te zijn. Ik kan het natuurlijk niet beoordelen, maar ik vermoed zo niet iets heel ernstigs. Wel goed dat je even laat chekcken, zou ik ook doen ;)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 22:34

Ja, liever het zekere voor het onzekere! het is al een dame op leeftijd en wil gewoon zekerheid.
Wil het niet op mn geweten hebben dat ze dadelijk vol zit met kanker oid en ik het dan niet door heb!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 19:45

Bij de DA geweest! Deze kon niks vinden en vond dat ze er verder goed uit zag. Gaan haar nu meerdere malen per dag voeren, kijken of ze het dan beter aat doen. Voorlopig ligt ze weer prins(es)heerlijk op de bank!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:09

Dat is goed nieuws.
Hopelijk was het een eenmalige buikpijn, hebben wij ook wel eens ;)

Mijn hond ligt ook heerlijk op de bank te snurken, word ik zelf altijd helemaal relaxed van :j