Eindelijk, ze is thuisgekomen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laureas

Eindelijk, ze is thuisgekomen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 00:49

Een heel verhaal is het, hoe ik aan mijn nieuwe pup kom. En dan nog, het hele verhaal zou veel te lang zijn om hier neer te pennen, want er zijn nog zovele andere dingen gebeurd, maar het is zover, mijn meisje is er!

Meet Jassou, samen met haar oma Chanouk op deze foto,
Afbeelding

Jassou is het resultaat van veel geduld en zoekwerk. Ook van veel verdriet, want ik heb er eerst mijn dierbaarste hond voor moeten afgeven,...haar nicht Finesse, slechts 2,5 jaar mocht ze worden, geboren in mijn handen, maar ook moeten sterven in mijn armen. Mijn verdriet was ontroostbaar, ik heb alles geprobeerd om Finesse bij me te houden, tevergeefs.

Hier Finesse,
Afbeelding

Mijn enige troost, een nieuwe pup, dat wou ik toen bereiken,...anderhalf jaar geleden, na Finesse haar dood, maar het moest en zou familie zijn van mijn kleine meid, en ik was niet makkelijk,...het moest ook allemaal tot in de puntjes correct zijn, dus ik wou de nest herhalen van Chanouk, de mama van Finesse, en haar papa Quinten. Ik nam contact op met de eigenaars van Quinten in Nederland, en ze gingen akkoord. Het was wachten op de loopsheid van Chanouk,...en toen,...een paar weken voor Chanouk zou loops worden, een telefoontje op mijn werk, ...mijn droom terug aan diggelen. Quinten was ziek geworden en moest gecastreerd worden, niets aan te doen. Wat nu gedaan??? Ik ging op zoek naar een andere dekreu maar vond geenenkele reu die me aansprak, geen sprankeling in hun ogen, niet dat ietsje meer waar ik naar zocht. Hopeloos,...wat ging ik doen?? Ik belde naar de fokster van Chanouk, misschien kon zij me helpen, we hadden altijd al goed contact gehouden, ze had me ook geholpen bij mijn eerste nestje. Deze keer vertelde ze me, dat haar ex, een teefje uit Frankrijk had gehaald, en hij er een nestje mee wou doen. Ze zou erg mooi zijn, ik moest hem maar eens bellen, misschien kon ik een pup uit zijn nest reserveren. Zo gezegd, zo gedaan, beter een pup, als geen pup, dacht ik toen. Maar toen bedacht ik me, ik kende die man nog goed en we hebben dezelfde opinies als het gaat om dit ras, dus misschien wou hij wel akkoord gaan met mijn voorstel.

Ik bel hem op, en ja, hij heeft een mooi teefje, stuurt me gelijk een foto door met de mail, ik zag haar voor de eerste keer, mijn ogen blonken, zij had het!! Dat ietsje meer, wat ik wou! Alleen het was geen dekreu maar een teef!
Chanel, een plaatje, niet waar?
Afbeelding

Toen deed ik het voorstel dat ik in mijn gedachte had? Wou hij een nestje doen? Ja, zei hij,...maar met welke reu? Dat wist hij nog niet zo goed. Gelukkig maar, want ik heb een mooie reu in mijn familie, meerbepaald bij mijn broer! Het is Fidel, de broer van Finesse, hij was de mooiste reu uit het nest, en het best van al, hij heeft het zelfde prachtige karakter als Finesse.
Meet Fidel,
Afbeelding

Zag hij het misschien zitten om Fidel te gebruiken, ik kende zijn smaak een beetje, en had er een goed gevoel bij. Ja, zei hij, hij had er nog niet eens aan gedacht,...maar inderdaad, hij zag het zitten!

Nu, zoveel tijd later was het nestje werkelijkheid,...het nestje bestond uit vijf meisjes, vier jongens, allemaal perfect, zo mooi en zo gewild. We konden het niet beter wensen,...

Jassou ligt hier nu naast me, de fokker heeft een meisje gehouden, en zijn ex, de fokster van Chanouk, de oma dus, heeft ook een pupje eruit gekozen, Jadore, een heel mooi meisje. We kennen elkaar al zeven jaar, van toen ik Chanouk bij hen kocht, toen ze nog samen waren. Nu hebben we alledrie een zusje van dezelfde nest, en van dezelfde bloedlijnen van toen. De ex heeft de moeder en de broer nog van Chanouk, die noemen Altesse en Chablis. De fokker hield ook enorm van die honden en heeft zijn kennelnaam naar hen vernoemd. "Du Domaine Chablesse. "

Zelf heb ik voor Jassou gekozen, een combinatie van Finesse en Chanouk hun namen, zo is haar volledige naam geworden, Jassou Du Domaine Chablesse, een naam met familiegeschiedenis.

We delen dezelfde passie, dezelfde honden, ...maar het best van al is, dankzij hen heb ik eindelijk mijn pupje, het nichtje van Finesse, mijn prachtige meid en ik weet dat ik niet mag vergelijken. Een hond is altijd uniek, maar het is toch erg frappant hoor, ze hebben dezelfde manieren, hetzelfde hoofdje, ik heb alle dagen deja-vu's. We hebben ook al een hechte band opgebouwd , ze is hier nu twee dagen. Eindelijk,...heb ik het gevoel ...dat ik terug compleet ben. Ik mis mijn meisje Finesse nog steeds, maar nu kan ik terugdenken aan haar met een lach, want ik zie Finesse herleven in Jassou.

Wat zijn dieren toch zo'n rijke aanvulling op ons leven hé

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:55

een mooi verhaal en een heel mooi pupje , ik hoop dat ze je net zoveel geluk en liefde gaat brengen als Finesse, hoe kwam het dat je haar zo vroeg af moest geven? ;(

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 01:03

baroen schreef:
een mooi verhaal en een heel mooi pupje , ik hoop dat ze je net zoveel geluk en liefde gaat brengen als Finesse, hoe kwam het dat je haar zo vroeg af moest geven? ;(

Finesse heeft van de éne op de andere dag nierfalen gekregen. We hebben met haar naar een dierenkliniek geweest, waar ze drie dagen aan haar gewerkt hebben, overdag steeds bij haar gebleven terwijl ze infusen kreeg, s'nachts kwam ze naar huis. Toen ze daar haar waardes niet goed kregen, heb ik nog een laatste poging willen wagen en zijn we naar de dierenuniversiteit van Merelbeke gereden. Daar hebben ze een nacht alles geprobeerd, maar het was tevergeefs. Ik vergeet nooit, haar blik toen ze me zag, na die nacht; ze was zo blij me te zien, begon te kwispelen maar had geen kracht meer om recht te staan. De dierenartsen vertelden me, dat ze me wel heel graag moest zien, om nog zo op mij te kunnen reageren, ...ik vergeet het nooit meer, haar laatste momenten in die kamer, ;(

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 01:07

ach wat triest.. te jong, keihard zo'n afscheid. |(
maar ben je niet ergens bang voor een eventueel erfelijke kwestie?

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 01:10

baroen schreef:
ach wat triest.. te jong, keihard zo'n afscheid. |(
maar ben je niet ergens bang voor een eventueel erfelijke kwestie?

Ach nee, heb ik nagevraagd, er was niets erfelijk aan. Ik herinner me het antwoord nog goed, toen ik die vraag stelde aan de dierenartsen, ;" Je hebt gewoon brute pech gehad. " Wat zij brute pech noemde, was gewoon een deel van mijn hart dat ik kwijt was.

baroen

Re: Eindelijk, ze is thuisgekomen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 01:13

oke ... is ook heel goed mogelijk hoor.

en ja...brute pech komt soms ook om de hoek en dat doet goed zeer.. ik weet er alles van.

hoe dan ook, nogmaals heeeeel veel geluk met je knappe meid, ik vind het een plaatje !

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 01:16

jeetje wat vervelend om zo je diertje af te moeten staan.
gelukkig heb je nu een hele mooie nieuwe pup zoals je het wou.
en al zal ze finesse niet vervangen.
ze kan wel een ander plekje van je hart veroveren en een leege plek op vullen.
heel veel geluk met deze prachtig meid