Na 3 jaar trots roepen dat mijn beagle zo goed luistert heeft hij plotseling het licht gezien.
(lees: als ik hem van de ketting doe komt hij niet meer terug)
Allereerst vind ik dit natuurlijk nogal een vreemd verschijnsel, aangezien hij minstens 3 jaar vrolijk los gelopen heeft en altijd terugkwam. (heeft onderweg waarschijnlijk een keer iets gigantisch interessants gezien
)Ik vind dit erg jammer!
Nu kreeg ik van een buurman de tip om een hondenfluitje te kopen.
Hier geloof ik eerlijk gezegd zelf niet zo in, maar goed, wie zal het zeggen... heb het nooit geprobeerd.
Mijn vraag is dus; werkt zoiets bij jullie hond?
Of hebben jullie andere tips? (wat lekkers geven als hij terugkomt werkt niet...)
Vind het zo zielig nu want heb mn andere hond (border collie) wel gewoon nog los. Beagletje piept nu omdat 'ie aan de ketting moet.
)
dus niet verwachten dat je er voor de 1e keer op fluit en dat hij dan meteen braaf voor je zit. ik zou je hond aan een lange (longeer) lijn doen en weer terug gaan naar het oefenen. hier, roepen en komt hij, uitbundig belonen en iets lekkers erin. dit kan je ook i.c.m. fluitje doen. fluitje, hier en dan koekje erin. en dit langzaam terug bouwen naar alleen HIER of fluitje. en als hij los loopt alleen proberen te roepen als je denkt dat hij terug gaat komen. dit was een tip van een gedragstherapeut die bij mijn hond is geweest. op een gegeven moment blijf je roepen en je hond steekt z'n middelvinger naar je op