Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
kamatz schreef:HD-C zou nog kunnen, maar dan moet je ook gaan kijken naar de broers of zussen uit dat nest. Heb je dus zeg maar 7 honden, waarvan er 3 HD-C hebben en 4 HD-A, niet doen. Zit er maar één tussen met HD-C zonder botafwijking en de rest heeft HD-A zou dat het overwegen waard zijn, maar dan moet er ook weer heel goed gekeken worden naar de dekpartner en de lijnen daarachter.
anneliesdj schreef:Ow apart, want op de site van de Cane Corso club zag ik een aankondiging van een nest waarvan de ouders dus HD-A en HD-D hadden.
Wat zegt dat over de pups dan?
Chiqa schreef:anneliesdj schreef:Ow apart, want op de site van de Cane Corso club zag ik een aankondiging van een nest waarvan de ouders dus HD-A en HD-D hadden.
Wat zegt dat over de pups dan?
Nou de vader heeft dus HD, en daar had helemaal niet mee gefokt mogen worden.
Niet aan beginnen, weet dat in de molosserwereld (Dus de doggen) nooit verder mee gefokt mag worden dan uiterst C en nog is dat discutabel.
Vader heeft dus HD, de kans dat de pup het heeft is erg groot.
kamatz schreef:Als je bij een fokker gaat kijken dan mag je gerust om de papieren vragen van de ouders.
Op de stamboom staan ook de HD uitslagen van de voorouders en lijnen daarachter
Raad v Beheer staat er volgens mij buiten. Ik weet dat vanuit de NDDC is geregeld dat duitse doggen max HD-C mogen hebben en dan ook alleen icm een HD-A hond.
Sassy schreef:Bij de [***] mag er bij mijn weten enkel met A en B gefokt worden, met C niet meer (althans in duitsland via de ABCD dan toch)
Wat zou je met een werkende hond ook hebben aan eentje met slechte heupen?
Een hond met een ouder met D heupen kan ik me haast niet bij voorstellen dat dat papieren voor afgegeven worden.
Zou ik ook nooit kopen! Onbegrijpelijk dat mensen nog menen met HD-D te moeten fokken