Agility training

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

babydolll

Agility training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 23:40

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar kan niet veel vinden. Op google kom ik ook niet veel verder.
Ik hoop dat het hier goed staat! :o

Ik wil graag agility training gaan doen met mijn hondje. Hij kent alle basis comando's en is zeer lenig en snel. Ik 'oefen' hier al kleine dingetjes in en zou dit graag uitbreiden met een wekelijke/maandelijke les.
Weet iemand nog een goede hondenschool in Rotterdam?
Ook zou ik het leuk vinden te horen wie er allemaal aan Agility training doet, en met wat voor soort hond :D

Frances

Re: Agility training

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 01:03

Ik doe agility/behendigheid met mijn hond.
Het is een Friese Stabij (zie profiel).
Hij vind het helemaal geweldig.
Helaas heel wat weekjes geen les meer gehad vanwege het weer, maar ik verwacht dat het woensdag weer begint :):)
Wat betreft hondenschool... kijk eens op www.fhn.nl en dan bovenin behendigheid aanklikken. Dan staat links in het lijstje hondenscholen. Dan kom je bij een lijst met alle hondenscholen die les geven in behendigheid en aangesloten zijn bij federatie hondensport nederland.

Hoop dat je er iets aan hebt :)

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:39

Er zijn verschillende hondenscholen in Rotterdam die behendigheid geven. Zo even uit mijn hoofd: KC Rotterdam, Branderstad (Schiedam), VRAS, voor ons plezier.

Behendigheid is erg leuk !

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:50

Ik wil het ook gaan doen met mijn border collie x schotse collie hond, alleen wachten tot hij iets ouder is :) .

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 15:55

Klinkt leuk, ik ga eens rondbellen!
Ik ben het van plan te gaan doen met een iets grotere chihuahua( 2.8 kilo) die bijna 2 jaar is.
Hij gaat altijd mee hardlopen dus heeft al een super conditie, helaas heb ik niet echt de matrialen om het thuis te doen.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:00

Lysette : heeft inderdaad al een flink aantal hondenscholen genoemd,
neem eens een kijkje op de website van de clubs.

Je hond moet goed onder appel staan.
Verder is behendigheid erg leuk :)
ik doe het zelf mijn mijn border collie's loop ook diverse wedstrijden :D

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 16:38

Toushie schreef:
Lysette : heeft inderdaad al een flink aantal hondenscholen genoemd,
neem eens een kijkje op de website van de clubs.

Je hond moet goed onder appel staan.
Verder is behendigheid erg leuk :)
ik doe het zelf mijn mijn border collie's loop ook diverse wedstrijden :D

Hij kan zit, lig, blijf, hier en pootje. Het is nog wel een jong, enthausiast hondje dat het liefst de hele dag wil rennen maar het gaat steeds beter :D
Ik neem aan dat er ook verschillende hoogtes zijn voor honden? Ik betwijfel of Taco net zo hoog springt als jou hond :o

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:20

Hoe oud is je hondje :) ?
Bij ons op de club hebben we verstelbare hindernissen. Dus als er honden bij zijn die de hoogte niet kunnen springen doen we ze even lager zetten idd.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:23

Ik doe behendigheid met mijn hond. Het is een kruising husky. Soms loop ik een wedstrijdje maar dat gaat niet altijd goed, maar wel super gezellig :).

Maar veel succes met zoeken naar een club ;).

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 17:28

Frances schreef:
Hoe oud is je hondje :) ?
Bij ons op de club hebben we verstelbare hindernissen. Dus als er honden bij zijn die de hoogte niet kunnen springen doen we ze even lager zetten idd.

hij is bijna 2 jaar. ( april)
weet iemand ook ongeveer wat dit per les gaat kosten. Zo rond de 15 euro denk ik?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:22

Ik heb het jarenlang gedaan samen met mijn hond (Duitse staande reu), helaas moesten we vanwege HD stoppen. Hij vond het erg leuk om te doen, was erg lenig en snel. Daarnaast hebben we ook flyball gedaan wat hem ook zeer beviel.

Wel zou ik rekening houden dat je je niet te enthousiast in behendigheid stort met je hond. Hij is nog jong en deze sport is een zware belasting voor de heupen.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:10

babydoll
hehe ja hoor , je hebt small. medium en large klasses
joun hondje zit in de small catagorie dus dat is geloof ik 35 cm springhoogte ;)
mijn honden vallen onder de large rond de 60/65cm springhoogte.
de prijs hangt per club af, ik betaal voor 15 lessen 57,50 euro dat is dan per les 3 kwartier, loopt meestal uit tot een uur.
@ magda, een klein hondje is eerder volgroeid dan een grote herder. En het is nu pas beginnen dus dan word alles rust opgebouwd en met 2 jaar kan dat makkelijk.
Ik begin met mijn borders al met 1 jaar, de jongste die word 2 in eind juli en daar start in al wedstrijden mee in april ;) en dat kunnen ze makkelijk aan. gewoon rustig opbouwen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:13

Ik zeg ook niet dat ze het niet aankunnen, ik zeg alleen dat je wel moet oppassen op het oog met de heupen.

[edit] Volgroeid of niet, het blijft een zware belasting voor de heupen en ellebogen. De heup- en elleboog kunnen zomaar incongruent raken (dat er iets is afgebroken of door mictrotrauma (overbelasting) beschadigt). Dat wilde ik er mee zeggen. Met mijn hond was dat het geval namelijk, door zijn grote uithoudingsvermogen en enthousiasme hebben we twee keer in de week intensief getraind en daarmee zijn zijn heupen beschadigt. Wij zijn met behendigheid begonnen toen hij 3 jaar was en we moesten op 7 jarige leeftijd (nu dus) mee stoppen omdat er dus HD ontwikkeld was.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:42

Magda: aah op die fiets , ik haalde het anders uit je vorige bericht ;)
Overtollig trainen is inderdaad niet handig , maar las je hond zo enthousiast is heb je dat inderdaad niet altijd door. Maar op die fiets goed dat je het zegt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:50

Daarom mijn berichtje ook. :) Het is leuk, maar jij bepaalt wat goed voor een hond is, een hond denkt niet van 'nu rustig doen anders krijg ik binnenkort pijn'.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:04

Bij mij lost het 25 of 35 euro voor een half jaar. Dan elke zaterdag trainen wanneer het veld dat toelaat ;).

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:45

Ik doe ook agility, heb twee Australian Shepherds. Met de ene ben ik bijna een jaar bezig en de andere sinds november.
Ze vinden het allebei geweldig.
Bij ons is het om te starten vooral belangrijk dat je hond bij jou blijft en niet naar elke andere hond toeloopt. Verder is het wel handig als ze kunen wachten en natuurlijk dat ze er plezier in hebben.
Ik zie soms mensen met een hondje waaraan je echt kan zien dat het beestje er maar niets aan vindt, echt jammer dat ze dan toch blijven doorgaan.
Waarmee ik niet wil zeggen dat jouw hond het niet leuk gaat vinden natuurlijk :) Veel succes alvast!

An_Speedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:50

Hoi
Ik doe het sinds september en vind het echt ontzettend leuk.
Ik doe het in het lage bergsche bos leuke club.
Groetjes Angelique

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 00:22

Ik heb de club al uitgekozen die voor mij het handigst ligt qua locatie, ga ze maandag gelijk bellen!
Super dat meer mensen het doen, hebben jullie honden ook dingen die ze echt eng vinden?
@ magda, ik zal zeker rustig aan beginnen, het hondje vind nieuwe dingen erg spannend en ik hou hem overal in de gaten en als iets teveel word roep ik hem gewoon terug.
Voor de mensen die wedstrijden doen, hoe zit dat in elkaar?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:10

goh wat grappig zeg, ik ben toevallig net op zoek en zie dat er recent hier een topic over geopend is.
Ik kom dan niet uit rotterdam, maar vind dit wel echt super intresant.

ik wil ook heel graag Agility gaan doen, met onze toekomstige hond. hij moet nog wel geboren worden, dus voordat we dat kunnen gaan doen zijn we een jaar verder :P
het gaat om een teckel, heb al gezien op de clubs in de buurt dat er ook kleine honden mee doen, dus dacht dat een teckel dit ook wel kon doen.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:59

ivy_power98
leuk hoor vooral met een teckel , wij hebben en nu 5 maanden oude teckel pup die ook de behendigheid in gaat :)

in Almere heb je Ata zitten en
speed almere en ik geloof kc pampus :+

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:39

Ik had eens een keer een topic gestart hierover, maar die is ondertussen al een beetje afgestorven :+ .

[BB] Agility liefhebbers?

Ik doe met mijn schapendoes aan agility inmiddels al weer een aantal jaren. Ik vind het nog steeds geweldig, de hond ook trouwens.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:59

babydolll schreef:
Voor de mensen die wedstrijden doen, hoe zit dat in elkaar?

Op de website van de band list staat de gids voor de beginnende wedstrijdloper. Hier staat van alles in. Je kunt hem hier vinden: http://www.agilityclub.nl/agility.html

Let er wel op dat je een hondenschool zoekt die alles goed aanleert. Dus niet na 3 lessen al over alle toestellen denderen en er daarna achter komen dat de raakvlakken niet lekker gaan. Dat krijg je namelijk heel erg moeilijk goed dan.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:07

Ik doe ook al bijna een jaar aan behendigheid met mijn boxer.
Mijn boxer vind het erg leuk ze heeft alleen nog een beetje moeite met de slurf, die erg zwaar is maar er is een nieuwe besteld voor de club een officiele, ook gaan de paaltjes nog wat stroef, maar voor de rest doet ze alles perfect.
Wij trainen in de winter in een binnenmanege en in april gaan we weer het veld op, dat heb ik veel liever, lekker buiten en meer ruimte.
Wedstrijden hebben we nog niet gedaan maar misschien volgend jaar.
Onze trainer heeft ook veel wedstrijden gelopen maar zijn hond heeft artrose dus doet hij nu wel eens een wedstrijd jureren elders in het land.
Thuis heb ik ook zo'n agility set alleen door het weer heb ik thuis de laatste maanden niet kunnen trainen.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:15

Spikers , wat leuk dat je dta met je boxer doet :)
Wedstrijden zijn ook erg leuk en gezellig hoor ;)
als je lesgever jureert , mag ik vragen wei dat is? ben nu wel nieuwsgierig.