Vreemde kater in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pally

Vreemde kater in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 22:37

Wij hebben zelf 5 katten, 4 poezen en 1 kater.
Ze zijn allemaal 'geholpen'.
Ze kunnen zelf in en uit lopen dmv een luikje.
Maar nu wil het feit dat er ook steeds een vreemde kater in huis komt.
Onze eigen katten zijn bang voor hem en meneer bakent zijn terratorium zelfs in huis af :(
Ook vreet hij alle brokjes op, er staan altijd 3 gevulde bakjes.

Ik heb hier echt zo genoeg van, dus wie heeft de tip om te zorgen dat hij hier niet meer in huis komt?
Ik heb hem nu 1x weten te vangen en hem toen met zijn kop onder de kraan gehouden :o (nu zal ik wel een dierenbeul zijn)
Het leek er even op dat dit geholpen had, want hij was een tijdje niet meer geweest.
Tot ik gister thuis kwam, toen was meneer er weer.

Dus graag de gouden tip!
B.t.w. zodra hij mij hoort of ziet vlucht hij naar buiten.

zonnebloem18

Re: Vreemde kater in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:40

Luikje met magneetje of luikje die chips leest iets anders kan ik eigenlijk niet verzinnen.
Helemaal omdat hij weg is zodra hij door heeft dat jij er aan komt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:51

Ik denk ook dat een luikje met een magneetje of chip het enige is wa echt effectief is.

Ik vind je trouwens geen dierbeul dat je hem onder de kraan gehouden hebt. Ik heb dat ook eens gedaan (en anders zijn we allebei een dierenbeul), maar die kat was ook niet onder de indruk. Hij schudde zich uit nadat ik hem buiten had gezet, draaide om en zou zo weer naar binnen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:56

Helemaal goed dat hij even wat water over zich heen heeft gekregen. Katers hebben de sterke neiging om toch vooral meer te onderzoeken, vooral wbt de vrouwtjes. Tja en met een kattenluikje krijg je ze dan binnen.
De kater van onze buren komt gewoon binnen wanneer ik de deur heb open staan. En jaagt vervolgens onze gecastreerde kater naar buiten :(
Wij hebben blijkbaar echt lekker voer, want vreet gelijk het hele bakje leeg. En inderdaad sproeien moet daarna ook altijd gebeuren. Die heeft naast water, zeepballetjes ook al de nodige klompen van dichtbij gezien. En dat weten de buren ook..
Die overigens (nog) steeds goede vrienden van ons zijn :D
Tsja dan toch zo'n kattenluikje met een chip er in. Of meerdere dagen echt op de loer liggen om hem te pakken. Succes!

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:11

een waterspuit klaarzetten,als je hem ziet natspuiten keer op keer, heeft bij ons ook geholpen

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 12:00

koeky schreef:
een waterspuit klaarzetten,als je hem ziet natspuiten keer op keer, heeft bij ons ook geholpen

Dat gaat denk ik niet werken, want overdag zijn wij gewoon aan het werk en dan kan hij dus gewoon binnen komen.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:23

Inderdaad, Elektronisch kattenluikje!
Wij hadden precies hetzelfde probleem, de hele kattenbuurt kwam hier binnen hun dagelijkse maaltijd naar binnen werken :+
We hebben al verschillende kattenluikjes geprobeerd, waaronder ook een magnetisch kattenluikje, die ging open als mijn kat er voor stond door de magneet die hij om zn halsbandje had zitten, maar helaas kwamen daar de andere katten nogsteeds door binnen.

Nu hebben we een elektronisch kattenluikje, die alleen op de Chip van mijn kat opengaat, werkt super, en geen last meer gehad van vreemde katten!!
Ze zijn alleen niet goedkoop, maar je bent wel van het probleem af :o

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:30

Idd het magneetkattenluikje is niet "vreemde kat" bestendig. Ik heb vroeger hetzelfde probleem gehad, 2 gecastreerde katers, overdags aan het werk, en een vreemde kater die continu bij mij in huis zat. Die kater wist gewoon waar je op het magneetluikje moest drukken om het zonder magneethalsbandje open te krijgen :( Ik heb hem ook al een aantal keer te pakken gehad en ook onder de kraan gehouden, maar dat hielp niets. Van de schrik bleef hij dan een paar weken weg, maar dat duurde dus nooit lang.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:33

Kijk even in dit topic,sommige tips zijn heel bruikbaar!!
Sommige is een flinke korrelzout.

[BB] rotkat! hulp??

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:39

Ik denk dat ik de grootste dienenbeul ben :o

wij hebben (hadden) het zelfde probleem... bij ons staat het raam van de logeerkamer altijd open zodat onze katten erin en eruit kunnen als ze daar behoefte aan hebben.
Ook staat het kattenvoer in de logeerkamer, regelmatig loopt er een grote zwarte kater in de logeerkamer die het voer op vreet en op zijn gemak even alles ondersproeid.
Na alles te hebben geprobeerd heb ik een keer toen de zwarte kater weer eens op visite kwam, het raam aan de buitenkant dicht gedaan en de hond (boxer) in de logeerkamer gedaan.
Resultaat: een zeer vrolijke boxer en een totaal geflipte kater die ik daarna nooit meer heb terug gezien. ;)

Voor de gene die dit zielig vinden: De hond duld geen andere katten in huis en haar favoriete hobby is dan ook achter katten najagen. Ze bijt ze niet, maar het jagen is voor haar voldoende :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:41

valine schreef:

wij hebben (hadden) het zelfde probleem... bij ons staat het raam van de logeerkamer altijd open zodat onze katten erin en eruit kunnen als ze daar behoefte aan hebben.
Ook staat het kattenvoer in de logeerkamer, regelmatig loopt er een grote zwarte kater in de logeerkamer die het voer op vreet en op zijn gemak even alles ondersproeid.
Na alles te hebben geprobeerd heb ik een keer toen de zwarte kater weer eens op visite kwam, het raam aan de buitenkant dicht gedaan en de hond (boxer) in de logeerkamer gedaan.
Resultaat: een zeer vrolijke boxer en een totaal geflipte kater die ik daarna nooit meer heb terug gezien. ;)

Voor de gene die dit zielig vinden: De hond duld geen andere katten in huis en haar favoriete hobby is dan ook achter katten najagen. Ze bijt ze niet, maar het jagen is voor haar voldoende :D

Volledig offtopic, maar hoe was het met je kamer na die tijd :+

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:47

Ben echt een dierenvriend, maar dit klinkt hilarisch en zeker effectief!!! Goed bedacht!
Hoop dat TS ook een hond kan lenen..???

valine schreef:

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:37

De kamer was toevallig toch aan een opruimbeurt toe... en na deze actie ook aan een schoonmaakbeurtje :D

Ik heb de hond en de kat ong 15 minuutjes alleen gelaten en het lawaai was echt heel erg. (het leek wel een scene uit een tekenfilm)

We hebben sinds een aantal weken een Labradorpuppie bij die het ook al aardig begint te snappen (die jaagt helaas ook de eigen katten de deur uit) :+

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 20:46

Dat klinkt zeker effectief! Nu nog ff iemand vinden met een hond die onze katten met rust laat maar de kater aanvalt. :D