Kuikentjes!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

me_myself_i

Kuikentjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 22:02

Hallo bokkers :D
Ik wil jullie graag voorstellen aan onze 2 nieuwe kuikentjes van 7 weken oud. Het zijn wyandotte kriel hennetjes. Een van de kleurslag goudblauwgezoomd en een gestreepte. Dotje laat zich al wat makkelijker pakken en blijft ook redelijk rustig als je haar vast hebt (vandaar haar naam :D )
Belle is echt een tuttebelletje, ze heeft een grote mond maar als ik dichterbij kom verschuilt ze zich snel achter Dotje :+ Als je haar eenmaal vast hebt (ze is vliegensvlug) blijft ze no way rustig zitten :+ Maar dat zal wel goed komen als ze wat meer gewend zijn aan hun nieuwe huisje en hun nieuwe baasjes.
Genoeg gezwets hier de foto's :+ :
Dit is Dotje, het goudblauwgezoomde hennetje:
Afbeelding

En dit is Belle (tuttebelle), het gestreepte hennetje:
Afbeelding

En de 2 samen:
Afbeelding

Ze zitten nu nog in het nachthok en als wat groter zijn mogen ze later ook door de hele ren die nog aan het hok vast zit en lekker rond scharrelen in de tuin :D

Nummus

Re: Kuikentjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:42

Dat zijn leuke hennetjes hoor! Ik vind Wyandottes echt geweldig sinds ik ze op mijn vrijwilligerswerk (kinderboerderij) heb leren kennen. Zulke leuke kipjes. :+

Zien er prima uit.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 15:02

Ja ze zijn inderdaad heel leuk, nog wel een beetje bang maar ze beginnen al langzaam te wennen aan hun nieuwe huisje en nieuwe baasjes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:04

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 15:16

Hihi ja dat klopt inderdaad :D Ze rennen in ieder geval niet meer luid piepend weg als ik naast ze ga zitten en vinden het goed dat mijn hand met wat graan 10 cm dichtbij ze ben maar als ik dan iets naar ze toe beweeg rennen ze weer snel weg :+ maar ze zijn al minder angstig dan in het begin en we hebben de tijd dus het komt wel goed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:18

A

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:32

Uit je hand eten leren kippen over het algemeen vrij snel. Je kunt ze ook wel aan het oppakken laten wennen hoor, op de uni blijven ze onderhand zelfs gewoon stilstaan als er een student aan komt om een kip te pakken. Niks aan de hand. :)

Heb de Wyandottes bij ons ook uit mijn hand leren eten, alleen bijten ze behoorlijk wijd dus er komt altijd een stuk vel tussen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:56

A

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:59

leuke diertjes :D heet gestreept niet koekoek? :o

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:42

Kan wel Judith, ik denk dat het van de kippen afhangt. Ik heb wel het idee dat de Wyandottes wat schrikachtiger zijn dan de Barnevelders, want die laatstgenoemde had ik veel eerder uit mijn hand eten (al doet de haan het gek genoeg nog steeds niet en de Wyandotte haan inmiddels wel).

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 19:06

Vandaag heb ik wat gebroken graan gehaald (voor kuikens en volwassen kippen) en ben voor het hok gaan zitten met een hoopje graan in me hand. Even wachten en toen kwamen ze dichterbij en voor ik weet had ik 2 kuikentjes op mijn hand die aan het dringen waren om het hoopje graan :+ Dus dat uit de hand eten ging veel sneller als verwacht :D
@ spruitje: volgens mij zijn het 2 verschillende namen voor hetzelfde (maar zeker weten doe ik dit niet :+)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:39

Is gebroken graan hetzelfde als kuikenmeel? Wij hadden voor de kuikens altijd kuikenmeel I en dan kuikenmeel II en daarna mochten ze pas aan de legkorrel. :+

Spruitje: Als je het echt wilt weten kan ik wel in mijn genetica-syllabus kijken... :+

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 10:51

We hebben kuikenmeel als gewoon voer en wat gebroken graan (wat je volgens de verpakking ook gewoon aan kuikens en kippen kan geven, daar zit geen legkorrel bij) als tussendoor om ze wat tammer te maken. Want als ik kuikenmeel op mijn handen doe komen ze een beetje kijken, draaien zich om en gaan naar hun voerbakje om daar te pikken :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:00

Ja kuikenmeel op je handen werkt ook niet echt in mijn ervaring. :+ Dat graan kan wel werken om ze wat tammer te maken inderdaad, kippen doen volgens mij een moord voor graan.