mn hondje word geopereerd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

mn hondje word geopereerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 16:06

Ik heb geen idee of ik zoiets mag plaatsen en als, of het dan hier goed staat.. maar het is gewoon fijn het even kwijt te zijn
(sorry als het dus verkeerd staat of dat dit niet zou mogen)

pfff mn hond is al heel de week wat ziekjes, even verhoging gehad maar dag erna weer gewoon normaal, at 1 dag niks de andere dagen een beetje... en sins 2 dagen kneep ze dr ogen dicht... Ze is vrij smal en nu door het minder goed eten valt ze helemaal in.
Gister leek het wat beter te gaan, echter in de avond was het toch niet goed. (We zijn niet direct gegaan omdat laatst een hondje in de omgeving ook gewoon wat grieperig was, en we dachten in eerste instantie dat zij hetzelfde had)
Net met dr naar dierenarts gegaan en ze heeft dus een zware baarmoeder ontsteking, 40 verhoging en dit loopt in de avond meestal op.. dr baarmoeder was schrikbarend groot.
Ze is nu onder narcose omdat de arts niet aan dr kon komen om haar te onderzoeken en word straks geopereerd.. we moeten dalijk terug wachten tot ze klaar is..dit kan uren duren. Ik hoop dat alles goed gaat want ze is al oud voor een bouvier. *zucht* ik maak me zorgen...zal wel allemaal goed gaan, alleen de operatie in combinatie met dr conditie en leeftijd..tja het is natuurlijk een wat groter risico, wil haar nog niet kwijt.

Silka je bent mn eerste eigen grote hond! Je hebt al zoveel nare dingen mee gemaakt! Toen we je gered hebben bij die boerderij leek het erop dat je de dag erna niet eens haalde, je had nooit daglicht gezien, kon niet lopen op de harde weg en reageerde nergens op..Toch ben je toen sterk geweest! Nu nog even sterk zijn
Ik had even geen betere foto van dr...

Afbeelding

Nadia
Oppermuts

Re: mn hondje word geopereerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:24

LZP -> BB

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 16:29

oke top dankje voor t verplaatsten ;)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:31

ik zal voor je duimen!!

heel veel beterschap voor je hondje

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 16:51

dankje!! ik ga nu ook terug naar de da.. dat hadden ze gevraagt...

keetie_bijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:53

Hoi, sterkte met het wachten.
Onze oudste hond had 2 jaar geleden ook ineens een baarmoederontsteking. Ze was toen 13 en is een kruising bouvier/golden retriever. Ook al oud voor haar grootte.
Zij liep er al een tijdje mee denken we achteraf. Want ze was al een tijdje lusteloos maar bleef wel eten en drinken. Tot mijn moeder op een dag zag dat ze allemaal viezigheid verloor, toen is ze met spoed naar de dierenarts gegaan en daar werd baarmoederontsteking geconstateerd. Ook zij werd gelijk die middag geopereerd. Haar baarmoeder was schrikbarend groot, en als we iets langer hadden gewacht was ze overleden.
Na de operatie voelde ze zich weer goed, kreeg weer meer energie, en is nog steeds bij ons.
Het is een hele sterke hond, die behalve dit nog nooit iets gehad heeft.

Heel veel beterschap gewenst aan je hond.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 17:25

ff snel snel via gsm maar jee ik vind het niks zo ha.
we zijn nog aant wachten, ze heeft ook nooit wat gehad meen ik.. als dan maar 1x

meeste bouviers worden rond de 11 a 12.. kruising is vaak net wat sterker.. maar het kan allemaal goed gaan, echter is ze zo vermagert (je voelt overal haar botten nu) ze is namelijk al heel smal maakt niet uit wat je haar voert. dus en heel ingevallen nu, dan sowieso slechte conditie en al ouder..zolang ze door de operatie komt ben ik gelukkig! hoe we alles gaan betalen is voor latere zorg

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:27

Ik zal ook duimen voor jullie hondje.
Baarmoederontsteking kan in 1 keer heel heftig zijn.
Hopen dat alles goed gaat en dat er geen complicaties optreden.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:33

Baarmoederontsteking kan heel gevaarlijk zijn. Hopelijk loopt het goed af voor jullie hond. Sterkte!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 17:43

ja als goed is is ze nu onder het mes, meer dan wachten kunnen we niet...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:48

Spannend!
Weet je inmiddels al meer?

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 19:50

ja ik ben net thuis, ze was een beetje wakker zodat ze heeeeeeeeel langzaam naar binnen kon lopen op eigen kracht.. Echter is ons verteld dat het gevaar dat ze het miss niet overleefd nog niet weg is.. vooral de eerste nacht zou afwachten zijn.
Ze is iig thuis en ligt op haar bank helemaal suf... het was een halve emmer vol (van 10 liter dus een grote emmer) :S terwijl het zo groot als een pink/duim hoort te zijn... arm dier...
Schijnt dus idd dat ze er al langer mee rond loopt maar dat ze er dus deze week pas last van gekregen heeft... we moeten zo een oud t'shirt zoeken die ze aan kan voor tegen het likken, zodat a de andere hond niet aan dr gaat likken (want dat is dr beste vriendinnetje, die is ook totaal van de kaart dat ze weg was en nu weer terug is) en omdat ze vroeger mishandelt is en zo bang is voor vreemde dingen, wou de arts geen kraag omdoen om nog meer stress te verkomen.
Ze heeft antibiotica mee gekregen en moest zondag toch wel weer drinken... eten kon nog wachten echter ook niet te lang omdat ze zo smal is

nu afwachten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:12

Zondag pas weer drinken?
Ik zal in ieder geval jullie duimen.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 20:22

nou liever dalijk of morgen maar het was niet erg als ze pas zondag weer dronk, echter zondag moet ze wel echt weer drinken op zn minst

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:38

Ocharme, ik duim voor je hond(je)!

Is altijd schrik en zeker als je moet afwachten...

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 22:00

idd, het gaat nog steeds niet goed... maar ze is nu wat beter wakker en dr ogen knijpt ze niet meer dicht (wat ze deed door t ziek zijn) ze stond net zelfstandig op en dronk wat...plaste wel binnen maar goed... t is dr voor nu ff vergeten.

het is nog steeds afwachten maar vind het zelf toch beter uitzien..klopt t ff af

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:07

spannend nog. dat ze drinkt is iig een goed teken.

één oppepper: onze bouvier is (op één maand na) 14 jaar geworden, dus uitzonderingen hou je altijd :)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 23:35

zeker :D maar gezien haar conditie enzo denk ik niet dat ze super oud word al hoop ik natuurlijk wel erop dat ik dr nog jaren van mag genieten, want ondanks dat ik door haar niet samen weg kan met mn moeder en door haar geen bezoek binnen kan komen die ze niet kent van dr puppy tijd...heb ik dr graag in mn leven :D ze heeft iig nog eens gedronken.. ligt nu naast me op een dekentje, ze wilt niet alleen zijn..dus morgen eindhoven word het hem niet (bandje van vrienden met er spelen) ik blijf lief bij mn hond :)

het ziet er iig al goed uit dus laten we hopen dat het goed blijft gaan

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 01:29

Sterkte met je boefje. Dat ze al uit zichzelf een beetje heeft gedronken is een goed teken. Gewoon lekker verwennen de komende dagen! Misschien een beetje bouillon (zonder zout) voor haar koken? Of een beetje honing door haar water?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 01:38

Hoe gaat het nu met je hondje?
Sterkte hoor!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 14:06

hey ik vind super dat er mensen zo mee denken echt..doet me goed...
ze is gelukkig goed door de nacht gekomen... ze ligt nu op een deken op de grond en met 1 poot over dr oog/hoofd heen...dus ze voelt zich al beter, ze loopt natuurlijk wat raar maar ze is aan de betere hand gelukkig!

ze heeft een uur geleden dr eerste tablet gehad van de kuur die ze heeft en dan vanavond weer... We laten dr de komende tijd ff niet alleen, althans zoveel als kan blijven we bij dr want ze heeft heel erg de neiging bij ons te liggen nu.

ps ze heeft net ook weer een beetje gedronken, eten echter nog niet, ze trekt overal nog dr neus voor op.

die honing en zo zijn leuke tips :) miss ff in de winkel voor iets kijken :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:21

Goed dat ze in ieder geval al weer drinkt.
Echt lief dat je zo begaan met haar bent. Ik zou haar ook liever niet alleen laten nu, ze kan je steun wel gebruiken.

Ik heb ook een herplaatser gehad, die niet makkelijk was naar andere mensen (door zijn verleden). Anderen konden hem niet aanraken en moesten hem compleet negeren. Daardoor begrepen mensen vaak niet wat die hond voor mij en mijn vriend betekende. We hebben hem een maandje geleden laten inslapen, hij is 18 jaar geworden. Ik mis hem nog iedere dag. Juist omdat hij zo apart was, was hij voor ons zo bijzonder en is de band met zo'n hond extra speciaal. (Het is trouwens Droef in mijn porfiel als je hem wil zien...)

Wat ik hiermee wel zeggen is dat ik heel goed begrijp dat je heel gek bent op je hond, ondanks haar 'gebruiksaanwijzing'. Zo te horen is ze inderdaad aan het opknappen. Dat ze nog geen honger heeft vind ik niet zo gek. Geef het tijd en wees maar extra lief voor haar. Ze verdient het!

Hopelijk kunnen jullie nog lang van elkaar genieten!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 16:55

nou het ziet er nog goed uit...eergister was ze wat ziekjes nog maar gister was ze weer wat beter... ze is iig momenteel op de betere hand :D
ik zal eens kijken in je profiel pollewoppy :)

ja idd sommige begrijpen het niet idd...als ze nou net zo was tegen anderen als bij ons dan waren ze allemaal op slag verlieft :D