Glucosamine

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Catori

Glucosamine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 20:54

Regelmatig hoor ik van mensen dat ze 'mensen'pillen glucosamine aan hun hond geven.
Kan dit? En welk merk dan?

En wat zijn verder de ervaringen?

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:57

Ik geef dat ook wat van ijn honden. 1 Kon niet meer lopen en heeft nadat ik dit ben gaan geven nog jaren genoten van de wandelingen, helaas is hij er niet meer.
De andere werd ouder en ben ik het uit voorzorg gaan geven.

Ben er zeer te spreken over.
Het geneest niet maar voorkomt wel.

Ik heb de poedervorm voor hen.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:44

Ik geef ook glucosamine aan mijn oude honden voor de stramme gewrichtjes.
En idd ik geef gewoon die van de Etos...eigen merk.

Grtz pam ;)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:55

Ik geef op advies van een orthopeed nu het mensenmiddel aan mijn hond. van het kruidvat . het is dan wel belangrijk dat het in de juiste verhoudingen is en in combinatie met chondriotine. dan is de werking optimaal. de verhouding moet ongeveer 1:3 zijn. 1500 mg glucosamine en 500 gr. chondriotine. je kan dit in aparte pillen geven dus of een combinatie. ik geef de combinatie pil waar het alletwee in zit en mijn hond doet het er super op. verder krijgt de mijne dan nog omega 3 olie capsules van de hema erbij. deze werken ontstekingsremmend en licht pijnstillend.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:57

Onze oude hond kreeg de glucosamine/ chondroïtine tabletten van De Tuinen. Voor mensen dus inderdaad, starten met een lage dosering, dus niet op aanbevolen gewicht.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 00:04

ik bestel ze op glucosomine.com volgens mij de goedkoopste( 19.90 voor 180 capsulles die ik dus ook nog eens verdeel over 2 dgn) en werkt echt perfect!! mijn moeder gebruikt t ook voor de hond en is ook erg tevreden. heb klein hondje ( jack) en hij krijgt dus een halve capsule, die kun je opendraaien en dan poeder verdelen...staat overgens op hun site een stukje over hun product op dieren!( is namelijk eigenlijk voor mensen)zeker de moeite van t kijken waard ;)

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 07:39

Super bedankt voor de reacties en de uitleg van de andere stoffen.
Ik ga het van het weekend eens uitgebreid lezen en bekijken :).

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:08

nektosha schreef:
Super bedankt voor de reacties en de uitleg van de andere stoffen.
Ik ga het van het weekend eens uitgebreid lezen en bekijken :).

Hey, een bekende :wave:

Ik gebruik bij Job glucosamine (en chondroitine etc.) van de HEMA. Lekker goedkoop. Eerst kreeg Job van Hill's speciaal voer via de dierenarts J/D voer. Dat is gemaakt van o.a. groenlipmossel en daar zitten ook die stoffen in zoals glucosamine.

Job was door artrose een ouwe theemuts geworden en met zijn J/D voer is hij helemaal opgeknapt :j
Dat is wel 64 euro per zak (en ook mijn 2 andere honden krijgen speciaal voer :$ ) dus bij wijze van experiment ben ik gaan omrekenen naar verhouding glucosamine enzo. Job krijgt nu 2x daags een gestampte pil door zijn eten en hij doet het er super op!

Het is verder een beetje per hond bekijken denk ik....... Niet alle honden reageren er goed op. Volgens mijn dierenarts gaat ongeveer 50-75% van de honden met artrose erop vooruit met het voer/pillen.......

zodiacje

Re: Glucosamine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:13

De mijne krijgt ook glucosamine voor mensen (soms Tuinen, soms Etos), maar bij de Tuinen hebben ze ook speciale glucosamine pillen voor dieren.
Ik geef die echter niet omdat in die voor mensen meer glucosamine zit (ik geef extra sterk). Maar goed, die kan je dus ook geven.