Hoi,
Mijn vriend heeft een koppeltje forpussen.
Hartstikke leuke beestjes om te zien, maar ik vind ze doodeng.
Als eerste kwam het vrouwtje en op advies van de fokker is er later een mannetje bij geplaatst.
Dit ging erg goed.
Het vrouwtje is dominant en als het mannetje aan het eten is word ze (volgens mij) boos.
Ik kan me voorstellen dat het mannetje het een keer zat is, dus ze hebben gevochten met als gevolg dat het mannetje meer mag van het vrouwtje (ze eten zelfs samen uit één bakje), maar ook dat het vrouwtje een enorme wond op haar hoofdje heeft.
Nu heb ik het idee dat het mannetje vaak op haar kop zit te tikken want naar mijn idee word de wond niet minder.
Mijn vriend zegt echter dat het al beter gaat. Ik heb liever dat hij langs de dierenarts gaat met het beestje.
Vandaag met schoonmaken zie ik bloedspetters op het tafeltje en op de grond..en ik ben er 100% zeker van dat die van het vrouwtje afkomen. Ik kon het niet goed zien, maar de wond leek mij nu meer open.
Omdat ik al vaker heb aangegeven dat mijn vriend met dat beestje even naar de dierenarts moet gaan vind ik het toch wel sneu.. het is imo een grote wond.
Nu heb ik er de ballen verstand van hoor! Maar toch vind ik het sneu.
Vogel beweegt, vliegt, eet, wast zich, drinkt.. niets is anders.
Kan een wond zelf genezen of is het aan te raden toch langs de dierenarts te gaan?
Normaal zou ik hier echt geen topic over openen, maar omdat vogel goed functioneerd en ik het toch vreselijke beesten vind.. vraag ik even advies aan (hopelijk ook) vogelkenners.