Waarom trekken boontjes katten aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

neres

Waarom trekken boontjes katten aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 18:20

Ik vraag me af of iemand weet of er iets in boontjes zit wat katten aantrekt? Of dat mijn katten gewoon niet helemaal goed zijn...

Mijn katten worden helemaal gek als je boontjes schoon gaat maken ze kunnen dan niet weg blijven. Ze zitten met hun neus in het zakje alleen maar te ruiken. Ze doen dan ook ruiken en hun mond een beetje open net of de geur dan door de neus naar de mond gaat zodat ze het proeven vreemd gezicht.
We kunnen het ook niet maken om alle boontjes in de pan te gooien. Ze moeten er beide 1 hebben waar ze dagenlang mee rond sjokken tot ie uitdroogt.

Het gaat hier om gewone groene boontjes. Bijvoorbeeld peultjes of de witte versie van de boontjes zijn niet interessant.

Ziet er een speciaal geurtje aan?

Bekend bij iemand?

marsyl

Re: Waarom trekken boontjes katten aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:24

Boontjes? Daar heb ik nog nooit van gehoord..Onze katten -kuch- en honden, lusten echt alles. Van tomaten tot aardappelschillen, serieus..
Maar boontjes, dat lusten ze volgens mij niet.. :P

neres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 18:27

Ze hebben ze ook niet gegeten tenminste ik denk dat ze allemaal onder de kast geeindigd zijn.. Ik vind ze trouwens ook niet altijd terug...

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:29

Hier ook mijn Zazou eet zelfs rauwe spercieboontjes!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:29

Hier ook zo een, maar die eet ze dan ook daadwerkelijk op! Waar je bijzit. Ook als ik aardappels schil moet hij altijd 1 schilletje hebben om op te eten.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:31

Volgens mij is het per kat verschillend.
Ik had er eentje die bij voorkeur in de zuurkool dook, eentje die een moord deed voor bloemkool en Tutje (heette anders maar was van oude dame geweest) liet de rosbief liggen en ging voor de hagelslagjes. Chocola was echt haar voorkeur.

Dus jouw katten hebben het met boontjes. Ook leuk :D :D
Gekke dieren.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:33

Haha, mijn kat heeft dat met koffiepads :) Ruiken en dan uit elkaar rukken en de koffie opsnuiven... Heel raar en ik hou de pads maar ver bij poes vandaan, want lijkt me niet echt gezond. Dan zijn boontjes een gezondere "verslaving" :D

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:33

Caira schreef:
Hier ook zo een, maar die eet ze dan ook daadwerkelijk op! Waar je bijzit. Ook als ik aardappels schil moet hij altijd 1 schilletje hebben om op te eten.

Ook mijn Zazou eet rauwe aardappelschillen :roll:

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:36

Boontjes? Wat grappig. Ik vond vanmorgen een versierd cakeje terug in stukjes door de hele woonkamer. Wij hebben een koekiemonsterkat, roze koeken zijn favoriet, die moeten we echt verstoppen.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:38

Mijn turbo is ook zo maf.
Hij wordt wild van tomatensoep en tomatensaus voor de pasta :+
hij duikt dan regelmatig het blik soep in.... en hij is wit met cyperse vlekken.
dan dus rood met cyperse vlekken :+

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:48

Mijn kat niet echt met boontjes maar wel met postzegels (en dan van zo'n likpostzegels :D)
Nu kun je zoiets (bijna) nergens kopen maar vroeger vonden wij heel vaak afgelikte postzegels door de hele kamer heen :P
Uiteindelijk maar in een bak gestopt wat hij niet open kon krijgen.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 13:24

MoonChloe schreef:
Mijn kat niet echt met boontjes maar wel met postzegels (en dan van zo'n likpostzegels :D)
Nu kun je zoiets (bijna) nergens kopen maar vroeger vonden wij heel vaak afgelikte postzegels door de hele kamer heen :P
Uiteindelijk maar in een bak gestopt wat hij niet open kon krijgen.

mmm ja nu je het hebt over verzamelen van spullen dan kan ik er nog wel een paar opnoemen, waxinelichtjes tampons en kleingeld is bij ons niet veilig :)

Maar van boontjes worden ze net zo gek als van die katnip lijkt wel of ze stoned zijn ofzo :D

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:29

ik heb een oudere kat die echt totaal geen 'menseneten' eet.

1 jongere poes, die héél graag groenten eet (doperwten, worteltjes, sperzieboontjes etc)
en haar broertje probeerd dan ondertussen het stuk vlees te kidnappen :=

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:32

Onze katten zijn er ook gek op :j Normaal als we eten schooien ze niet maar als we boontjes eten zitten ze zenuwachtig te doen naast de tafel :+

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:07

katten en boontjes.... tja vraag het Pluizebolplum die heeft ook zo'n idiote kat met een boontjes tis, ik zal dr even hierbeen sturen :)
ze kan er nl heerlijk smakelijk over vertellen over die boontjes :+

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:13

Haha mijn kat vind boontjes ook leuk :D

Hij eet ze niet maar vind het leuk om er tegen aan te tikken en mee te spelen :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:35

Ja hoor, ik heb ook een kat die bezeten is van boontjes. Sperziebonen, en de andere lust kapucijners :+ De sperziebonen worden trouwens niet opgegeten, er wordt alleen aan gesnuffeld, vervolgens wordt er eentje uit het vergiet gehengeld en daar wordt dan tot vervelens toe mee gespeeld en door de kamer getijgerd.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:19

Ja pluis! Waar zijn je verhalen?? Dump ze hier :D Kan heel bokt meelachen.

Ik weet niet of het ook voor katten geldt, maar rauwe speziebonen zijn giftig voor mensen.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:25

Ik word geroepen, geloof ik... :D
Tja, katten en bonen. Ik weet niet wát het is dat het zo leuk maakt maar het is een beproeft recept voor als er niets op tv is: Men neme één kat, meerdere kan maar is per boon niet aan te bevelen, bovendien is het hier een éénkatshuishouden en vooral kat wenst dat graag zo te houden (op dit moment timmert ze weer één van de buurkatten háár tuin uit :o ), en één, danwel meerdere bonen, een goede plek om te zitten kijken en je hebt een avondvullend komisch programma wat pas afloopt als de boon in kwestie zo vermoord is dat zelfs de meest creatieve kat er niets meer mee kan.
Zoiets dus
Mijn kat is dus duidelijk ook dol op sperziebonen. Om mee te spelen. Doperwtjes eet je, maar bonen zijn speelgoed. Bloemkool niet. Die was niet interessant. Rolde niet, was niet eetbaar en je kon 'm niet zo gezellig onder de bank stouwen.
De katten van mijn moeder hebben intussen ook de Boon als speelgoed ontdekt. Daar liggen nu dus ook regelmatig zwartgroene fliebers onder de bank of tafel na een festijn van (in willekeurige volgorde) vliegende katten en bonen.

Over gekke dingen eten. Een kat van mams at ook aardappelschillen, van bintjes wel te verstaan niet één of ander derderangs soort aardappel, nee Bintjes, een ander was dol op stroopwafels en broccoli, we hebben een patateter gehad, een verliefde buurkater die met frikandellen voor zijn liefje aankwam, een verwend nest dat alleen Franse kaasjes lustte :roll: , Muts dook tot mijn grote verbazing met kop en al in een blik rozijnen, dan hadden we nog de alcoholisten die Bayleys en dessertwijn dronken, de medicijnjunk die aspirientjes at (dit werd trouwens niet écht gewaardeerd, medicijnen en drank en is geprobeerd dat ook maar eenmalig te houden) en theezakjes met valeriaanachtige goedjes erin werden uit het kopje gejat voordat je er water bij kon doen. De restanten daarvan vond ik dan ergens in de kamer naast een naar imaginaire muizen starende totaal stonede kat.

Dus ja, katten zijn idd erg rare wezens...

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:28

Mijn kat wordt wild van chloorlucht......??? Die klimt in je haar als je uit het zwembad komt....

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:50

Sjimmy schreef:
Mijn kat wordt wild van chloorlucht......??? Die klimt in je haar als je uit het zwembad komt....

De meeste katten zijn sowieso wel gek op chloor. (er wordt niet voor niks zo veel geadviseerd om de kattenbak te wassen met chloor.)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:28

Chloor ja. Wanneer ik 's ochtends slaapdronken naar de badkamer stroffel drentelt mijn kater al voor me uit om gezellig de pleeborstel te verkrachten. Ochtendritueel :roll:

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:16

De enige geur waar mijn kat gek van wordt is die van kattenkruid. Junk. :roll:
Ik heb nu een nieuwe dealer die het goedje onversneden aanbiedt. Poeslief graait 't me bij thuiskomst zo uit de handen en dan springt ze rustig een halve meter de lucht in! :=
(die gekke paarden van me zijn dan weer dol op kattebrokjes, als ik daarmee gespeeld heb, die brokjes dan, worden mijn handen kaalgelikt, zouten natuurlijk, maar 't staat zo raar)