Poes wel of niet naar buiten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marcha1987

Poes wel of niet naar buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 12:27

Goed, ik zit nu dus gigantisch te twijfelen of ik mijn poes naar buiten zal doen.

Ze is nu bijna 2 jaar, gesterliseerd, gechipt en er hangt een adres koker om der bandje.
In het vorige huis is ze wel buiten geweest en altijd in de buurt gebleven, alleen, dat was op een boerderij dus amper verkeer rond het huis.

Nu woon ik weer thuis en dat is aan de rand van een woonwijk aan een vrij drukke weg.
Ze is al een paar keer met tuig naar buiten geweest maar dat is natruurlijk ook niet alles.

Met het oog op de zomer en het feit dat mevrouw steeds meer energie krijgt die ze binnen steeds minder kwijt kan zit ik nu te twijfelen.
Ik ben als de dood dat ze plat gereden zal worden of niet meer terug komt en haar dus kwijt ben, ze is het enige wat ik nog overheb zeg maar.

(ze zit nu al een maand of 5/6 hier binnen)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:30

Tja, dat is het risico wat je moet nemen denk ik...Of gewoon in huis en tuin houden, er zijn veel mensen die dat ook doen :j

Het los laten lopen van een kat brengt gewoon risico's met zich mee....

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:30

Ik vind het heel moeilijk en verschrikkelijk hard om te zeggen. Maar dan ook echt heel moeilijk! Dood gaat ze uiteindelijk, maakt niet uit wat er gebeurd. Het lijkt me veel fijner voor haar om lekker naar buiten te kunnen en haar energie kwijtraken.
Je zou iets van acht uur met je kat moeten spelen om de energie kwijt te raken die ie buiten dan niet kwijt kan.. Dat is veel.

marcha1987

Re: Poes wel of niet naar buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 12:35

Dat ze dood gaat weet ik, en zo nuchter ben ik dan ook wel weer.
Maar liever over 10 jaar als 10 min :o

Hoe stom het ook klinkt, ik weet niet of ik dat zal trekken, maar andere kant is het ook wel sneu voor der.
Tuigje is niet de ideale oplossing voor der, loopt zichzelf vaak vast.

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:36

Is een kattenren plaatsen een optie bij jou? Dan kan ze toch even de boel met toestemming afbreken zeg maar...

je kan dat zo groot maken als je zelf wilt, poes kan zich er geweldig in uitleven, je kan (moet) het volledig inrichten voor haar. Klimpalen, touwen, speelgoed, ...
Laatst bijgewerkt door Dorien1 op 24-02-10 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:36

Pas wel op dat ze geen overlast veroorzaakt bij buren e.d., komt vaak niet goed...

Heb je al eens over een kattenren nagedacht?

Edit: Haha, Dorien, tegelijk :D

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:37

Adil: dan is het een goede tip :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:38

Ligt eraan hoe ze binnen is denk ik, zit ze echt voor de deur en wil ze heel graag naar buiten zou ik persoonlijk denk ik mijn tuin zo afzetten dat ze daar niet uit kan. Taalt ze er niet naar om naar buiten te gaan, zou ik het niet doen.
Mijn katten blijven binnen, ze rijden hier behoorlijk hard en ik heb dus geen zin om mijn katten van de weg af te moeten schrapen.
Gelukkig willen er zowiezo 2 niet naar buiten, 1 begint langzaamaan een beetje vaker naar de deur te komen als ik naar buiten ga en hij zit wel eens te kijken, maar als ik de deur open doe en ik blijf in de buurt steekt hij gelukkig alleen zijn kop naar buiten en hij vind het doodeng.
Hopelijk blijft dat zo, anders moet ik wat gaan verzinnen.

@Drrrassic: Ik speel geen 8 uur per dag met mijn katten, zit nu deze week ziek thuis en ze liggen eigenlijk 75% van de tijd te slapen, 20% van de tijd spelen ze samen en de rest zitten ze lekker te eten.
Dus om nou te zeggen goh ze breken het huis af door de overtollige energie. Neuh niet bepaald.
Scheelt misschien dat ik er 3 heb, dus ze kunnen altijd lekker samen spelen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:41

Hoi :)

Ik weet niet in wat voor buurt of stad je woont, maar daar zou ik het vanaf laten hangen.
Onze twee katers kwamen in ons vorige huis niet buiten, want de tuin grensde aan het water en als je de voordeur uit stapte dan stond je meteen in een nauw straatje.

Tegenwoordig wonen we in het buiten gebied (platteland) en daar lopen ze weinig risico om overreden te worden.

Ik ken ook wel mensen die een soort ren hebben gemaakt in hun tuin.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:41

Ik zou er voor kiezen om de tuin proberen te bewerken, je hebt de mogelijkheid om langs schutting/muur randen 2 rollende balken te bevestigen, hierdoor kunnen ze nooit grip krijgen om erop te komen. Prijs was niet goedkoop maar ik viel ook niet stijl achterover van de prijs, hangt er natuurlijk wel weer vanaf hoe groot en diep je tuin is.

Moet nu weg, maar zal kijken of ik straks de link nog terug kan vinden..

En anders, kattenren (aan het raam of los), of binnenhouden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 17:56

Bij twijfel niet naar buiten laten, of inderdaad in een ren. Ik heb ook 4 katten en die mogen niet los naar buiten, ik heb een ren gebouwd van dat groene tuingaas en een metalen hekwerk (laten) maken. Je kunt heel veel manieren verzinnen om je tuin af te schermen, kan ook met schrikdraad bijvoorbeeld.
Is wel beter voor je gemoedsrust en poezel kan lekker veilig naar buiten.
Ik heb ervoor gekozen om een hele grote ren te maken en de visite zit dus ook in de ren als we buiten zitten en voelen zich een soort ´als vogels in een volière´ maar dat is dan erg jammer mn katten gaan voor! ;)

marcha1987

Re: Poes wel of niet naar buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 18:03

Zo'n volledige ren gaat hem niet worden hier. Een kleinere zou wel een optie zijn.
Ze weet in ieder geval de deur te vinden als ze aan het tuigje zit :P

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:04