probleem met slaapplaats kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Appeltje00

probleem met slaapplaats kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 16:31

Hallo,

Ik zit met een probleem waar ik best wel haast mee heb, namelijk:
Mijn kat pedy slaapt s'nachts altijd bij mij, eerder vond ik dat oké hij sliep op mijn voeteneind en had ik dus niet egt last van mijn allergie. Hij doet dit al een paar jaren zo.
Nu wil pedy steeds bij mijn hoofd liggen, zelfs op mijn kussen of naast mijn kussen. Hier heb ik erg last van qua niezen en jeuk enzo.
Nu kan ik zeggen ik wil haar niet op mijn kamer hebben maar dan gaat ze krabben aan de deur, ook gaat de kamerdeur niet goed dicht omdat mijn tv kabel er loopt.. Ze gaat miauwen als ze niet naar binnen kan.. Nu dacht ik dus een mand is de oplossing, een mand desnoods bij de deur van mij. Maar nu ik weet ik nog dat ze nooit in een mand wou liggen. Beneden hadden we eerder een mand maar daar ging ze nooit in. Is er missschien een oplossing om haar toch in die mand te krijgen? Of is er evt. een goede mand waar ze wel in kan.
Ik heb ook gedacht aan z'n radiator hanger maar ik denk niet dat ze daar snel in gaat.
Ik hoop dat jullie mij kunenn helpen
alvast bedankt!

groetjes Fiona

jodi

Re: probleem met slaapplaats kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:52

Streng zijn en terug naar het voeteneinde verbannen.
Als je maar lelijk genoeg doet als zij op je kussen komt dan snapt ze dat snel genoeg!

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:54

je heb van die play spray voor katten die dan op je voeteneinde spuiten. Stinkt aan het begin heel even maar is met nog geen minuut weg. Het heeft bij ons geholpen

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 16:58

Jodi: ik heb al wat geprobeert met streng wesen. haar wegduwen ofzo helpt niet. Kan ze ook best raar op reageren omdat ik haar verleden niet ken ivm asiel.

Daks: Is dat spul duur en hoelang helpt dat?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:59

ik durf niet te zeggen hoe duur het is maar het werkt zeker wel 2 dagen.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 18:59

Oké. Ik zou even informeren bij de dierenspeciaalzaak.
Andere tips zijn nog welkom!

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 19:01

Ik zie net day playspray voor krabplaatsen is.
En ze krabt gelukkig NOG niet op mij :o.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:05

je hebt bij de welkoop/boerenbond een spraytje en dat heet katweg

dat is helemaal niet duur en is vast ook wel te krijgen bij de dierenspeciaalzaak

vraag er anders gewoon eens naar in de winkel

die spray zorgt ervoor dat het niet lekker ruikt voor de kat en waardoor ze dan dus niet naast je hoofd komt liggen (dat zou dan tenminste de bedoeling zijn)

Succes ermee! kan me voorstellen dat het erg vervelend is!!!

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 19:08

Raja schreef:

dat is helemaal niet duur en is vast ook wel te krijgen bij de dierenspeciaalzaak

die spray zorgt ervoor dat het niet lekker ruikt voor de kat en waardoor ze dan dus niet naast je hoofd komt liggen (dat zou dan tenminste de bedoeling zijn)

Ik moet donderdag nog bij de Welkoop wezen dan kijk ik zeker even.

Maar ik heb haar het liefst gewoon in een mand beneden of op mijn kamer.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:09

Citaat:

Dan zit je wel zelf in de stank! :+

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:12

jodi schreef:
Citaat:

Dan zit je wel zelf in de stank! :+

hahaha, ja, daar zat ik ook nog aan te deken idd.. :')

Maar ik weet niet of het voor mensen net zo vies ruikt als voor katten :D

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 19:16

Lijkt me wel zo slim van die makers als ze dat doen dat mensen het niet ruiken.
Anders heb ik nog slapeloze nachten :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:22

Je kan ook een oplossing zoeken voor die kabel beneden zodat je die deur dicht kan doen.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 19:26

Chiqa schreef:
Je kan ook een oplossing zoeken voor die kabel beneden zodat je die deur dicht kan doen.

Zoals ik al zei: dan gaat ze miauwen en krabben aan de deuren.

Ook ben ik bang dat ze zich dan misschien verveelt en zich op me ratjes uit gaat leven. :(

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:29

Inderdaad meteen heel streng zijn, of aan je voeteinde of er af, en als ze steeds bij je hoofd komt haar bij het voeten einde duwen, als ze dan weer komt van 't bed, dan komt ze waarschijnlijk weer op 't bed en doe dit een paar keer en hopelijk gaat dit werken tenzei je een helehele eigenwijze kat hebt. Zo'n mandje aan de radiator werkt echt perfect, in ons vorige huis hadden wij die ook! :) Succes.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 19:30

xmiloux1 schreef:
Inderdaad meteen heel streng zijn, of aan je voeteinde of er af, en als ze steeds bij je hoofd komt haar bij het voeten einde duwen, als ze dan weer komt van 't bed, dan komt ze waarschijnlijk weer op 't bed en doe dit een paar keer en hopelijk gaat dit werken tenzei je een helehele eigenwijze kat hebt. Zo'n mandje aan de radiator werkt echt perfect, in ons vorige huis hadden wij die ook! :) Succes.

Dit ga ik vannacht/vanavond eerst maar proberen. En anders maar zn knalroze radiator hanger voor op mn kamer :o

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:31

Ik weet niet of je ook iets hebt om haar op bed op te laten liggen? Maar katten houden van een afgebakende plaats, zelfs als het zo'n 'weids' gebied is als een dekbed over bed. Misschien wilt ze daarom ook zo graag op het kussen.

Het zou dus zomaar kunnen dat je met een opgevouwen fleecedekentje of handdoek de poes zover krijgt dat ze weer naar je voeteinde verkast.
Je hebt dan ook een duidelijk gebied waar je haar telkens en telkens weer op terug zet. Dan valt het kwartje misschien ook sneller.

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:36

ik heb dat probleem ook gehad. Ze mag overal slapen waar ze wilt. Maar niet op mijn kussen.

heb toen een mandje gehaald, maar dat werkte niet. Nu is ze gek op dozen. heb een dekentje in een doos gedaan. En ze slaapt. Niet meer op mijn bed, maar in haar "bedje" de doos.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 19:38

Abeltje77 schreef:
Ik weet niet of je ook iets hebt om haar op bed op te laten liggen? Maar katten houden van een afgebakende plaats, zelfs als het zo'n 'weids' gebied is als een dekbed over bed. Misschien wilt ze daarom ook zo graag op het kussen.

Het zou dus zomaar kunnen dat je met een opgevouwen fleecedekentje of handdoek de poes zover krijgt dat ze weer naar je voeteinde verkast.
Je hebt dan ook een duidelijk gebied waar je haar telkens en telkens weer op terug zet. Dan valt het kwartje misschien ook sneller.

Dat zou ik inderdaad kunnen proberen. Ik leg vannacht een dekentje op mijn voeteneind. Als ze dan bij me hoofd komt duw ik haar daar heen ( tillen word hem niet, ze heeft daar een trauma aan, ik weet niet waarom, maar vast door haar verleden ) .

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:40

Abeltje77 schreef:

Dat werkt inderdaad wel goed. Maar je moet er wel duidelijk bij vertellen dat ze er NIET op mag liggen... het blijven wel katten natuurlijk :D

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:42

@sweetheart: ik bedoel een dekentje als plekje waar ze dan juist wel op mag liggen.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:36

Abeltje77 schreef:
@sweetheart: ik bedoel een dekentje als plekje waar ze dan juist wel op mag liggen.

Ik ook... maar katten gaan enkel op iets liggen als het niet mag :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:43

En is het opsluiten in een andere kamer een optie?

Ik bedoel, je zegt:
Mijn deur kan niet dicht en dan gaat ze krabben aan mijn deur.
Waarom dan niet zorgen dat ze helemaal niet bij jou deur in de buurt kan komen?

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 20:52

daantjuhhh schreef:
En is het opsluiten in een andere kamer een optie?

Ik bedoel, je zegt:
Mijn deur kan niet dicht en dan gaat ze krabben aan mijn deur.
Waarom dan niet zorgen dat ze helemaal niet bij jou deur in de buurt kan komen?

beneden kan ze niet blijven ivm de ratten, de gang loopt door naar mijn kamer, Mijn broers kamer deur kan niet dicht, mmijn moeder wil der niet op de kamer,, en de bijkeuken word te koud.
het is nooit een probleem geweest op mijn kamer alleen moet ze back naar mijn voeten eind

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:17

fionaf09 schreef:
Ik zie net day playspray voor krabplaatsen is.
En ze krabt gelukkig NOG niet op mij :o.

Raja schreef:

Die spray's hebben beide dezelfde werking alleen de 1 ruikt lekker voor een kat en de ander niet. Dat het alleen voor krabpalen is maakt niet uit. Wij spuiten het 1 keer per week in een mandje en daar gaan ze lekker inliggen en die stinkspray op de stoel want daar mogen ze niet. Beide spray's ruiken ongeveer 30 seconden voor mensen maar voor katten beter