Hond flipt in fietskar.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miepmiept

Hond flipt in fietskar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 03:13

Ik heb een -tweedehandse- Beagle van nu 2 jaar.

Hij heeft wat moeite met alleen thuis blijven, het kan wel maar liever niet te lang. Dus gaat hij altijd mee naar de paarden en hij loopt dan naast de fiets. Hij voelt zich prima thuis bij mijn ouders en de hond bij mijn ouders is écht zijn maatje en zijn voorbeeld.

Nu hebben we natuurlijk het probleem dat als het straks warm weer is hij niet meer naast de fiets kan lopen. Dus hop naar de dierenwinkel en thuisgekomen met een heuse honden fiets kar. Niets vermoedend hond erin en hond sloopt het ding finaal. Er zitten van die dingen in waar je de hand aan kan vastleggen, maar hij raakt dermate in paniek rolde een paar keer over en stikte bijna! Het is gewoon een drama en wat het precies is wat hij niet leuk vindt weet ik niet. De hond van mijn ouders springt er zo in en zit dan als een koning, die hoef je niet eens vast te leggen en kun je de luikjes zelfs open laten.

Wie heeft er tips dat ik deze zomer met mijn hond op stap kan, zonder dat hij finaal flipt.

Terpstra

Re: Hond flipt in fietskar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 04:42

Misschien eerst laten wennen aan het karretje, zonder er meteen mee te gaan fietsen.
Dus dat ding gewoon midden in de woonkamer zetten en zorgen dat hij het normaal en leuk gaat vinden om erin te zitten. Dan buiten oefenen. En dan langzaam aan een keer de hond erin en het ding in beweging brengen door langzaam ermee te gaan lopen.
Vervolgens achter de fiets hangen. Vind hij dit nogsteeds goed kan je het proberen om een klein stukje te fietsen, doet hij braaf goed belonen.

Succes ermee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 08:04

Terpstra schreef:
Misschien eerst laten wennen aan het karretje, zonder er meteen mee te gaan fietsen.
Dus dat ding gewoon midden in de woonkamer zetten en zorgen dat hij het normaal en leuk gaat vinden om erin te zitten. Dan buiten oefenen. En dan langzaam aan een keer de hond erin en het ding in beweging brengen door langzaam ermee te gaan lopen.
Vervolgens achter de fiets hangen. Vind hij dit nogsteeds goed kan je het proberen om een klein stukje te fietsen, doet hij braaf goed belonen.

Succes ermee :)

Zo zou ik het ook aanpakken jammer dat de eerste keer mis is gegaan.
Ik heb een wagen voor achter mijn auto maar daar is de hodn ook niet in ''en keer mee vervoert heb dat rustig opgebouwd met wat enhousiasme (Koekje dr in) spelen en dat het goed is zo.
Ze geeft geen kick

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 09:33

Inderdaad, zulkde dingen kun je altijd het handigst opbouwen :) Mijn Golden werd ook panisch in dat ding, dat wist ik gewoon van tevoren. Dus ik heb eerst alle flappen open gezet, en haond erin laten springen op commando. Hij kon gewoon naar buiten toe, en deed dat dus ook. In en uitje, en dan een brokje als hij het goed gedaan had. Zo heb ik het heel langzaam opgebouwd, en hij kon gewoon in het karretje zitten :)
Nu is het karretje tijdelijk gesloopt door de ratten, en hoeven we de honden eigenlijk niet meer mee te nemen in het karretje, daar niet van :D

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 09:34

Geen halsband maar een tuigje omdoen.

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:53

Ken het probleem die van ons vonden het karretje 3x niets...
Heb het lang geprobeerd maar werd echt geen s6 dus heb het karretje maar verkocht...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:14

Hier nog zo'n stress eend en karretjes, bench, kennel en extreme verlatings angst. Wij hebben het ook langzaam opgebouwd, een open kar geprobeert, alleen naar leuke dingen en dan eerst een heel stuk naast de fiets en dan een klein stukje in de kar. na heel veel trainen waren we zover dat hij wel bleef liggen, maar bibberen, kwijlen onrustig draaien enz. Zelfs als er 2 fietskar liefhebbers bij in liggen. Alleen als we het wandelstuk eraan doen dan is hij wel redelijk rustig omdat hij ons dan kan zien. Hij hem is het echt dat hij je niet ziet en dan in paniek raakt.

Het is voor hem echt een straf om in de fietskar te zitten, hij ondergaat het en je moet er echt achter blijven fietsen om hem te blijven controleren. Niet echt een succes dus. Wat je zou kunnen proberen nog, dat gaan we ook doen is een bakfiets waarij de hond voor je zit dus. Kan best zijn dat dat wel werkt en anders niet meer met hem in de kar fietsen maar ernaast?

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 17:56

Toen we op vakantie waren en we in een tent sliepen (Grote tent) flipte hij ook. De andere twee honden gingen lekker slapen, maar hij wou de hele tent slopen om eruit te kunnen. Gelukkig hadden we toen een bench mee en daar heeft hij heel braaf in geslapen.

Ik heb hem een keer in mijn fietstas gezet en dat ging wel goed. Nouja, ik ga binnenkort nog wel een proberen met jullie tips, maar ik heb er een hard hoofd in.

Enne hij loopt meestal naast de fiets, maar hoogzomer kan dat gewoon niet ivm oververhitting.

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:23

Hmmmm... zou je dan niet eens de bench in de fietskar kunnen proberen? Als dat past natuurlijk dan. Misschien vindt hij het tentdoek wel eng ofzo...
Of inderdaad de kar in de woonkamer zetten en desnoods zijn voerbak in de kar of iets anders wat hij leuk vindt, dan is hij vast zo gewend aan die 'enge' fietskar.
Succes!

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:20

Mijn hond is ook helemaal gek op haar "karretje" en ken het probleem dan ook niet zo goed, dacht dat ze allemaal dat ding wel leuk vonden.

Maar ik gebruik wel altijd een tuigje, zodat ik haar gewoon kan vastmaken zonder dat ze zich ophangt.
Straks met beter fiets weer dan moet de Franse bulldog (nu 12 weken) er ook aan geloven. Gina er naast en Toet erin, ben ook benieuwd hoe dat gaat!

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 00:13

Ja hij had ook een tuigje aan.... drie keer omgooien en je wil niet weten hoe klem hij lag.

Ik wist ook niet beter dan dat honden er niet zon big deal van maken, maar helaas. We gaan binnenkort maar weer oefenen. Een bench weet ik niet of die erin past...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:19

Onze hond flipt alleen als je de de kar dichtmaakt. We hebben het ook rustig aangeleerd maar dicht vind ze op een of andere manier heel eng (terwijl ze ook een reis bench van tent doek heeft en die kan wel gewoon dicht). Wij doen haar gewoon met haar tuigje op zo'n manier vast dat ze niet kan omdraaien of eruit springen maar ze wel net met haar neus naar buiten kan turen en dan vind ze het prima. Zou trouwens ook geen halsband maar een tuigje gebruiken niet alleen zodat die zich niet ophangt maar ook omdat je hem met een tuigje makkelijker aan de zijkant vast kan klikken zodat hij niet teveel door de kar beweegt. (dit is vervelend met fietsen bovendien kan hij eruit proberen te wurmen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:34

Tja, je weet natuurlijk bij een tweedehands hond niet wat hij heeft meegemaakt (ga ik even vanuit, misschien dat zijn verleden wel bekend is). Verder ga ik mee met de rest in het verhaal van opbouwen. Veel geduld is hier op z'n plaats, zeker omdat het nu al een keer is misgegaan.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 01:51

Hier ook zo'n muts, die het doodeng vond. Ik heb de wielen eraf gehaald en dat ding een tijd in de huiskamer laten staan. Eerst helemaal geen aandacht aan besteed, later steeds wat lekkers erin gegeven. Toen ze er zelf los in ging (op commando), heb ik de wielen er weer onder gedaan en ben ik weer van voor af aan begonnen. Toen dit goed ging heb ik getraind achter de fiets, maar nog niet mee gaan fietsen. Dit proces heeft een tijd geduurd, maar ze springt er nu braaf in en zit ontspannen.