Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xXLianneXx schreef:een botje geven?
zo'n bot dat je normaal in de soep gooit. die niet koken maar gewoon rouw geven, vinden ze vaak heerlijk en zijn ze lekker lang zoet mee.
Chiqa schreef:Oakland1990 schreef:@Chiqa: het probleem is dat we hem nooit zien slopen, en achteraf boos worden heeft ook weinig zin? Snapt hij ook geen piep meer van dan.
Maar waarom heb je niet meteen ingegrepen na het eerste kussen wat hij had gesloopt? Nu is het moeilijk af te leren.

Oakland1990 schreef:@Chiqa:
@Winia: ik kan hem toch ook niet op dat ijzeren bakje van de bench laten slapen?
inge1968 schreef:waarom niet? moet hij maar niet zijn kussen slopen.
wij hadden ook dit probleem zijn deken verscheurd, ja dan heb je maar even pech dan lig ja maar niet zacht.
over een paar weken met toezicht weer proberen met een deken.
Oakland1990 schreef:Stuk tapijt is wel een idee,
Oakland1990 schreef:Ik heb een labrador pup van 8mnd, die 's nachts in een bench slaapt. Probleem is dat hij werkelijk elke vorm van bodembedekking aan flarden scheurt/krabt/bijt. We zitten al aan het vierde kussen, hij heeft ook al twee badhanddoeken aan stukken gevreten, en eet daarbij ook echt van de handdoeken, wat uitdraait op braken.
Twee dagen geleden dachten we een oplossing te hebben gevonden door een kussen te kopen dat volgens de fabriek bijt- en scheurvast was, deze is nu echter ook al vernield...
Heeft iemand tips om dit bijtgrage monstertje te stoppen?
Hij ligt als ik weg ben (naar stal bijv) in de voorhal en daar heeft ie een deurmat. Van dat lekkere grove voetenveegspul. Helemaal te gek. Hij rolt erop, schuurt erop en maakt er dan een deuk in waar hij lekker tegenaan kan liggen (met als gevolg dat ej de deur niet meer open kan doen vanaf buiten...
Dus hadden wij van dat spul een mat in zijn bench gelijmd... Dat heeft er 10 minuten in gezeten die nacht en we hoorden toch van alles. Was hij het dus los aan het peuteren. Nou dat was dus echt einde van alle pogingen. Kale bench dus en overdag lekker in de hal met zijn mat. Hij heeft wel een zachte mand inmiddels. Daar blijft ie vanaf. Maar daar ligt ie verder weinig in. (en ik ben er altijd bij)
En onze hond doet het heel zachtjes, hij heeft een LSM: ingebouwde Lab-Stealth-Modus. Kan bijv ook geruisloos achter je gaan liggen zodat je bijna je poten breekt als je een stap achteruit doet.