Als eerste wil ik jullie er op wijzen dat ik in dit topic alleen tips zoek. Ik vraag er niet om of volop afgekraakt te worden en negetive dingen te horen. Ik heb mijn keuze al gemaakt nu heb ik alleen nog tips nodig.
In Juli 2010 gaan mijn vriend en ik trouwen en komt eindelijk de tijd dat wij ook een hond in huis gaan nemen. Nu waren wij wat rond aan het speuren naar Cane Corso's. We zochten wat informatie en spraken met fokker. Dit hebben we nu zo'n half jaar gedaan. Maar plots kwam er een hele andere hond op ons pad. Het is een doggo canario teefje van bijna 2 jaar oud. Ze woond op een paardenfokkerij en is daar opgegroeit met 4 andere honden. Ze diend daar als waakhond en is op deze boerderij gefokt. Dus haar mams loopt er ook rond. Ik ken deze hond al zolang ze leefd. En heb haar meerdere malen aangeboden gekregen. Maar ik had toen nog mijn andere hond die totaal niet met andere honden kon en mijn moeder wou niet zo'n bakbeest in huis.
Maar mijn vriend en ik zijn dol op haar. Ze heeft echt een plaats in ons hart veroverd. En we hebben er voor gekozen om de Cane Corso pup te laten vervallen en deze dame mee naar ons nieuwe huis te nemen. Omdat dat pas in Juli is willen wij nu al volop met haar aan de gang want ze kent nog geen riem en is nog nooit van het terein geweest. Ze heeft wel een hele goede bloedlijn maar geen stamboom (dit door omstandig heden van de eigenaar van de reu). Het is de bedoeling dat ze straks in ons nieuwe huis een waakhond is maar ook een hond waar gewerkt mee gaat worden. Me vriend wil dolgraag met der op honden cursus en elke week met der gaan trainen. Verder heb ik ook mijn diploma's voor trainen (lees in klicker training etc). Maar het kan nu zijn dat wij door de roze wolk mega veel vergeten.
Ik wil het volgende al gaan doen binnenkort:
- Een bensh kopen die ik op de boerderij zet zodat ze alvast er aan kan wennen daarin komt een heerlijk kussen. En die bensh verhuis straks mee naar ons nieuwe huis.
- Der laten wennen aan een halsband en aan de riem lopen. Dit wil ik door middel van klickertraining aan leren.
Dus de klicker wordt ook aangeleerd.
- Dan willen we haar af en toe mee nemen voor een lekkere wandeling in het bos zodat ze aan ons went.
- En ik ga zorgen dat het papier werk in orde gaat komen, dus overschrijven naar ons huis. En hondenbelasting etc doorgeven.
- Ook gaan we onze tuin in het nieuwe huis hond vriendelijk maken.
Misschien nog handig voor jullie om te weten voor je tips gaat geven:
- Teefje
- mei 2008 geboren
- Opgegroeit met 3 honden later zijn er daar 2 bij gekomen.
- Nog nooit aan een lijn gelopen
- Nog nooit van het erf geweest
- Waakhond dus eerste keer als ze nieuwe mensen ziet erg terughoudend. (Vrijnormaal voor het ras)
- Niet agressief!
Nou dat was het zoal.
Jullie willen vast wel even een foto van onze meid zien:
Pup van 8 dagen oud, vraag me zo niet welke van de zoveel het is

Als drie maand oude pup met haar zusje.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-L8SQGA3L.jpg
Mama Hond:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-M86ETTSB.jpg

Ik weet ook der naam.