(ex) kater sproeit naar me!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

corinep

(ex) kater sproeit naar me!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 01:20

Ok ik wordt er helemaal gek van. Ik heb 2 katten hier rondlopen, beiden vanaf 6 weken oud hier in huis, nu inmiddels bijna 2 jaar oud. Normaal gesproken zat ik altijd te computeren bij mijn desktop pc. Katjes zijn super aanhankelijk en kwamen dus ook vaak kijken maar beiden(ook gesteriliseerd vrouwtje) begonnen op een gegeven moment regelmatig te sproeien op die plek en alleen als ik erbij was. Het spul wat eruit komt stinkt verschrikkelijk. Heb het opgelost door ze niet meer toe te laten op het bureau waar de desktop pc staat.

Nou heb ik sinds een tijdje een laptop en zit dus wat vaker op de bank. Hier komen ze altijd op je schoot liggen en lekker met je knuffelen, heerlijk is het. Maar nu heeft die (ex) kater dus al een paar keer naar me gesproeid! Net zat me hele laptop en de bank onder. Echt goor en wordt dr echt gestoord van. Toevallig had ik de laatste 2 keren mijn paardrijkleren aan, maar met dit weer met een jas erover aan kan ik me niet voorstellen dat mijn trui echt naar paard ruikt... Hij doet het ook als ik mijn normale kleren aan heb. Heb het ze nog nooit zien doen en mijn vriend heeft er ook geen last van. Hij doet het alleen bij mij. Jaag m al iedere keer weg als ik zie dat ie niet gelijk op me schoot gaat liggen maar soms is hij dus toch te snel...

Weet iemand een reden waarom hij dit doet, en liever nog, wie heeft hier een oplossing voor?!?!?!

NessaX

Re: (ex) kater sproeit naar me!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 01:34

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 01:35

Nou heb mijn laptop toch al een paar maanden, normaal zat ik ook wel vaak op de bank, tv kijken enzo, maar nu ook dus laptop erbij.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:49

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 21:43

cissy schreef:
om de urinelucht weg te halen kun je je kleding weken met biotex groen, dat lost de enzymen van de urine op, en dan gewoon wassen. Ook http://www.ecodor-geurbestrijding.nl/in ... 6c5e41a243 is een goed middel voor je meubels etc wat niet te wassen is.
Verder raad ik je aan om http://www.kattengedragstherapie.nl eens een mailtje te sturen, want dit is geen normaal sproeigedrag.

Tnx voor je tips, ik zal er eens naar kijken.

Hij doet het echt maar een enkele keer. Zijn zusje deed het eerst ook maar die heb ik er niet meer op betrapt.

Als hij sproeit zijn het echt maar kleine druppeltjes, ik vind het ook iets anders ruiken en een beetje bruiner/troebeler dan normale katten urine.

Zal het misschien ook met het voer te maken kunnen hebben? Heb nu goedkoop voer van de lidl, ze vinden het lekker en uitwerpselen zien er normaal uit. Bak stinkt wel vrij snel... Heb duurder en beter voer geprobeerd maar hier gingen ze gelijk van aan de dunne, heb het een maand geprobeerd en zag geen verbetering dus ben weer teruggestapt op het goedkope voer.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:11

kan ook vanuit zn anaalklieren komen, dat wil je echt niet ruiken %) :r , maar ik geloof niet dat ze daarmee kunnen sproeien?

voer kan heel goed uitmaken hoe de inhoud vd kattenbak eruit ziet, van de goedekopere supermarktvoeders kunnen ze vreselijk stinken en ook voor hun vacht is het niet altijd even goed.
Als je ineens over gaat op ander voer is het vrij logisch dat ze aan de dunne gaan, je moet het langzaam introduceren, eerst mengen met je oude voer en dan de verhouding steeds verder opvoeren tot je alleen het nieuwe voer geeft.
Kijk maar naar jezelf als je ineens anders gaat eten op vakantie bijvoorbeeld, olijfolie is hier een goed voorbeeld van, in de zuidelijkere gebieden heeft dat ook invloed op jouw darmen :)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 00:12

Moet zeggen dat het idd meer lijkt alsof het uit ze anaalklieren komt.. Want het stinkt echt nog erger dan kattenzeik...

Vacht is wel erg mooi van beiden katten.

Was niet opeens overgegaan op het andere voer, heb het gemengd en toen zijn ze aan de dunne gegaan, vervolgens nog een maand aangehouden om te kijken of het minder zou worden maar dat werd het niet. Weer terug op supermarktvoer(in 1 keer) en het was gelijk beter.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:07

welk ander voer heb je dan geprobeerd? er zijn zoveel soorten....

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 13:20

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet meer weet hoe het heette. Het was in ieder geval volgens de verkoper kwalitatief erg goed voer en hij had er alleen maar positieve verhalen op gehoord(nou is iedere kat natuurlijk anders). Niet zo goed als de hele dure kattenvoeders maar wel veel beter dan whiskas enzo.

Denk toch dat het niet echt met het voer te maken heeft, heb eens opgelet en ze hebben alleen maar 's avonds "honger"(dat ze aan het zeuren zijn), maar dat is denk ik omdat ze heel af en toe natvoer krijgen, en als ze het krijgen krijgen ze het 's avonds.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:24

Dan heb je geen kwaliteitsvoer gehad zo te horen.

Hills of Royal canin zou ik eens proberen.

Verder klinkt het alsof ie aandacht te kort komt , en zo wellicht aandacht op eist?
Ik zou die gedragstherapeut eens raadplegen.
Want voor een castraat is dit geen normaal gedrag.
Wanneer is ie gecastreerd?

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 13:37

Nee niet zulke kwaliteit als Hills of Royal Canin ofzo inderdaad, maar ik heb niet het idee dat het aan het voer ligt, dus ga ik hier dus ook niet super veel geld aan uit geven. Toen zijn zusje blaasontsteking had heb ik haar wel op Royal Canin speciaal voor blaasproblemen gezet maar daarna weer op normaal voer. Zolang ik het gevoel heb dat ze het er goed op doen krijgen ze gewoon voer van de Lidl.

Aandacht tekort... Mijn vriend en ik werken allebei, mijn vriend full time, ik part time maar de tijd die ik dan over heb besteed ik aan mijn paarden. We zijn zowat iedere avond wel thuis en in het weekend ook gewoon. Ze krijgen dan alle aandacht die ze willen, komen altijd lekker op schoot liggen enzo, heb expres 2 katten genomen omdat we dus overdag niet thuis zijn, en ze hebben het heerlijk samen, spelen, slapen in 1 veel te klein mandje...

Volgens mij was hij een half jaartje oud toen hij geholpen werd, zijn zusje was een maandje eerder geloof ik. Wilde absoluut geen risico op jonkies en hij werd al een echt ventje en begon op zijn zusje te zitten. Hij heeft echter nooit gesproeid voor de castratie.

Let er nu wel extra goed op, als hij op schoot komt liggen word ie lekker geaaid enzo, maar als hij niet gelijk gaat liggen en die staart blijft overeind gooi ik m van de bank af.