Motmugjes, hoe krijg ik ze weg?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Faelivrin

Motmugjes, hoe krijg ik ze weg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 22:17

Ik word er helemaal panisch van die diertjes, en mijn vriend ook. Zo ineens waren ze er. We zijn opzich heel erg schoon dus daar kan het niet door komen, feit is dat die diertjes ook niet op vuil af komen maar op vocht en organisch materiaal. Maaaaaar. HOE KOM IK ER VAN AF. :') Die dingen vliegen je overal in je gezicht zitten op de muren en overal zijn ze te vinden, overal zwarte stipjes.

Heb alle potten en planten al nagekeken, nergens staat water in of liggen eitjes. Afvoerpijp ben ik nu aan het doorspoelen met gloeiend heet water en soda. Verder ben ik ten einde raad. Overal staat dat ik de bron moet zoeken van waar ze komen, de eitjes. Maar die kan ik ècht NERGENS vinden.

Iemand die dit al eerder heeft meegemaakt? En hoe heb je dit opgelost?

Zo zien ze er trouwens uit;
Afbeelding

Alsjeblieft. Word echt helemaal gestoord van ze. :=

Heb trouwens al met zoekfunctie naar een topic gezocht maar kon er, helaas, geen 1 vinden.

fjordjes

Re: Motmugjes, hoe krijg ik ze weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:19

Ik weet niet of ze hetzelfde zijn maar bij mij kwamen dat soort motjes uit mijn knaagdierenvoer.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 22:46

Hebben we niet, wel hondenvoer maar daar komen ze niet vandaan, is afgesloten. Bovendien komen ze echt uit de keuken en gaan vanuit daar het hele huis door. :')

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:56

Ze komen ook op bier en wijn af. Wij hebben het ook gehad, maar zijn daarna alle lege bierflesjes heel grondig gaan uitspoelen en toen gingen ze weg :)

Succes ermee!

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:01

Laatst een plaag op mijn werk gehad, bleek uit een afgesloten toiletruimte te komen. Laagje olie in de afvoeren deed wonderen. Als je de bron hebt zijn ze zo weg (dood) Succes ermee.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:18

Oh, dit komt me bekend voor!
Ik heb in de lente en zomer namelijk altijd last van kleermotjes!
Vreselijk! Gelukkig wordt het wel ieder jaar minder maar pfff, ik word altijd paranoide zodra ik iets zie vliegen!
Eitjes kom ik ook niet tegen, wel heeeel soms een larve, maar waar ze vandaan komen, geen idee!!

Ik spuit er nu een chemisch goedje tegenaan. Niet goed voor het milieu nee, maar nood breekt in dit geval wet. Volgende week ga ik alvast weer preventief spuiten omdat het dan weer warmer gaat worden.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 08:09

Wij hebben er een half jaar geleden heel veel last van gehad. Toen bleek er water onder het huis te staan, in de kruipruimte. Water weg laten pompen, nog een paar dagen vliegjes vangen en sindsdien geen last van gehad. Deze beestjes zijn daar waar het vochtig is, misschien daar het probleem eens zoeken? :)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:19

LZP -> BB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:23

Mocca schreef:
Wij hebben er een half jaar geleden heel veel last van gehad. Toen bleek er water onder het huis te staan, in de kruipruimte. Water weg laten pompen, nog een paar dagen vliegjes vangen en sindsdien geen last van gehad. Deze beestjes zijn daar waar het vochtig is, misschien daar het probleem eens zoeken? :)

Wanneer het verder in de keuken helemaal school is zou dat het probleem heel goed kunnen zijn. Vooral in de keuken is er voldoende toegang tot de kruipruimte onder je huis. Bij mij op het werk was dit een poos geleden ook het geval.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 10:25

BB? := Nouja zal wel goed zijn.

Ja, ik heb eigenlijk alles al gehad, kruipruimte is hier nooit vochtig (wonen boven winkels)maar die ga ik dan nog wel even grondig controleren. Verder hebben we geen problemen met wc of leidingen en de gootsteen hebben we al een paar keer doorgespoeld met soda en heet water. Planten verwijderd die ook maar enigsinds vochtig waren.

Ik ben echt ten einde raad. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:08

Een heel klein beetje vocht en viezigheid is al genoeg, dus kan best zijn dat er toch iets onder de vloer zit. Vooral omdat je zegt dat het uit de keuken komt.
Heel erg vreemd die verplaatsing naar BB (maar ja...motmugjes zijn natuurlijk ook een klein beetje huisdieren _O- )

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:45

Wij hebben afgelopen zomer ook één of andere plaag gehad, niet van deze vliegjes, maar meer hele kleine tor-achtige-smerige-vliegjes. :+ Wij hebben toen de hele voorrraadkast over de kop gehad en toen waren ze snel 'gevlogen'. Ze zaten wij ons ook alleen in de keuken.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:52

In de zomer heb ik ze ook wel eens ik zet meestal een glas wijn neer daar verzuipen ze dan in.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:17

Wij hadden het ook! erg vervelend. Was iets wat aan het lekken was onder de kraan ofzo, dat hebben we laten drogen en nu zijn ze gelukkig weg!