welk konijnenhok

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

welk konijnenhok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 20:45

Helaas is mijn konijnenhok nu toch echt aan vervanging toe. Op dit moment heeft mijn konijn een normaal hok in een ren staan van 1 bij 2 ongeveer. Hok zelf is nog goed maar de ren heeft zijn beste tijd gehad.

Tja nu kun je natuurlijk zeggen dan knap die ren op. Maar wat me daar tegenvalt is het poortje wat erin staat. Het fijnste zou zijn een hok waar je niet in hoeft te komen. Hok wat ze nu erin heeft staan gaat te zijner tijd de verkoop in.

Hebben jullie een idee waar een goed hok met ren vanaf te halen? Graag ook ervaringen van andere hokken die niet bevallen en waarom niet zodat ik misschien wat selectiever kan zoeken.

Air

Re: welk konijnenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:48

Snap niet helemaal hoe ik je ren voor me moet zien maar hier staan mooie (goede) hokken: http://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/
En als je dan een nieuw hok neemt zou ik er ook direct een maatje bij nemen ;)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:49

Kijk eens op MP en dan bij kippenhokken :)
Staan mooie nieuwe hokken tussen en ze zijn groter dan de "normale" konijnenhokken.

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:50

Mijn mening over een hok...
Groter dan groot is nog niet groot genoeg!
Dus een groot hok doen! :D

Mijn konijnen hebben mazzel dat er de ruimte is hier, die lopen in een weilandje van 12 bij 15 meter, heerlijk vinden ze het :j

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 20:51

Nou ik heb er twee, helaas twee dames die elkaar gelijk de haren invliegen. Ik wil wel proberen om de rennen tegen elkaar aan te krijgen zodat ze door het tralies wel contact kunnen leggen. Vier konijnen is me teveel en ik durf het niet aan om 1 rammetje ertussen te zetten.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:59

Je kunt ook bij een konijnenopvang gaan kijken voor een gecastreerde man, dan kunnen hun de konijnen aan elkaar koppelen. Over het algemeen gaat het heel goed, 2 dames en 1 heer. De karakters moeten alleen wel bij elkaar passen, maar het zou leuker voor jou en de konijnen zijn, lekker bij elkaar. Dus ik zeg vooral doen want de kans van slagen is erg groot.
Qua ren vind ik er eigenlijk nooit echt een goede bij zitten, maar je zou kunnen kijken op die site die al genoemd is, en anders zelf een ren maken van hout of van ijzeren panelen.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 21:00

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:06

De diepte daarvan valt tegen ;) 53cm. is waarschijnlijk ook nog inclusief de wanden.. dna hou je kwa diepte niet veel over.

Als je 2 voedsters hebt zou ik bij een opvang gaan kijken voor een gecastreerde ram, het kan dan namelijk dat ze het met hun 3en wel leuk hebben. Dit hoeft niet zo te zijn, mijn eerste heb ik ook bij iemand weggehaald waarbij het helaas niet hielp.

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:41

Als je zo'n soort hok wilt kun je beter naar een kippenhok kijken, zijn ook prima konijnenhokken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:44

HubbaBubba schreef:
Mijn mening over een hok...
Groter dan groot is nog niet groot genoeg!
Dus een groot hok doen! :D

Hier ben ik het volkomen mee eens, een konijn zal veel meer plezier hebben en gezonder en langer leven in een mooi groot buitenhok dan een stalen bakje tgv een klein boodschappenkistje weggestopt in huis.
Ben benieuwd welk hok het wordt.

Hier staan ook mooie hokken;
klik
klikklik

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:06

Inderdaad, die laatste die Chiqa laat zien. Daar staan echt mooie tussen en nog redelijk betaalbaar. Het is dat de hokken die van formaat zijn ook meteen vrij diep zijn, anders had ik er eentje gekocht voor hier in huis. Nu ga ik er zelf 1 maken van 2 verdiepingen van 240 cm bij 60 cm en 60 cm hoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:11

Wij hebben zelf een ren gecreeerd. Palen in de grond en gaas er tegen. Maar goed, dan moet je wel wat ruimte hebben. Verder hebben we een houten kinderhuis als 'hok', ze maken er weinig gebruik van echter, behalve bij erg bar weer.