Engelse bulldog in groot gezin?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DinoBanani

Engelse bulldog in groot gezin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 11:49

Hoi,

ik wil graag een hondje. Vorig jaar hebben wij een dwergpincher gehad maar dit is helemaal misgelopen. Wij hebben een groot gezin van 7 kinderen in de leeftijd van 16 tm 5 jaar. Helaas werd het hondje heel erg vals tegenover de kleintjes en hebben we hem direct weggedaan.

Inmiddels wil ik graag voor mezelf een leuk hondje wat lief en sociaal is en ook eventueel mee kan naar de manege om met andere hondjes te spelen.

Nou zag ik op internet een advertentie staan met Engelse bulldogpuppy's en ik vond ze echt zo stoer. Ik heb er alleen wat vragen over, wie zou ze kunnen beantwoorden?

- Hoe groot worden ze ongeveer?
- Zijn ze over het algemeen sociaal en kindvriendelijk?
- wat kosten ze over het algemeen?

sillysoul

Re: Engelse bulldog in groot gezin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 11:56

Engelse Bulldoggen worden niet heel groot qua hoogte, maar zijn vooral breed en wegen gemiddeld 30kg.
Dit ras heeft een korte snuit wat levenslang ademnood betekent, dit houdt dus ook in dat het uithoudingsvermogen beduidend minder zal zijn dan van een gemiddelde hond.
Verder hebben ze snel huidproblemen, gewrichtsproblemen, en zijn voor een eventuele narcose een risico. Aan medische kosten kun je voor zo'n ras veel geld kwijt zijn.
Dit zijn geen honden om de hele dag op een erf met andere honden te spelen!

Zicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:01

Kijk uit met advertenties van Engelse Bullen op internet, het gros is broodfokker!

Engelse bullen hebben een heerlijk karakter maar ze moeten wel weten wie de baas is, anders kunnen ze behoorlijk vals worden.

En idd, het is een ongezond, veel te ver doorgefokt ras.

Als ik jou was zou ik voor een ander ras gaan. Misschien zit er in het asiel nog een leuk hondje dat niet neurotisch is en goed met kinderen kan? Ze zijn er echt wel!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:04

Denk niet echt een geschikt ras voor bij zoveel kinderen.

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:10

Als je graag een bulldog wilt, zou ik gaan voor de old englische bulldog. Mijn vriend had twee engeles bulldoggen en alle twee zijn ze niet ouder geworden dan drie jaar, en hij was veel geld kwijt voor de da. Nu hebben we een oeb (old englische bulldog) lang niet zoveel problemen met de luchtwegen. Geen last van de warmte enz. DIe is gelukkig de drie al gepasseerd en kerngezond tot nu toe. Verwacht verder dan ook geen grote problemen met zijn gezondheid verder. Het kan natuurlijk altijd anders gaan.

Maar moet er wel bij vertellen dat als je een bulldog koopt je een hond koopt met een apart karakter. Ik ben opgegroeid met verschillende rassen, maar de bulldog slaat gewoon alles. Je moet er echt mee om kunnen gaan vindt ik.

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:11

Ik vind dat sommige mensen hier wel heel kort door de bocht reageren.
Wij hebben ons hele leven al Engelse Bulldoggen en ze zijn 100% kindvriendelijk. Onze honden komen wel bij de erkende fokkers vandaan en daar betaal je ook voor (gemiddeld 2000 euro voor een teefje)
Nog nooit 1 gehad met ademhalings of gewrichtsproblemen, konden gerust een stuk mee gaan wandelen (niet heel ver uiteraard, daar zijn ze niet voor gemaakt)
Met kinderen zijn ze zo lief, het maakt ze ook echt gelukkig.
Ze worden over het algemeen niet erg oud (onze oudste was 9 en is gewoon aan ouderdom overleden).
Ze worden gemiddeld rond de 50 cm.

Als je je hond bij een broodfokker haalt, kan je rekenen dat je problemen krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:15

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:17

Zelf zou ik gaan voor een old enlish bulldog. Geen korte snuit, maar een fatsoelijke kop. Bijna geen last van ademnood. Kunnen goed tegen de warmte.
Je heb verschillende types old english bulldog's. Ook wat meer "atletische" type's. Die veel energie hebben, en waar je gerust een lang stuk mee kan wandelen.

sberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:18

Ik vind dat de engelse bulldog op een wel erg negatieve manier beschreven word. Broodfokkers, tuurlijk bestaan ze. Net zoals bij alle rassen. Op dit moment hebben wij ook een nestje engelse bulldogs en wij zijn zeker geen broodfokkers. We hebben een lief teefje en we vonden het gewoon leuk om een nestje te fokken.
Verder zijn het lieve honden en kunnen ze goed met kinderen. Ze maken zich niet zo snel druk.
Ademhalingsproblemen kunnen voorkomen. ze hebben natuurlijk een korte neus maar ook niet elke engelse bull heeft dat.
Ik vind het echt de ideale huishond. Rustig in huis, je hoeft geen uren te wandelen en die van mij is een echte knuffelkont.

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:12

Charr_x schreef:
Ik vind dat sommige mensen hier wel heel kort door de bocht reageren.
Wij hebben ons hele leven al Engelse Bulldoggen en ze zijn 100% kindvriendelijk. Onze honden komen wel bij de erkende fokkers vandaan en daar betaal je ook voor (gemiddeld 2000 euro voor een teefje)
Nog nooit 1 gehad met ademhalings of gewrichtsproblemen, konden gerust een stuk mee gaan wandelen (niet heel ver uiteraard, daar zijn ze niet voor gemaakt)
Ze worden over het algemeen niet erg oud (onze oudste was 9 en is gewoon aan ouderdom overleden)

Jouw hond had geen ademhalingsproblemen? Dus die snurkte niet? Hmm dan had je vast geen echte Engelse Bulldog. Het is namelijk een raskenmerk....En niet ver kunnen lopen vind je normaal? En 9 is oud voor honden die snel slijten, er zijn zat hondenrassen die met gemak de 12 halen.
Dus ik vind dat jij zelf erg kort door de bocht gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:21

Zicky schreef:
Kijk uit met advertenties van Engelse Bullen op internet, het gros is broodfokker!

Was ook het eerste wat er in mij opkomt toen ik dit topic las. Kijk eens om je heen naar foto's van volwassen EB, vrijwel allemaal hebben ze een wryjaw een levensgrote fokfout.
Zou dus naar een erkende fokker gaan je zult er veel meer plezier van hebben net als de hond zelf!
Ik weet niet of ze geschikt zijn voor een gezin geen ervaring mee, ik heb zelf een amerikaanse bulldog een heel ander slag bull.

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:42

Trouwens TS, het is veel belangrijker om naar het karakter van een bepaald ras te kijken dan naar het 'jasje'. En wat betreft bijten naar kinderen, geen enkele hond mag alleen gelaten worden met kinderen. Kinderen kunnen onbedoeld een hond pijn doen of vervelen, waardoor bijtincidenten optreden. En ja, het ene ras bijt sneller van zich af dan het andere.
Maar probeer je eerst goed te verdiepen in wat je zoekt, zodat de volgende hond niet ook weg gedaan moet worden.

inge1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:54

DinoBanani schreef:
Hoi,

ik wil graag een hondje. Vorig jaar hebben wij een dwergpincher gehad maar dit is helemaal misgelopen. Wij hebben een groot gezin van 7 kinderen in de leeftijd van 16 tm 5 jaar. Helaas werd het hondje heel erg vals tegenover de kleintjes en hebben we hem direct weggedaan.

wat is er dan gebeurt met dit hondje dat hij vals werd?
een hond word namelijk niet zo maar vals.
hoe oud was dit hondje en in welke situaties is het dan gebeurd, waren de kindeen te druk hebben ze het pijn gedaan?
mijn mening is dat elke soort hond in een gezin past als hij maar goed word opgevoed, maar ook de kinderen moeten opgevoed worden.
de hond moet ook met rust gelaten worden als hij bijvoorbeeld op zijn eigen plek is.
ga in iedergeval met de hond op cursus en maak in je gezin goede afspraken het moet namelijk toch niet zo zijn dat de volgende hond weer word afgedankt

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:11