mijn poes moet binnen 1 week bevallen nu hoorde ik dat als ze niet in een kast mag.... dat ze der bevalling ophoud en de kittens stikken in der buik ik heb 3 grote dozen neer gezet in elke kamer 1 is dat goed .... of moet ik haar in mijn kledingkast laten bevallen ? wie kan me verder helpen ik heb boeken gehuurd over katten maar kan hier dus niks over terug vinden......
Als zij in een kledingkast wil bevallen zou ik dat persoonlijk lekker toestaan en na een week of 2 kijken of ze naar een iets handiger plekje zou willen verhuizen.
De bevalling ophouden en de kittens laten stikken lijkt me niet waar, als ze echt moet bevallen zal ze waarschijnlijk wel een ander plekje kunnen vinden.
Als poes graag in de kledingkast wil bevallen, en jij hebt daar geen bezwaar tegen, zou ik lekker een plankje voor haar inrichten. Als de kittens te groot worden voor de kast kun je ze altijd nog verhuizen. En nee, ophouden van een bevalling gaat echt niet. De kittens komen hoe dan ook!
nicoleboogie
Geplaatst: 19-02-10 15:36
mijn kat heeft drie nestjes gehad 1 x in een doos 1 x in een kast met dekens en 1 x in de stal ook gewoon waar de andere katten liepen en was geen probleem
vond het ook een raar verhaal maar ik begon te denken als ze nou zoveel stres ondervind dat ze niet in de kledingkast mag en dat ze daardoor der bevalling zou tegen houden dan laat ik haar haar gang wel gaan
mijn kat wilde eigenlijk in mn bed onder de dekens bevallen, als ze maar bij mij in de buurt was.... Uiteindelijk is ze beneden midden in de woonkamer op een oud matras bevallen. Die had ik al klaar gelegd en ik ging naar beneden dus zij hobbelde achter me aan
Ik heb een keer een kat gehad die op schoot beviel. Was wel fantastisch om mee te maken hoor.
Gewoon een aantal oude dekens en handoeken op schoot, en poes heeft alle kittens op schoot geworpen. In mijn bed
Heb die nacht ook de hele nacht alleen maar naar mams en kittens liggen kijken. Helaas heb ik ook andere bevallingen meegemaakt, waarvan 2 keer een keizersnede(bij verschillende katten) en 2 keer een voldragen doodgeboren worp. Heb daar veel verdriet van gehad.
Vandaar dat ik ook gestopt ben met fokken.
Maar goed, ontopic, het boek kattenfokken van Esther verhoef is een aanrader voor mensen die nooit gefokt hebben. Hoewel je wel ietwat te laat bent , een week voor de bevalling.
Een kat kiest doorgaans haar eigen plek. Maar zorg voor in elk geval meerdere goede werpplekken, geen bananendozen! tzt zie je vanzelf wel waar ze naartoe neigt. Poes ook niet meer vrij buiten laten nu !!! Anders werpt ze ze ergens buiten en vind je wellicht de kittens niet.
Onze poes bevalt gewoon in een doos beneden. Meestal hebben we er twee staan. Ze zoekt ook in de kasten maar wij willen dat niet. 's Nachts gaat ze de kittenbench in met de deuren dicht. En ze heeft de bevalling nog nooit tegen gehouden omdat ze niet mocht bevallen op haar uitgekozen plek.
Ze moet over een dag of 5 weer bevallen.
Poosje81
Geplaatst: 20-02-10 12:17
Bij mij mogen ze bevallen waar ze willen, mits ik er enigzins fatsoenlijk bij kan, dat is wel handig namelijk. Als er 1 in de kast wenst te bevallen, prima hoor. Ze vinden het lekker beschut en donker, dus geef ze nog gelijk ook.
Maar we hebben het bed, de bank, schoot, bench, in een kast, in een doos, alles al wel gehad
inderdaad geen bananendoos of andere grote fruitdoos gebruiken, dit is omdat die dozen vaak ingespoten zijn met insectenwerende middelen of andere troep en dat wil je niet voor je poes of kittens...
laddie
Geplaatst: 21-02-10 16:39
poes zoekt een plekje waar zij het veilig vindt,onze poes is bevallen in de houtwal en onze kippen waren pleegmoeder,ik zou moeders ook zo min mogelijk storen als de kleintjes geboren zijn,laat haar maar lekker haar gang gaan,wij mensenwezens willen ons er vaak te graag mee bemoeien