Hond krijgt aanvallen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

2misty2

Hond krijgt aanvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 15:50

Hoi,

Ik heb een labrador kruizing frieze stabij die dit jaar 7 jaar wordt,
Sinds vorig jaar krijgt ze aanvallen, dit lijkt op epelepsie.
Vandaag heb ik het voor het eerst gezien ( de rest was mijn vader bij ) ik vond het echt eng!
Kaken stonden wijd van mekaar net als een krokodil. Haal hele lijf verstijfd en schudde. Ik hoorde dat ze om viel. Ik heb besloten volgende week bloedonderzoek te laten doen. Kijken of er iets mis is in haar lijf. Is dit niet zo dan zal het waarschijnlijk epelepsie zijn. Hebben jullie ervaringen met dit soort aanvallen?
Wat doen jullie in zo'n geval? Kan het een andere oorzaak hebben? Voorlopig heeft ze ze niet extreem vaak, maar ik verwacht dat dit wel vaker gaat voorkomen. En uiteraard zijn wij er niet altijd bij.
Bedankt alvast!

geerke

Re: Hond krijgt aanvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:54

het kan ook een ontsteking zijn die het veroorzaakt ergens anders in het lichaam...is ze gesteriliseerd?
Het kan ook aan het voer liggen...
Ik zou niet een week wachten ,maar zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan.

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 16:02

Onze dierenarts heeft altijd gezegd 'als er tekenen zijn van een epileptie aanval zijn, meteen aan de bel trekken en je niet af laten poeieren'.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 16:07

Onze hond had epilepsie, die begon dan in zomaar helemaal te schudden, liet zijn ontlasting lopen en kwijlde als een gek. Na zo'n aanval was hij ook altijd nog half van de wereld en wankelde overal tegenaan. Dus let na zo'n aanval goed op dat hij niet ergens in valt ofzo. De aanvallen waren in het begin niet vaak maar namen wel toe. Hoever ik weet is het bij hem ook zomaar gekomen, en ik hoorde dat het erfelijk is dus misschien waren er meer honden uit zijn lijn het maar dit hebben we verder niet meer uitgezocht. Uiteindelijk is hij in zijn aanval blijven hangen, hij kwam gewoon niet meer terug op de wereld en na een dag infuus dabezoeken en veel andere dingen hebben we hem toch besloten te laten gaan.

http://www.epilepsiebijhonden.nl/home.htm Dit is een site over epilepsie bij honden misschien heb je hier nog wat aan!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 16:11

jep, onze lab heeft dat ook gehad. Was toen wel al 12 jaar oud, en ten gevolge van een hersentrombose. In eerste instantie was het erg weinig voorkomend. Tegen dat ze 12 werd, kreeg ze die aanvallen echter om de haverklap, en toen verder onderzoek uitwees dat er helemaal niets meer aan te doen was, hebben we haar laten gaan, 't was voor dat arme beestje geen leven meer.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 16:43

Bedankt dat jullie je verhalen willen delen erg fijn! Ik heb voor maandag een afspraak staan om bloed af te nemen. Ze is nu weer gewoon zoals ze was. Ze heeft de aanvallen zelden. Vorig jaar dachten we dat het door de warmte kwam. Maar ze krijgt ze ook gewoon in de winter dus dat is het niet.
Ik ga het gewoon uit laten zoeken, zodat we weten waar we aan toe zijn.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 16:55

@Geerke, ze is gesteriliseerd indd. Het voer kan ik ook eens naar kijken. Wel eet ze dit al jaren, maar wie weet.