Ik heb twee hele leuke caviamannen die nu inmiddels alweer 2,5 jaar oud zijn. In het verleden heb ik ook altijd cavia's gehad en onze oppas was een serieuze caviafokster
Zij heeft me aangestoken haha
Nu heb ik altijd begrepen dat cavia's wel een tikje mollig mogen zijn. Dat waren Joep en Gijs (zo heten de mijne
) ook. Maar nu worden ze iets slanker.. en ik vraag me af hoe ik ze weer wat dikker krijg. Dit is wat ze dagelijks krijgen:
- altijd vers water
- 2 tot 3 keer per dag wat vers krachtvoer
- 2 tot 3 keer per dag vers voer in de vorm van witlof, andijvie, komkommer en paprika (ligt eraan wat ik huis heb)
- altijd een handje hooi waar ze heerlijk aan liggen te knabbelen en in gaan liggen slapen
Iemand nog aanvullingen?
Ze staan overigens gezellig in de eetkeuken, waar het natuurlijk nooit echt koud wordt.
*knaag knaag* zooo lieff (L) maar ja.. ze is nu dood :'( ik wete ook niet zo goed waardoor ze dunner zijn, mischien zijn ze gespierder
Mandarijn nemen ze ook niet. 's Zomers pluk ik standaard gras voor ze en dat vinden ze overheerlijk
Ze komen trouwens nooit buiten, want wij hebben hier een Duitse Herder en een kruising Beagle lopen en die zijn mij iets te lomp.
Dan gaat het mis
Ophokken