Sinds een weekje merk ik dat een van mijn poezen 's nachts erg vaak op de bak gaat, veel graaft, vervolgens er weer af komt en dan klaaglijk miauwt, waarna alles weer opnieuw begint.
Afgelopen zaterdag besloten om met haar naar de dierenarts te gaan. Was nog een heel gedoe want het is een wilde kat, dus ik kan haar niet zomaar even oppakken en in een kooitje stoppen. MAar uiteindelijk gegaan. Ze hebben daar antibiotica gespoten en een pijnstiller die een week of 2 werken, omdat ik dus ook niet elke dag een tabletje oid kan geven.
De dierenarts dacht aan blaasontsteking, ik heb een pipetje mee gehad om urine mee op te zuigen ter controle voor blaasgruis. We zijn nu een aantal dagen verder, maar poes vertoont nog steeds hetzefde gedrag, veel graven, miauwen en lang op de kattenbak zitten. Omdat ik zelf zondag ben uitgegleden en nu een hersenschudding heb, kan ik op het moment niet zorgen dat ik een urinemonster afgeef helaas. Dus vandaag maar weer de dierenarts gebeld, en ik heb nu 2 kg Hills Feline c/d of iets gehad. Dat moet ze nu voorlopig hebben.
Mijn vraag is, als dit voer het probleem oplost, moet ik dat dat blijven geven? Ik voer normaal Whiskas (en alleen maar brokken geen blikvoer) en wilde eigenlijk sowiezo overgaan op Hill's, maar dan de iets betaalbare variant. Wat is u heb is 28 euro voor 2 kg, en ik ben bang dat ik mijn andere poes niet bij het eten weg kan houden, dus dat zal er snel doorheen gaan.
Zou het geven van gewone Hill's een oplossing kunnen zijn? Daarnaast wil ik wat meer 'vers'voer gaan geven, kan ik dan bv kipfilet voeren? En moet dit dan rauw zijn, of gekookt? Iemand ook nog tips waar Hill's goedkoper te krijgen is?
Tips zijn van harte welkom!
Ze krijgt nu speciaal voor van Cat Chow voor de PH-waarde in de urine en tot nog toe heeft ze geen vreemde dingen meer laten zien