Kitten gromt, zwaait met staart en valt aan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pukkk

Kitten gromt, zwaait met staart en valt aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 21:37

Hallo allemaal.
Het zit zo wij hebben sinds 2 weken een nieuwe kitten van ongeveer 8 maand oud hij is al goed gewend, en zelfs al een keer naar buiten ontsnapt. maar de laatste week heeft ze ineens rare trekjes, ze haalt zomaar uit het niks uit naar mijn broertje. gromt ontzetten en zo'n krolls gemiauw, ze heeft de oren dan ook plat in de nek. nu had ik haar dus net op schoot en ze zou mij ook aanvallen gelukkig zag ik het optijd en kon ik mijn gezicht wegdraaien. maar nu is mijn vraag hoe straf je dit af. ik heb werkelijk geen idee ik heb haar van me afgegooid. voor de rest is ze ook heel erg aanhankelijk echt lief maar ze heeft gewoon soms opeens zo'n raar moment en dan doet ze zo. Het is zo dat ze dus niet gemeen is maar ik ben gewoon benieuwd of ze krolls is of dit gewoon dominant gedoe is en hoe wij dit kunnen afstraffen want stel je voor dat ze dit doet met kleine kindjes. Ik wil het haar graag afleren en ik hoop dat mensen een paar tips hebben?
Laatst bijgewerkt door Pukkk op 15-02-10 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

chocobroodje

Re: Kitten gromt, zwaait met staart en valt aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:41

Ze wou denk ik met je spelen, probeer haar af te leiden door een leuk speeltje te gooien. Moet eerlijk zeggen dat ik met mijn kat hele "gevechten" heb, we dagen elkaar uit en dan springt ze bovenop mijn arm :'). Ze doet het alleen bij mij en het is gewoon een spel. Wil je dat niet dan moet je haar dus afleiden ;)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:42

Ten eerste is je kitten erg jong bij zijn moeder weggehaald hierdoor heeft hij bepaalde dingen niet geleerd zoals netjes spelen zonder nagels enz.
Ten tweede niet straffen gewoon wegzetten en negeren slaat of natspuiten helpt voor geen meter.
Ten derde heeft je broertje misschien heel stiekem iets gedaan wat het kitten niet leuk vond, te wild gespeeld iets te hardhandig opgepakt, opgepakt terwijl het lag te slapen?

De grootste reden is echt dat dit kleintje te kort bij zijn moeder is gebleven als hij tot 12 weken was gebleven was het gedrag een stuk beter geweest.

Als hij iets doet nee zeggen, wegzetten en negeren, niet naar kijken of mee praten desnoods even naar een andere kamer lopen.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:42

onze kat doet dat ook! als hij slaat sla ik terug! ik laat mij niet zo maar krabben ik geef met mn vinger een tik op zn hoofd, en meestal loopt ze weg..Het is geen knuffel hij moet bij je komen en dan zo ineens slaat hij! ach! het went! gewoon terug doen niet heel hard maar wel zo dat ze het even voelt van he!..
Laatst bijgewerkt door daphneM op 15-02-10 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:43

Jee dat is ook wat. Krols is ze in elk geval niet, daar is ze nog veel te jong voor. Ze kan inderdaad gewoon dominant zijn. Het gebeurd wel vaker, maar meestal zijn het de mannetjes die het doen. Ik denk dat je het beste haar een 'katten pets' kan geven. Op de manier waarop katten elkaar wel eens een mep verkopen. Ik ben niet zo van de mepperige normaal gesproken, maar zo leren volwassen katten nou eenmaal hoe de kleintjes zich behoren te gedragen. Hopelijk helpt het.

Weet je zeker dat je het niet verkeerd interpreteerd? Is het niet gewoon op haar kitten manier aan het leren hoe je je prooi bespringt en zo? Dat doen ze namelijk altijd. Sommigen zijn feller dan anderen, maar het is wel heel normaal.

Sterkte er mee in elk geval.

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 21:43

chocobroodje schreef:
Ze wou denk ik met je spelen, probeer haar af te leiden door een leuk speeltje te gooien. Moet eerlijk zeggen dat ik met mijn kat hele "gevechten" heb, we dagen elkaar uit en dan springt ze bovenop mijn arm :'). Ze doet het alleen bij mij en het is gewoon een spel. Wil je dat niet dan moet je haar dus afleiden ;)

wij spelen ook veel met haar ze heeft een hele mand vol met speeltjes vooral balletjes vind ze leuk..
jaa ik speel ook veel met haar alleen de manier waarop ze ineens uithaalt, is anders dan dat ik met haar speel..

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 21:44

zonnebloem18 schreef:
Ten eerste is je kitten erg jong bij zijn moeder weggehaald hierdoor heeft hij bepaalde dingen niet geleerd zoals netjes spelen zonder nagels enz.
Ten tweede niet straffen gewoon wegzetten en negeren slaat of natspuiten helpt voor geen meter.
Ten derde heeft je broertje misschien heel stiekem iets gedaan wat het kitten niet leuk vond, te wild gespeeld iets te hardhandig opgepakt, opgepakt terwijl het lag te slapen?

De grootste reden is echt dat dit kleintje te kort bij zijn moeder is gebleven als hij tot 12 weken was gebleven was het gedrag een stuk beter geweest.

Als hij iets doet nee zeggen, wegzetten en negeren, niet naar kijken of mee praten desnoods even naar een andere kamer lopen.

sorry ik heb een spelfout gemaakt, het is 8 maand..

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 21:47

Weet je zeker dat je het niet verkeerd interpreteerd? Is het niet gewoon op haar kitten manier aan het leren hoe je je prooi bespringt en zo? Dat doen ze namelijk altijd. Sommigen zijn feller dan anderen, maar het is wel heel normaal.

Sterkte er mee in elk geval.[/quote]

nee ik interperteer het niet verkeerd, even een voorbeeld gisteren zat mijn broertje op een stoel, kat lag op de leuning opeens ging de staart heen en weer en pets. echt de nagels even langs zijn gezicht hij heeft dan nu ook een paar strepen op zijn gezicht staan. ik vind dit gewoon niet normaal ik denk namenlyk echt dat ze dominant is.

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:48

Niet slaan, dat helpt niet!! Gewoon wegzetten en even negeren (ook weer geen uren want dat begrijpt ze ook niet) Wijze les die ik ooit geleerd heb bij mijn eerste kat is: Aanleren dat je handen er alleen zijn om ze op te pakken en te aaien. Spelen doe je met speeltjes maar niet met je handen. Bij mijn huidige katten kan ik midden in het spel gaan aaien en dan krijg ik echt geen klappen. Ze kennen het verschil heel goed!

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 21:50

tjeetje schreef:
Niet slaan, dat helpt niet!! Gewoon wegzetten en even negeren (ook weer geen uren want dat begrijpt ze ook niet) Wijze les die ik ooit geleerd heb bij mijn eerste kat is: Aanleren dat je handen er alleen zijn om ze op te pakken en te aaien. Spelen doe je met speeltjes maar niet met je handen. Bij mijn huidige katten kan ik midden in het spel gaan aaien en dan krijg ik echt geen klappen. Ze kennen het verschil heel goed!

nee het is heel lastig, ik heb haar ook nog geen "pets' gegeven, ik heb haar eraf gegooid. zodra ze het deed, negeren heeft totaal geen zin gaat ze namenlyk als een malle janken heb haar namenlyk in de bijkeuken gedaan toen hij dat gisteren bij mijn broertje deed.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:51

Sorrie..dubbelpost!
Laatst bijgewerkt door aerdenhout1 op 15-02-10 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:51

Emerald schreef:
Jee dat is ook wat. Krols is ze in elk geval niet, daar is ze nog veel te jong voor. Ze kan inderdaad gewoon dominant zijn. Het gebeurd wel vaker, maar meestal zijn het de mannetjes die het doen. Ik denk dat je het beste haar een 'katten pets' kan geven. Op de manier waarop katten elkaar wel eens een mep verkopen. Ik ben niet zo van de mepperige normaal gesproken, maar zo leren volwassen katten nou eenmaal hoe de kleintjes zich behoren te gedragen. Hopelijk helpt het.

Sterkte er mee in elk geval.

Sommige poezen zijn al op zeer jonge leeftijd krols hoor! En dit klinkt alsof deze er tegen aan zit of het al is!

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:54

Bij 8 maanden kunnen ze zeker al krols zijn, al veranderde mijn dame veranderde in een del toen ze krols werd

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 21:57

tjeetje schreef:
Bij 8 maanden kunnen ze zeker al krols zijn, al veranderde mijn dame veranderde in een del toen ze krols werd

njaa die van mij is echt een dikke bitch, momenteel.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:00

Die van ons is ook 8 maanden en net krols geworden dus het kan heel goed dat ze krols is/wordt hoor! En buiten dat kan t ook gewoon spelen zijn, die van ons houdt ook hele gevechten met je arm/voet/wat dan ook :P Echt te grappig en ze bedoelt t echt niet gemeen dus dan mag t ook van ons.

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 22:03

WillemYntJee schreef:
Die van ons is ook 8 maanden en net krols geworden dus het kan heel goed dat ze krols is/wordt hoor! En buiten dat kan t ook gewoon spelen zijn, die van ons houdt ook hele gevechten met je arm/voet/wat dan ook :P Echt te grappig en ze bedoelt t echt niet gemeen dus dan mag t ook van ons.

jaa dat is het dus, met spelen doet ze namenlyk niet met nagels, ook beetje happen naar handen ,voeten, haar, maar dit is anders..

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:09

oh die van ons wel hoor met nagels, tanden en voetjes :P Mn handen zitten onder de krassen hihi. Maar zolang ze ons geen pijn doet mag t, dus bij mn vriend kan ze iets verder gaan dan bij mij en dat weet ze ook wel.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:11

Er stond eerst 8 weken en niet 8 maand.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 01:10

Misschien is ze toch krols hoor. Ben je van plan haar te steriliseren? Want dat is natuurlijk uiteindelijk het beste.

Want 8maanden is geen kitten meer, nu zit ze zo wat tussen haar pubertijd :P

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 01:16

mijn oude katten waren met 5 maanden al krols dus het kan zeker :j

de mijne is nu 6 maanden oud en die heeft ook een "aanval tijd " gehad maar bij mij de oplossing was...oppakken (als dat gaat ) en wegzetten ff in de gang ofzo... dat had ze zo door..... nu doet ze het alleen nog bij het bezoek omdat ze weet dat ze van ons op de gang moet :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 01:16

8 maanden is toch geen kitten meer :=
zoals nessaX zegt :P

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 01:19

Een brul werkt meestal prima en als die jou komt uitdagen zorgen dat de kat als eerste weg gaat (vrijwillig). Ik kan ook enorm vechten met de mijn maar het 'spel' stopt altijd doordat zij weggaat. De kat (of mens) die het eerste weggaat is meestal de zwakste en als ze niet snel opgeeft blaas in haar gezicht of oor en anders in de ergste gevallen gewoon een (zachte maar consequente) tik vanboven op haar kop en luid en duidelijk nee of gedaan zeggen. Zo een gedrag zeker niet tolereren. Jij bent de baas en zegt wat wel en niet mag (zover als dat gaat met een kat). Na sterilisatie zijn ze meestal wel rustiger.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:38

8 maand en krols kan echt wel, heb het hier zelf ondervonden. :=

een van onze katten, die heeft als jong dier heel lang uitgehaald naar ogen. Je mocht echt niet met je gezicht in de buurt van zijn pootjes komen, want gegarandeerd dat je klauwen naar je kreeg. Wat wij deden, was even zijn naam brullen en hem op de grond zetten en verder negeren.
Met ouder worden, is het vanzelf over gegaan.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:03

Toen ik reageerde op dit bericht stond er dat de kitten 8 weken oud was... niet 8 maanden. Dus ga ik er wel vanuit dat een kitten van 8 weken nog niet krols zal zijn...

Zo is dus ook de rest van het antwoord gebaseerd op een kitten van 8 weken. Zie nou pas dat het eigenlijk 8 maanden moet zijn.

Ik zie niet in waarom je de kat niet kunt opvoeden, zoals katten dat onder elkaar doen. Als ze dat bij een volwassen kat doet, krijgt ze gelijk een mep. Dat kun je nabootsen.. Wegzetten heeft geen enkele zin!! Ze zal dan nog niet doorhebben wat ze verkeerd doet. Net zoals zoveel mensen zich nu proberen in te leven in de 'paardentaal', zo kun je je ook inleven in kattentaal. En dat betekend: Slecht gedrag wordt afgestraft. Met een pets!

Eventueel zou steriliseren ook kunnen helpen, maar ik denk dat je gewoon een dominant meiske hebt.