Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Ze doet het alleen bij mij en het is gewoon een spel. Wil je dat niet dan moet je haar dus afleiden
chocobroodje schreef:Ze wou denk ik met je spelen, probeer haar af te leiden door een leuk speeltje te gooien. Moet eerlijk zeggen dat ik met mijn kat hele "gevechten" heb, we dagen elkaar uit en dan springt ze bovenop mijn arm. Ze doet het alleen bij mij en het is gewoon een spel. Wil je dat niet dan moet je haar dus afleiden
zonnebloem18 schreef:Ten eerste is je kitten erg jong bij zijn moeder weggehaald hierdoor heeft hij bepaalde dingen niet geleerd zoals netjes spelen zonder nagels enz.
Ten tweede niet straffen gewoon wegzetten en negeren slaat of natspuiten helpt voor geen meter.
Ten derde heeft je broertje misschien heel stiekem iets gedaan wat het kitten niet leuk vond, te wild gespeeld iets te hardhandig opgepakt, opgepakt terwijl het lag te slapen?
De grootste reden is echt dat dit kleintje te kort bij zijn moeder is gebleven als hij tot 12 weken was gebleven was het gedrag een stuk beter geweest.
Als hij iets doet nee zeggen, wegzetten en negeren, niet naar kijken of mee praten desnoods even naar een andere kamer lopen.
tjeetje schreef:Niet slaan, dat helpt niet!! Gewoon wegzetten en even negeren (ook weer geen uren want dat begrijpt ze ook niet) Wijze les die ik ooit geleerd heb bij mijn eerste kat is: Aanleren dat je handen er alleen zijn om ze op te pakken en te aaien. Spelen doe je met speeltjes maar niet met je handen. Bij mijn huidige katten kan ik midden in het spel gaan aaien en dan krijg ik echt geen klappen. Ze kennen het verschil heel goed!
Emerald schreef:Jee dat is ook wat. Krols is ze in elk geval niet, daar is ze nog veel te jong voor. Ze kan inderdaad gewoon dominant zijn. Het gebeurd wel vaker, maar meestal zijn het de mannetjes die het doen. Ik denk dat je het beste haar een 'katten pets' kan geven. Op de manier waarop katten elkaar wel eens een mep verkopen. Ik ben niet zo van de mepperige normaal gesproken, maar zo leren volwassen katten nou eenmaal hoe de kleintjes zich behoren te gedragen. Hopelijk helpt het.
Weet je zeker dat je het niet verkeerd interpreteerd? Is het niet gewoon op haar kitten manier aan het leren hoe je je prooi bespringt en zo? Dat doen ze namelijk altijd. Sommigen zijn feller dan anderen, maar het is wel heel normaal.
Sterkte er mee in elk geval.
Echt te grappig en ze bedoelt t echt niet gemeen dus dan mag t ook van ons. WillemYntJee schreef:Die van ons is ook 8 maanden en net krols geworden dus het kan heel goed dat ze krols is/wordt hoor! En buiten dat kan t ook gewoon spelen zijn, die van ons houdt ook hele gevechten met je arm/voet/wat dan ookEcht te grappig en ze bedoelt t echt niet gemeen dus dan mag t ook van ons.
Mn handen zitten onder de krassen hihi. Maar zolang ze ons geen pijn doet mag t, dus bij mn vriend kan ze iets verder gaan dan bij mij en dat weet ze ook wel.